Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

Koosje Mansvelt trilogie.
Ik ben niet topfit, en dan lees ik graag een boek waar ik niet al te helder voor hoef te zijn, waarvan ik al zo ongeveer weet hoe het gaat en dat toch vermakelijk is. Van Rie van Rossum kan ik bijna altijd wel genieten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

D. Kroneman - De betoverde mens

De betoverde mens is van alle plaatsen en tijden. Hij laat zich betoveren door dromen en ideeën die een uitweg lijken te verschaffen uit het leven van alledag. Dit boek beschrijft het verschijnsel betovering in westerse en niet-westerse context. Dr. Dick Kroneman laat vanuit zijn ervaring als zendingswerker in Indonesië zien dat angst voor tovenarij nog steeds een belangrijke rol speelt in het leven van veel Papoea’s, terwijl het Evangelie al vijftig jaar geleden zijn intrede deed in Papoea. Ook de westerse mens is niet immuun voor de betoverende werking van de driehoofdige vijand – de duivel, de wereld, en de eigen zondige natuur. Niemand kan zonder de onttoverende werking van de Heilige Geest. Hij ontmaskert de leugen past de overwinning van Christus op de machten toe in het leven van Gods kinderen. Vanuit Bijbels perspectief vraagt de auteur aandacht voor geestelijke strijd en voor de roeping van christenen om zich te wapenen tegen allerlei vormen van grove en subtiele betovering. Dr. Dick Kroneman werkt als vertaalkundige in Papoea, Indonesië. Daarnaast doceert hij exegese en zendingswetenschap aan twee hogescholen in Indonesië.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nathanaël »

Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Arja »

Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Dit boek van hem nog niet. Ik wil het graag lezen maar het is nu een beetje te duur. Ik ben vooral benieuwd of er iets instaat over het verband tussen persoonlijk Bijbellezen en interpretatie. Is dit boek te vergelijken met het boek van J.C Sproul: De Bijbel leren kennen?
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nathanaël »

Arja schreef:
Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Dit boek van hem nog niet. Ik wil het graag lezen maar het is nu een beetje te duur. Ik ben vooral benieuwd of er iets instaat over het verband tussen persoonlijk Bijbellezen en interpretatie. Is dit boek te vergelijken met het boek van J.C Sproul: De Bijbel leren kennen?
Voor een nieuw boek vind ik de prijs (€20) op zich wel meevallen, maar als je vaak nieuwe boeken koopt gaat het op een gegeven moment stevig in de papieren lopen ja ;-) Ik had gelukkig nog een erg fijne boekenbon liggen.
Het boek van Sproul heb ik zelf niet staan, misschien kunnen we ze een keer een weekje ruilen ;-) Maar daardoor is het voor mij lastig te vergelijken.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Arja »

Nathanaël schreef:
Arja schreef:
Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Dit boek van hem nog niet. Ik wil het graag lezen maar het is nu een beetje te duur. Ik ben vooral benieuwd of er iets instaat over het verband tussen persoonlijk Bijbellezen en interpretatie. Is dit boek te vergelijken met het boek van J.C Sproul: De Bijbel leren kennen?
Voor een nieuw boek vind ik de prijs (€20) op zich wel meevallen, maar als je vaak nieuwe boeken koopt gaat het op een gegeven moment stevig in de papieren lopen ja ;-) Ik had gelukkig nog een erg fijne boekenbon liggen.
Het boek van Sproul heb ik zelf niet staan, misschien kunnen we ze een keer een weekje ruilen ;-) Maar daardoor is het voor mij lastig te vergelijken.
Ik had idd wat nieuwe boeken gekocht.
Je mag het boekje van Sproul gerust lenen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding

De Engelse puritein Thomas Hooker (1586-1647) geeft aangevochten en bestreden zielen onderwijs in de weg der zaligheid. Met grote bewogenheid en ernst geeft hij bekommerde zielen raad en troost. Hij wijst de lezer op de beloften uit Gods Woord en de noodzaak van een leven door het geloof.

Aanrader!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Posthoorn »

Er staan best aardige dingen in, maar ook een hoop baarlijke nonsens!

Afbeelding
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Geytenbeekje »

Posthoorn schreef:Er staan best aardige dingen in, maar ook een hoop baarlijke nonsens!

Afbeelding
Seculieren bezien de mensen vanuit een ander perspectief dan christenen
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Arja »

Spurgeons depressies, realistische hoop in donkere dagen.
Zack Eswine

Afbeelding
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Ik zou het ook graag eens lezen. Als er een bespreekdraadje komt, ga ik daar ook snel aan beginnen. Dat is een goede stimulans. Misschien is het ook in de bibliotheek te halen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

DDD schreef:
Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Ik zou het ook graag eens lezen. Als er een bespreekdraadje komt, ga ik daar ook snel aan beginnen. Dat is een goede stimulans. Misschien is het ook in de bibliotheek te halen.
Lezen en laten liggen lijkt mij een betere titel voor dit boekje. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nathanaël »

huisman schreef:
DDD schreef:
Nathanaël schreef:Ik ben nu bezig in 'Lezen en laten lezen' van Huijgen. Zijn er inmiddels meer die hem gelezen hebben?
Ik zou het ook graag eens lezen. Als er een bespreekdraadje komt, ga ik daar ook snel aan beginnen. Dat is een goede stimulans. Misschien is het ook in de bibliotheek te halen.
Lezen en laten liggen lijkt mij een betere titel voor dit boekje. :garde
Ja, dus jij hebt hem gelezen en gaat dat niet nog een keer doen?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Het idee is natuurlijk dat hij bovenop de stapel moet liggen. Steeds bij de hand, niet in de kast ofzo.
Plaats reactie