software om boeken bij te houden

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Wandelende »

Dodo schreef:Om overzicht te hebben. Anders sta ik in de kringloop te dubben: heb ik dit nou al of toch niet?
Bedankt! Weet je ook hoe de app werkt bij wisseling van smartphone? (De app werkt namelijk niet op een account en persoonlijke inlog)
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Dodo »

Ik heb pas een nieuwe mobiel gekocht, zelfde model, en alles kon met bluetooth overgezet worden. Erg simpel (iphone).
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Boertje »

Voor mij geldt ook overzicht hebben, heb ik het boek nu wel of niet? Zeker met series, bijvb uit mijn hoofd weet ik ook niet welke van de 20 delen ik nu van Erskine heb....
Het zou bovendien handig zijn als ik het kan categoriseren, bijvb preken, bijbelstudie, etc.
Ook het kort iets noteren wat ik van het boek vind na het gelezen te hebben is handig. Of aantekeningen maken.

Kortom ik zoek wellicht iets dat er nog niet is..
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Nasrani »

Hendrien schreef:
Dodo schreef:Om overzicht te hebben. Anders sta ik in de kringloop te dubben: heb ik dit nou al of toch niet?
Lijkt mij ook wel handig. De laatste tijd heb ik ook regelmatig dubbele boeken.
Hebben jullie zoveel boeken dan?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

software om boeken bij te houden

Bericht door Dodo »

Ik heb er zo’n 450 in de app staan. Veel literatuur, geliefde lichtere boeken, detectives, boekenweekgeschenken, etc.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door TSD »

Boertje schreef:Voor mij geldt ook overzicht hebben, heb ik het boek nu wel of niet? Zeker met series, bijvb uit mijn hoofd weet ik ook niet welke van de 20 delen ik nu van Erskine heb....
Het zou bovendien handig zijn als ik het kan categoriseren, bijvb preken, bijbelstudie, etc.
Ook het kort iets noteren wat ik van het boek vind na het gelezen te hebben is handig. Of aantekeningen maken.

Kortom ik zoek wellicht iets dat er nog niet is..
Wat is er tegen gewoon excel? Het is even wat werk maar dan heb je ook een prima lijst die je op alle mogelijke manieren kan sorteren, afhankelijk van wat je allemaal noteert en wat je doel is. Daarbij, wanneer je ze op volgorde van schrijver intikt, kan je in elk geval wat tijd winnen dmv kopiëren. idem met series.

Een app is leuk, maar ik vraag me echt af of veel tijd gaat winnen met intikken. Eenvoud werkt dan vaak het beste.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Bertiel »

Ik heb ook in een exel staan welke boeken ik nog wil hebben. Niet dat ik me daar aan hou... maar met series (ds vanGorsel, ds westerink over de kleine profeten maar ook bommelsaga) is het handig om te weten welke je al hebt of nog wil.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door refo »

TSD schreef:
Boertje schreef:Voor mij geldt ook overzicht hebben, heb ik het boek nu wel of niet? Zeker met series, bijvb uit mijn hoofd weet ik ook niet welke van de 20 delen ik nu van Erskine heb....
Het zou bovendien handig zijn als ik het kan categoriseren, bijvb preken, bijbelstudie, etc.
Ook het kort iets noteren wat ik van het boek vind na het gelezen te hebben is handig. Of aantekeningen maken.

Kortom ik zoek wellicht iets dat er nog niet is..
Wat is er tegen gewoon excel? Het is even wat werk maar dan heb je ook een prima lijst die je op alle mogelijke manieren kan sorteren, afhankelijk van wat je allemaal noteert en wat je doel is. Daarbij, wanneer je ze op volgorde van schrijver intikt, kan je in elk geval wat tijd winnen dmv kopiëren. idem met series.

Een app is leuk, maar ik vraag me echt af of veel tijd gaat winnen met intikken. Eenvoud werkt dan vaak het beste.
Met apps of software is het vaak genoeg het ISBN in te voeren. Dan komen vanzelf de andere gegevens erbij.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door Simon0612 »

Weet iemand of hier nog nieuwe ontwikkelingen in zijn? Zoek een programma voor Windows of Cloud of Android (voor iemand anders).
Zelf heb ik Bookbuddy en ben er zeer tevreden over. Maar helaas werkt die niet op een Android of Windows device.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: software om boeken bij te houden

Bericht door CvdW »

Plaats reactie