Leeskring Pär Lagerkvist: Barabbas

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Leeskring Pär Lagerkvist: Barabbas

Bericht door DDD »

Dodo schreef:Mijn aandeel voor het watvondjerondje zou zijn: achter elkaar uitgelezen, indrukwekkend, ook heel naar (die mijnen!), en ook hoe ingewikkeld de weg naar geloof kan zijn. Barabbas blijft zich maar verzetten.
Zomaar een paar gedachten.
Hij verzet zich niet, maar hij kan niet geloven. Dat is iets héél anders. Ik denk oprecht dat je het niet goed hebt begrepen. Waar leidt je dat verzet uit af? Of is dat een theologisch oordeel?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Leeskring Pär Lagerkvist: Barabbas

Bericht door Mara »

Ik heb het boek niet gelezen en heb sowieso moeite met romans over een bijbels personage.
Want wat weten we nu echt over iemand als Mozes, Petrus of Barabbas, in dit geval?
Je kruipt als auteur in het hoofd van zo iemand, maar het blijft toch de fantasie van hem/haar.
Ik heb het een paar keer geprobeerd, bijv. met Lynn Austin, maar ik vond het teleurstellend en het lukte me niet om mee te gaan in het verhaal.

Dus ik begrijp heel goed dat Dodo het anders zou kunnen interpreteren dan DDD.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leeskring Pär Lagerkvist: Barabbas

Bericht door eilander »

Mara schreef:Ik heb het boek niet gelezen en heb sowieso moeite met romans over een bijbels personage.
Want wat weten we nu echt over iemand als Mozes, Petrus of Barabbas, in dit geval?
Je kruipt als auteur in het hoofd van zo iemand, maar het blijft toch de fantasie van hem/haar.
Ik heb het een paar keer geprobeerd, bijv. met Lynn Austin, maar ik vond het teleurstellend en het lukte me niet om mee te gaan in het verhaal.

Dus ik begrijp heel goed dat Dodo het anders zou kunnen interpreteren dan DDD.
Op zich goede vragen, maar ik stel voor om de deelnemers in dit topic wel te beperken tot degenen die het boek hebben gelezen. Een discussie hierover kan uiteraard in een ander topic.
Plaats reactie