Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ambtenaar »

Jeugd zonder God, door Odon von Horvath.

Het boek gaat over een leraar aan een gymnasium die zich in de jaren '30 geconfronteerd ziet met het opkomende nazisme.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17327
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Deze week maar bestemd om te lezen

Deze maar weer eens uit de kast gepakt.

Afbeelding

en deze

Afbeelding

Verder is Erasmus nog niet uit en Ambrosius wacht ook nog geduldig om uitgelezen te worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8938
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4588
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

‘T Hooge best - Roxane van Iperen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2954
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef:Afbeelding
En? Moeite waard?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8938
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Job schreef:
J.C. Philpot schreef:Afbeelding
En? Moeite waard?
Ik heb hem van de bibliotheek. Het leest tot nu toe als een spannend boek. Terwijl het een reconstructie en verslag van het onderzoek van de schrijvers is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2954
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef:
Job schreef:
J.C. Philpot schreef:Afbeelding
En? Moeite waard?
Ik heb hem van de bibliotheek. Het leest tot nu toe als een spannend boek. Terwijl het een reconstructie en verslag van het onderzoek van de schrijvers is.
Oké, dank je! Komt het waarheidsgetrouw over, aangezien ze dat claimen? En werpt het nieuw licht op wat er al over zijn einde bekend was?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8938
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Job schreef:Oké, dank je! Komt het waarheidsgetrouw over, aangezien ze dat claimen? En werpt het nieuw licht op wat er al over zijn einde bekend was?
Ik lees eerst nog even verder, om daarna te antwoorden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2954
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef:
Job schreef:Oké, dank je! Komt het waarheidsgetrouw over, aangezien ze dat claimen? En werpt het nieuw licht op wat er al over zijn einde bekend was?
Ik lees eerst nog even verder, om daarna te antwoorden.
Dank :super
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Germanicus »

With Mercy And With Judgement - Strict Baptists and the First World War

https://www.gospelstandardvrienden.nl/s ... 566.html#/
Hier beneden is het niet.
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:Afbeelding
Ik haak af bij die ondertitel. Als je een website tegenkomt waar staat 'wat de Bijbel werkelijk zegt' dan weet je al dat je er met een grote boog omheen moet gaan. Dus ben wel benieuwd hoe je dit boek ervaart.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bogerman »

huisman schreef:
Mara schreef: Zo'n soort boek koop ik nooit, maar leen het in de bieb. Je leest zoiets maar één keer.
Tanja mag i.i.g. niet meer naar Nederland terugkeren.
@huisman, maar Sint en Piet zijn hier nog niet geweest. ;)
Ben je niet bang voor verkeerde heldenverering, als je een dergelijk boek koopt (in dit geval dan krijgt)?
Heldenverering ? Ik heb ook de twee (4 dikke pillen) beste biografieën over Hitler gekocht en gelezen (Die van Ian Kershaw en van Volker Ullrich) maar ik ben hem nog meer gaan verafschuwen na het lezen van deze boeken.

Er zijn nu eenmaal veel interessante biografieën over ‘foute’ mensen uit de geschiedenis. Dat is leerzame en ontdekkende lectuur. Hoe een normaal persoon zich kan ontwikkelen tot iemand met beestachtige praktijken.

P.S. Sint en Piet waren hier wat vroeger omdat ze bang waren dat de niet-essentiële winkels gingen sluiten en ze hebben geen QR Code.
Hoe kom je door zulke dikke boeken heen?
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Fokkelman, vertelkunst in de bijbel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17327
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Bogerman schreef:
huisman schreef:
Mara schreef: Zo'n soort boek koop ik nooit, maar leen het in de bieb. Je leest zoiets maar één keer.
Tanja mag i.i.g. niet meer naar Nederland terugkeren.
@huisman, maar Sint en Piet zijn hier nog niet geweest. ;)
Ben je niet bang voor verkeerde heldenverering, als je een dergelijk boek koopt (in dit geval dan krijgt)?
Heldenverering ? Ik heb ook de twee (4 dikke pillen) beste biografieën over Hitler gekocht en gelezen (Die van Ian Kershaw en van Volker Ullrich) maar ik ben hem nog meer gaan verafschuwen na het lezen van deze boeken.

Er zijn nu eenmaal veel interessante biografieën over ‘foute’ mensen uit de geschiedenis. Dat is leerzame en ontdekkende lectuur. Hoe een normaal persoon zich kan ontwikkelen tot iemand met beestachtige praktijken.

P.S. Sint en Piet waren hier wat vroeger omdat ze bang waren dat de niet-essentiële winkels gingen sluiten en ze hebben geen QR Code.
Hoe kom je door zulke dikke boeken heen?
Lezend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

:D

Ik heb Kershaw ook staan. Gekocht toen ze uitkwamen. Ben halverwege het 1e deel na 20 jaar. Ligt aan mezelf. Moet minder achter scherm en meer achter de boeken gaan zitten. kHeb Fest en Bullock ook nog liggen. Denk niet dat ik ze ooit nog ga lezen overigens.
Plaats reactie