Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Dat zal dan niet voor mij gelden....ik ben de grootste afval-scheider ooit...
Afval voorkomen is nog beter dan scheiden, Huisman. :)
Ja ja consuminderen....niet mijn sterkste punt. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Tiberius »

Wilhelm schreef:Of het nu om boekwinkels, sociale media, aanpassingen in de liturgie in de kerk of smart phones gaat, dit model is bijna in elk topic terug te zien in de reacties. ;)

Afbeelding

De innovatietheorie van Rogers gaat niet alleen op voor producten , maar ook voor allerlei (kerkelijke) ontwikkelingen. ;)
http://www.scienceprogress.nl/marketing ... -innovatie
Je vergeet dat veel innovaties niet verder komen dan de innovators (hooguit de early adopters). Of heeft niemand van jullie ooit een CD-I speler gekocht? Of een Kermit-telefoon? Etc.

Overigens als je het toch persé wilt toepassen op aanpassingen in de liturgie in de eredienst, dan is het wel aardig om te zien dat de innovators en early adopters links in jouw grafiek zitten. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Dat zal dan niet voor mij gelden....ik ben de grootste afval-scheider ooit...
Afval voorkomen is nog beter dan scheiden, Huisman. :)
Ja ja consuminderen....niet mijn sterkste punt. :hum
Daarom die ereaders. :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Mara »

Voor mij is boeken kopen een soort "beleving".
Vooral als het een ouderwetse boekenwinkel is, waar een enthousiaste verkoper - zelf ook fervent lezer - de boeken aanbeveelt en er iets over vertelt.
Het ruikt ook apart in een boekenwinkel.
Als je in een boek verdiept zit, verkeer je even in een andere wereld. Als het een spannend, goed geschreven roman is, signaleeer je nauwelijks nog wat er om je heen gebeurt.
Boeken kun je inmiddels ook - meestal geseald in plastic - kopen bij de drogisterijketens, diverse supermarkten, gooi- en smijtwinkels en kringloopwinkels.
Als er een markt of bazaar voor het goede doel georganiseerd wordt, zijn de boeken- en muziekkraampjes altijd omringd door veel mensen.
Op koninginnedag staat al ruim 25 jaar hetzelfde echtpaar met een kraampje, het aanbod wordt echter steeds minder, vertelde hij vorig jaar.
Een enkele keer heeft hij geluk en mag hij van een overleden opa of oma de inhoud van de boekenkast meenemen en daar zitten dan juweeltjes bij meestal.
Heel oude, soms zeldzame boeken komt hij dan tegen.
En zijn enthousiasme slaat op ons - de belangstellenden - over, zeker als je een hele grote tas vol boeken hebt gescoord, voor amper een tientje.
Dus een boek kopen op een andere plaats dan een speciaalwinkel kan, maar je mist dan wel de sfeer.
En zolang ik het lezen via e reader kan uitstellen, zal ik dat blijven doen.
Een stokkend gesprek komt soms goed op gang als iemand een opmerking maakt over een boek dat in de boekenkast staat. :)
Met een e reader zul je dat minder snel hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Luther »

Hendrikus schreef:
huisman schreef:
ejvl schreef:
Dipper schreef:Een (mooie) Bijbel uit de kast halen en erin bladeren is nog altijd voor mij een andere en beter ervaring dan in een ebook of op een site kijken. Wordt er zo kippig van maar ik stel oude gratis wetenschappelijke ebooks erg op prijs als ze voor het publiek worden vrijgegeven.
Van den Tol is nog altijd een gemis voor onze stad. Denk weemoedig terug aan die winkel met in elk boek Van den Tol's sigarenlucht......
De bijbel digitaal vind ik ook erg makkelijk. Op het werk of onderweg oid. Ik lees bijna nooit meer uit een echt papieren boek.
Dan mis je wel wat....met een echt papieren boek in mijn eigen stoel.....dat is pas echte ontspanning en inspanning.
Ik moet voor mijn werk vele documenten lezen en reviewen.....maar ik print ze altijd uit!!
Da's de leeftijd, Huisman. Gaat mij net zo hoor. Schrijven? Dat doe je op papier, je moet kunnen kliederen, doorstrepen, gummen.
De volgende generatie kan het zonder, ze schrijven digitaal, ze lezen digitaal - en ze lachen om onze gehechtheid aan het papier.
Nee hoor, ik ben een stuk jonger dan Hendrikus en Huisman, en ik print ook alles nog uit. Veel prettiger!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Tiberius »

Klopt. Bij mij is het precies het tegenovergestelde.
Ik ben van dezelfde leeftijd ongeveer als Huisman en Hendrikus, maar ik print niets uit; ik scan juist alles in.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De boekwinkels blijven nog wel voor de inkopen van huisman. :huhu
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:Klopt. Bij mij is het precies het tegenovergestelde.
Ik ben van dezelfde leeftijd ongeveer als Huisman en Hendrikus, maar ik print niets uit; ik scan juist alles in.
ik ook
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Orchidee »

Dochterlief is op dit moment, met vriendin heerlijk aan het shoppen :) :http://www.ahoy.nl/agenda/2015/01/boekenfestijn
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wanneer sluit de laatste boekwinkel?

Bericht door Bonny »

Orchidee schreef:Dochterlief is op dit moment, met vriendin heerlijk aan het shoppen :) :http://www.ahoy.nl/agenda/2015/01/boekenfestijn
Ah, dat is altijd erg leuk. Ik bezoek altijd de versie in Leeuwarden.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie