Opnieuw inbinden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
StAndrews
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 jun 2011, 14:30
Locatie: Mesech

Opnieuw inbinden

Bericht door StAndrews »

Helaas heb ik een aantal boeken waarvan de kaft (rug) gaat loslaten. Graag zou ik die boeken opnieuw laten inbinden in de gangbare stijl van de boeken van onze vaderen. Bijv. bruin met goudopdruk. Heeft iemand daarvoor een goed adres?
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door astroguy »

StAndrews schreef:Helaas heb ik een aantal boeken waarvan de kaft (rug) gaat loslaten. Graag zou ik die boeken opnieuw laten inbinden in de gangbare stijl van de boeken van onze vaderen. Bijv. bruin met goudopdruk. Heeft iemand daarvoor een goed adres?
Ik weet niet waar je woont maar toen ik nog in Enschede studeerde had ik daar een goed adres.
Atze
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Van Ewijk »

''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Nelleke Abrahamse »

In Maartensdijk zit een boekbinder
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Herman »

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Orchidee »

Mijn buurman is boekbinder
In Vlaardingen weet ik ook een boekbinder
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Volontair »

Volgens mij kun je bij de Boekenhoeve in Kootwijkerbroek ook terecht.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Hendrikus »

Er zijn ook sociale werkplaatsen die een boekbinderij hebben. Omdat dat gesubsidieerd wordt, kun je daar vaak voordeliger terecht dan bij een commerciële boekbinder. Zeker voor het laten inbinden van jaargangen van tijdschriften is dat ideaal. Of ze ook zulk mooi werk (kunnen) maken als jij beoogt, zou je dan moeten navragen.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:Er zijn ook sociale werkplaatsen die een boekbinderij hebben. Omdat dat gesubsidieerd wordt, kun je daar vaak voordeliger terecht dan bij een commerciële boekbinder. Zeker voor het laten inbinden van jaargangen van tijdschriften is dat ideaal. Of ze ook zulk mooi werk (kunnen) maken als jij beoogt, zou je dan moeten navragen.
Ik heb een oud psalmboek van mijn opa opnieuw laten inbinden bij een bekend adres in R. Laten we man en paard noemen: ergens op De Borkeld, u begrijpt het wel. De inbind-kwaliteit was dermate bedroevend dat het boekwerk door een vakman opnieuw her-ingebonden moest worden. Men had er bladzijden op de kop ingeplakt etc. Ik ken een vakman die het goed kan. Maar ik weet niet of ik dat door kan geven. Wellicht spreek ik hem vanavond nog wel, en dan wil ik eventueel wel vragen of hij het wil en kan. Daar kan ik vanzelf niet over beslissen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door eilander »

Volgens mij wordt hier iemand geholpen bij een probleem van 2,5 jaar geleden. Of heb ik dat mis?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Volgens mij wordt hier iemand geholpen bij een probleem van 2,5 jaar geleden. Of heb ik dat mis?
Dat idee had ik intussen ook al, maar ik dacht maar zo, ik zal er maar niet verder op ingaan... Nu komt onze onnozele domheid en kortzichtigheid voor aller oog in de openbaarheid. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Vorst »

Wat fijn dat er na al die jaren antwoord is gekomen!
Je zou bijna denken dat er toen nog geen Google bestond :hum .
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Volontair »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Volgens mij wordt hier iemand geholpen bij een probleem van 2,5 jaar geleden. Of heb ik dat mis?
Dat idee had ik intussen ook al, maar ik dacht maar zo, ik zal er maar niet verder op ingaan... Nu komt onze onnozele domheid en kortzichtigheid voor aller oog in de openbaarheid. :)
Nou zeg, zo erg is dit toch niet? Ik heb de tranen nog in de ogen van het lachen :humhihi
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Opnieuw inbinden

Bericht door Charles »

Even een oude koe uit de sloot. Hier ligt een oude trouwbijbel uit de jaren 40 waarbij rug en kaf kapot/vergaan is (rest is prima). Voor het zicht zou een nieuwe kaft wel beter zijn. Hoeft geen luxe uitgave te worden (was een bijbel vlak na de oorlog dus goedkope uitgave). Wat is daar een betrouwbaar, betaalbaar adres voor?
Plaats reactie