Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Terri »

huisman schreef:
Ronaldus schreef:
huisman schreef:Deze twee hebben op het ogenblik mijn aandacht.

Afbeelding

Afbeelding
Vanwaar je aandacht hiervoor? Ben nieuwsgierig. Zelf al van mijn 20e ongeveer actief in de politiek geweest. Paar jaar nu wat op de achtergrond gekomen.
Ik haatte den Uyl maar nu heb ik respect voor zijn idealen die ik bijna nooit deel. Zoals ook b.v. van Che Guevara, Lenin, Marx en Tanja Nijmeijer. Ik hou blijkbaar van radicaal en opoffering.
Afbeelding
Afbeelding
Vooral die laatste zin geeft bij mij een onbehaaglijk gevoel.
Dat is nu juist wat er gaande is in deze wereld; radicaal en zich er ( desnoods, of vol overgave) aan opofferen.
Een christen heeft toch meer uit te dragen?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Wat een vreemde reacties allemaal op een paar boeken. Ik lees graag historische biografieën en dat zijn regelmatig van radicale personen met verwerpelijke denkbeelden. Bv Stalin,Lenin,Hitler,Lodewijk de XIV, Filips II
Napoleon maar ook biografieën van gewaardeerde personen bv Churchill,JFK,Reagan, CS Lewis enz.
In mijn boekenkast staan ze vriendelijk naast elkaar. ::bye :livre
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Terri »

huisman schreef:Wat een vreemde reacties allemaal op een paar boeken. Ik lees graag historische biografieën en dat zijn regelmatig van radicale personen met verwerpelijke denkbeelden. Bv Stalin,Lenin,Hitler,Lodewijk de XIV, Filips II
Napoleon maar ook biografieën van gewaardeerde personen bv Churchill,JFK,Reagan, CS Lewis enz.
In mijn boekenkast staan ze vriendelijk naast elkaar. ::bye :livre
We houden het er maar op dat we een verschillende 'taal' spreken. :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door refo »

huisman schreef:
Dodo schreef:
Ik haatte den Uyl.
Echt? Wat is dat nou voor opmerking. Is er niks meer van de zondaar liefhebben en de zonde haten?
1. Het “haatte” staat er in de verleden tijd.
2. Ik was op het hoogtepunt van den Uyl een puber.
De goede man leeft niet meer, dus verleden tijd zegt niet zoveel. En wat je vroeger was is ook weinig relevant.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door John Galt »

Het klinkt wat minder rauw als je schrijft: Ik moest niks van Den Uyl hebben. Zo, zonder commentaar, staat het er nogal plompverloren.

Overigens herken ik die houding wel. Bij ons thuis was Den Uyl het vleesgeworden kwaad. Sowieso de PvdA. De VVD vonden we sympathieker, maar dat was ook in de Wiegel-tijd. En Van Agt was rooms, dus tja...
Bovenstaand boek plaatst Den Uyl wel in een perspectief. Zijn oorlogservaringen hebben hem (zoals vele anderen) zijn geloof laten verliezen.

Over politici haten gesproken: Ik lees momenteel dit boek. Ontluisterend.
Afbeelding
Begrijp nu beter dat het zo'n gefrustreerd mannetje was.
Who is John Galt? :quoi
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: Ik haatte den Uyl
Wat vond jij als puber dan zo erg dat je deze persoon haatte? Want dat gaat best ver. Al moet ik zeggen dat ik ook hele heftige gevoelens had toen Els Borst 'het is volbracht' zei. Evenals na de dood van Fortuyn.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nasrani »

John Galt schreef:Het klinkt wat minder rauw als je schrijft: Ik moest niks van Den Uyl hebben. Zo, zonder commentaar, staat het er nogal plompverloren.

Overigens herken ik die houding wel. Bij ons thuis was Den Uyl het vleesgeworden kwaad. Sowieso de PvdA. De VVD vonden we sympathieker, maar dat was ook in de Wiegel-tijd. En Van Agt was rooms, dus tja...
Bovenstaand boek plaatst Den Uyl wel in een perspectief. Zijn oorlogservaringen hebben hem (zoals vele anderen) zijn geloof laten verliezen.

Over politici haten gesproken: Ik lees momenteel dit boek. Ontluisterend.
Afbeelding
Begrijp nu beter dat het zo'n gefrustreerd mannetje was.
Er is dacht ik bij Andere Tijden wel eens een documentaire over geweest. Naar mijn idee was het een eenzame man aan het Binnenhof. Werd volledig genegeerd en bewust buitengesloten.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door John Galt »

Niet alleen dat, maar als je secretaresse/vriendin door een aanslag met een barandbom haar been kwijtraakt en dat wordt in de politiek, media en rechterlijke macht als "een relletje" neergezet of zelfs goedgepraat, doet dat iets met je.
Who is John Galt? :quoi
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Momenteel lees ik niet, maar ik schrijf... Soms heb ik dat, dan komt er spontaan een verhaal in me op. Hoofdpersonen zijn meest mensen die ik kende van vroeger... Van karakters kun je soms iets moois maken… Maar mijn schrijfsels zijn meer privé, dan dat het voor een breed publiek is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:Momenteel lees ik niet, maar ik schrijf... Soms heb ik dat, dan komt er spontaan een verhaal in me op. Hoofdpersonen zijn meest mensen die ik kende van vroeger... Van karakters kun je soms iets moois maken… Maar mijn schrijfsels zijn meer privé, dan dat het voor een breed publiek is.
Humor! Tip: memoires schrijven over tien jaar Refoforum
.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:Momenteel lees ik niet, maar ik schrijf... Soms heb ik dat, dan komt er spontaan een verhaal in me op. Hoofdpersonen zijn meest mensen die ik kende van vroeger... Van karakters kun je soms iets moois maken… Maar mijn schrijfsels zijn meer privé, dan dat het voor een breed publiek is.
Humor! Tip: memoires schrijven over tien jaar Refoforum.
Neuh... dat is niet echt boeiend... Liever toch wat meer spanning en actie! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Afbeelding

Eentje uit de oude doos.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Herman schreef: Eentje uit de oude doos.
Wat ziet die kerkdienst er rommelig uit. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Mara schreef:
Herman schreef: Eentje uit de oude doos.
Wat ziet die kerkdienst er rommelig uit. ;)
Klopt. Niet alleen de dienst, maar het gehele kerkelijke leven moest nog geordend worden. De anekdotes buitelen over elkaar heen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef:
huisman schreef: Ik haatte den Uyl
Wat vond jij als puber dan zo erg dat je deze persoon haatte? Want dat gaat best ver. Al moet ik zeggen dat ik ook hele heftige gevoelens had toen Els Borst 'het is volbracht' zei. Evenals na de dood van Fortuyn.
In die tijd was de verzuiling op zijn hoogtepunt. Mijn GKv familie was in die tijd volkomen naar binnen gericht. Eigen partij (GPV) eigen krant (ND) eigen scholen waar de toelating er voor zorgden dat er uitsluitend vrijgemaakte kinderen op zaten . Toen mijn ouders lid werden van de CGK werden de kinderen van school gestuurd. De buitenwereld was slecht en den Uyl was de verpersoonlijking van al dat slechte. Dat kreeg ik als kind en puber mee dus daarom.......

Later is het best wel goed gekomen met mij :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie