Welk boek ben jij nu aan het lezen?

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Ik zag 'Stilte' voorbijkomen. Ook heel goed.
Was bijna een Nobelprijs voor gegeven...
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

De familie Heesters :)

Ik denk voor minstens de vijfde keer.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef:De familie Heesters :)

Ik denk voor minstens de vijfde keer.
Geweldig
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding

Wie heeft dit boek ook gelezen? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik werd wel direkt het verhaal ingezogen, maar gaandeweg vond ik het steeds ingewikkelder worden.
En misschien had het ingekort moeten worden.
Het is een boek van Ark media en ik verwachtte daarom toch wel een verhaal met een christelijk tintje, maar niets van dat!
@Dodo: misschien een verhaal om in de kring te bespreken?
@Zita: ik denk dat jij het te zweverig vindt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door samanthi »

P A Rover

de weg der kleine mensen

Bij de kringloop op de kop getikt, heb hem heel vroeger bij mijn tante gelezen,
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Ik was begonnen in Frisse Waterstromen geschreven door Yvonne Rijnsburger.
Op b.ol stonden een aantal positieve recensies.
Maar helaas kan ik die niet geven.
Na de zin: de angst om opnieuw alleen te zijn had haar beangstigd ben ik afgehaakt.
Af en toe een babbelverhaal kan ik best hebben, als de verhaallijn boeiend is, maar sorry, dit is niet te doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

Opgeruimd! van Marie Kondo.
Aardig als extra motivatie om op te ruimen. Maar de drang naar weggooien staat mij een beetje tegen. Begin dan bij het begin, en koop wat minder. Bij Kondo is het: hoe meer weggegooid, hoe beter, en dat lijkt mij een onverantwoorde manier van omgaan met grondstoffen. Adviseer dan tenminste nog om de afgedankte goederen een tweede kans te geven via een kringloopwinkel of desnoods papiercontainer.
Maar goed, met een moeder die een verhuizing voor de deur heeft staan naar een woning die zo ongeveer 10% is van de omvang van de huidige woning, en die de afgelopen 25 jaar tamelijk weinig heeft weggegooid, heeft het wel wat leuke ideeën en mooie citaten om haar te ondersteunen in de zware opruimgang.
Volgens Kondo moet je beginnen bij kleding. Ik ben gisteren voor haar maar eens begonnen bij tijdschriften, en dat was al wel de moeite waard.
Kondo is wel een beetje hysterisch. Bij een miskoop die je weggooit, moet je een dankwoord uitspreken: 'Dankjewel groen t-shirt, dat je mij hebt geleerd dat groen mij niet goed staat.' Als je dat t-shirt hebt bedankt, kun je hem makkelijker loslaten. En je sokken kunnen niet ontspannen als je ze in elkaar vouwt. Alles moet je verticaal opbergen. Ik zie mijn t-shirts nog zoals boeken in een boekenkast staan, maar dat ligt misschien aan mijn vouwkwaliteiten.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Zita schreef:Opgeruimd! van Marie Kondo.
Aardig als extra motivatie om op te ruimen. Maar de drang naar weggooien staat mij een beetje tegen. Begin dan bij het begin, en koop wat minder. Bij Kondo is het: hoe meer weggegooid, hoe beter, en dat lijkt mij een onverantwoorde manier van omgaan met grondstoffen. Adviseer dan tenminste nog om de afgedankte goederen een tweede kans te geven via een kringloopwinkel of desnoods papiercontainer.
Maar goed, met een moeder die een verhuizing voor de deur heeft staan naar een woning die zo ongeveer 10% is van de omvang van de huidige woning, en die de afgelopen 25 jaar tamelijk weinig heeft weggegooid, heeft het wel wat leuke ideeën en mooie citaten om haar te ondersteunen in de zware opruimgang.
Volgens Kondo moet je beginnen bij kleding. Ik ben gisteren voor haar maar eens begonnen bij tijdschriften, en dat was al wel de moeite waard.
Kondo is wel een beetje hysterisch. Bij een miskoop die je weggooit, moet je een dankwoord uitspreken: 'Dankjewel groen t-shirt, dat je mij hebt geleerd dat groen mij niet goed staat.' Als je dat t-shirt hebt bedankt, kun je hem makkelijker loslaten. En je sokken kunnen niet ontspannen als je ze in elkaar vouwt. Alles moet je verticaal opbergen. Ik zie mijn t-shirts nog zoals boeken in een boekenkast staan, maar dat ligt misschien aan mijn vouwkwaliteiten.
Ik heb het ook gelezen. Ze slaat inderdaad wel door hier en daar, maar als je de zinnige dingen er uit haalt, kun je er toch wel wat van leren. Minder spullen hebben geeft echt rust in je huis en in je hoofd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Bij een miskoop die je weggooit, moet je een dankwoord uitspreken: 'Dankjewel groen t-shirt, dat je mij hebt geleerd dat groen mij niet goed staat.' Als je dat t-shirt hebt bedankt, kun je hem makkelijker loslaten.
:haha
Dat méén je. :mdr
Sowieso snap ik mensen niet zo goed die praten tegen dode dingen.
Zita schreef:En je sokken kunnen niet ontspannen als je ze in elkaar vouwt.
Als je dat niet doet, moeten de bezitters van de sokken elke ochtend hun sokkenla/mandje doorspitten. In lamplicht lijkt bruin, zwart en donkerblauw ook nog eens op elkaar.
Zita schreef:Alles moet je verticaal opbergen.
Ik ben inderdaad wel minder gaan vouwen en meer gaan ophangen, zeker sinds ik een supergrote wand-tot-wandkast heb. :super
Het scheelt echt tijd. Want bloesjes en T shirts vouwen tijdens het strijken, houdt op.
Zita schreef:Maar goed, met een moeder die een verhuizing voor de deur heeft staan naar een woning die zo ongeveer 10% is van de omvang van de huidige woning, en die de afgelopen 25 jaar tamelijk weinig heeft weggegooid, heeft het wel wat leuke ideeën en mooie citaten om haar te ondersteunen in de zware opruimgang.
Dat kan heel lastig zijn, zeker als ze allerlei dingetjes van jullie van school, foto's, e.d. heeft bewaard.

Had je het boek gekocht of te leen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Deel 2 van Het bureau van Voskuil. Verslavend. Jammer af en toe van het taalgebruik dus de correctieroller onder handbereik.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Charles schreef:Deel 2 van Het bureau van Voskuil. Verslavend. Jammer af en toe van het taalgebruik dus de correctieroller onder handbereik.
Helpt dat?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nasrani »

Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Deel 2 van Het bureau van Voskuil. Verslavend. Jammer af en toe van het taalgebruik dus de correctieroller onder handbereik.
En wat doe je daarmee?
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Lelijke woorden wit maken :banni

Dit omdat de verdere inhoud me wel aanstaat en ik ze nog wel eens wil lezen/uitlenen. Dan heb ik iig geen last meer van die lelijke woorden. Maar ideaal is het niet nee.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Lelijke woorden wit maken :banni

Dit omdat de verdere inhoud me wel aanstaat en ik ze nog wel eens wil lezen/uitlenen. Dan heb ik iig geen last meer van die lelijke woorden. Maar ideaal is het niet nee.
Okay, bijzonder.
Plaats reactie