RF-leeskring

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RF-leeskring

Bericht door Ad Anker »

Heb boek besteld. Doe ook mee denk ik.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: RF-leeskring

Bericht door dennis »

Ad Anker schreef:Heb boek besteld. Doe ook mee denk ik.
Mooi. Ik ook.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RF-leeskring

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb het boek ook. Ondanks dat ik meer een actieve lezer van dit forum ben, dan een actieve reageerder lijkt het me leuk hier aan mee te doen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RF-leeskring

Bericht door Dodo »

Maanenschijn schreef:Ik heb het boek ook. Ondanks dat ik meer een actieve lezer van dit forum ben, dan een actieve reageerder lijkt het me leuk hier aan mee te doen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
:super
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RF-leeskring

Bericht door parsifal »

Ik heb het boek nu besteld. Ik ga proberen het in het Zweeds te lezen, maar dat zal wel moeilijk worden, omdat het boek al wat ouder is en vrij literair (en mijn Zweeds zich meer tot het alledaagse en krantenartikelen beperkt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RF-leeskring

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:Ik heb het boek nu besteld. Ik ga proberen het in het Zweeds te lezen, maar dat zal wel moeilijk worden, omdat het boek al wat ouder is en vrij literair (en mijn Zweeds zich meer tot het alledaagse en krantenartikelen beperkt).
U bent niet de enige die wat moeilijkheden hebt met de Zweedse taal. Troost u met de gedachte dat zelfs ik zelfs geen woord (bij wijze van spreken dan) ken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: RF-leeskring

Bericht door Desiree »

Skäl! Maar dan met een rondje boven de a. Schrijven is niet makkelijker... :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RF-leeskring

Bericht door parsifal »

Desiree schreef:Skäl! Maar dan met een rondje boven de a. Schrijven is niet makkelijker... :)
Waarom zou je "skål" willen schrijven? Sommige woorden dienen alleen gesproken te worden. :)
Er zijn wel mooie Zweedse woorden als je het vanuit het Nederlands bekijkt. "Kanske" (in grote delen van het land uitgesproken als "kansje") betekent "misschien" en is afgeleid van "kan ske", wat "kan gebeuren" betekent. Maar de Nederlandse "kleine kans" associatie is wel mooi.
Toen op het werk de glazenwasser werd aangekondigd door te schrijven dat "fönsterputs" er zat aan te komen, begreep ik ook direct waar het over ging.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RF-leeskring

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
Desiree schreef:Skäl! Maar dan met een rondje boven de a. Schrijven is niet makkelijker... :)
Waarom zou je "skål" willen schrijven? Sommige woorden dienen alleen gesproken te worden. :)
Er zijn wel mooie Zweedse woorden als je het vanuit het Nederlands bekijkt. "Kanske" (in grote delen van het land uitgesproken als "kansje") betekent "misschien" en is afgeleid van "kan ske", wat "kan gebeuren" betekent. Maar de Nederlandse "kleine kans" associatie is wel mooi.
Toen op het werk de glazenwasser werd aangekondigd door te schrijven dat "fönsterputs" er zat aan te komen, begreep ik ook direct waar het over ging.
Kan zijn... Kan wèan... Het is ook een Noord Germaanse taal (of Noordgermaans, wat de spellingcontrole weer fout rekent). Ooit ben ik begonnen met Deens op Reis. Leuke woorden, en ook duidelijke verwantschappen met Nederlands, Duits, wat West Germaanse talen zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RF-leeskring

Bericht door Dodo »

Ik heb Barabbas uit.
Wel een boek dat je bijblijft.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RF-leeskring

Bericht door DDD »

Oeps. Ik moet het nog halen...
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: RF-leeskring

Bericht door Reiziger »

Komt er nog wat van een leeskring.
Zelf heb ik (al een tijdje geleden) Mintijteer gelezen.
Het zou toch wel jammer zijn als dit niet doorging.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RF-leeskring

Bericht door Zita »

Forummer schreef:Komt er nog wat van een leeskring.
Zelf heb ik (al een tijdje geleden) Mintijteer gelezen.
Het zou toch wel jammer zijn als dit niet doorging.
Begin maar een topic. Ik heb een poging gedaan rond Pasen met Barabbas, maar had het zelf erg druk en het kwam niet echt van de grond. Mintijteer heb ik ook onlangs gekocht. Moet er nog in beginnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RF-leeskring

Bericht door refo »

Neem dan beter een boek waar wat over te zeggen valt en wat iets te denken geeft. Bijvoorbeeld Tim Wright: hoe God koning werd.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: RF-leeskring

Bericht door Reiziger »

refo schreef:Neem dan beter een boek waar wat over te zeggen valt en wat iets te denken geeft. Bijvoorbeeld Tim Wright: hoe God koning werd.
Over Mintijteer valt een hoop te zeggen hoor!
Plaats reactie