Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

De laatste wagon - B Nijenhuis
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door TSD »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Begonnen in deze, voor de leeskring. Maar na een aantal bladzijden afgehaakt. Ik kan er slecht tegen, al die wreedheden. Het is wel goed geschreven, op zich, zover ik dat kan beoordelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Nu even gericht op één boek. 1148 pagina's en ik ben gelukkig nog maar op pagina 270

Afbeelding

Goede wijn behoeft geen krans maar toch....
"Een geweldig boek, dat barst van karakter, humor en noemenswaardige gebeurtenissen.'
The Sunday Times
"Dit is de soort biografie die – dat kun je voelen – Churchill zelf gewild zou hebben. Kolossaal, energiek, zeer goed geïnformeerd, met de nodige kritische kanttekeningen maar ook sympathiek en, met vlagen, geweldig grappig.'
The Sunday Telegraph
"Roberts heeft een completer beeld neergezet van zijn subject dan enige eerdere biografie. Zijn biografie haalt Boris Johnsons schreeuwerige poging van een paar jaar geleden volkomen onderuit.'
The Economist
"Zoals Andrew Roberts ons eraan herinnert in deze epische biografie: (…) Churchills carrière bewijst maar weer dat feiten beslist veel gekker kunnen zijn dan fictie.'
Daily Mail
"Briljant, adembenemend en niet weg te leggen. (…) Roberts' levensloop tot nu toe blijkt niets meer dan een voorbereiding geweest te zijn voor dit moment en dit project, en dit briljante boek is een passende kroon op zijn eigen werk.'
Evening Standard
"Prachtboek. Een meeslepend levensverhaal.'
NRC Handelsblad *****
"Dit is absoluut de beste eendelige biografie van Churchill ooit geschreven.'
The New York Times
"Roberts laat op overtuigende wijze zien dat de mensen die Churchill aanvallen veelal hun bronnen niet kennen, zonder dat hij van zijn protagonist een held met sneeuwwit blazoen maakt.'
NRC Handelsblad *****
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Jantje »

Het moet wel een heel goed boek zijn, dat je daar zelfs recensies uit zondagskranten voor wilt citeren. :fouet ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Het moet wel een heel goed boek zijn, dat je daar zelfs recensies uit zondagskranten voor wilt citeren. :fouet ;)
Jij gebruikt geen nieuwsbronnen die ook op zondag actief zijn? :)
(~)
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door gallio »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:Het moet wel een heel goed boek zijn, dat je daar zelfs recensies uit zondagskranten voor wilt citeren. :fouet ;)
Jij gebruikt geen nieuwsbronnen die ook op zondag actief zijn? :)
Ik krijg de indruk dat Jantje wat discussie probeert uit te lokken vandaag.

Of misschien wil hij graag het aantal postings omhoog krikken.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door margrietha »

Anne, kroniek van een zoektocht, geschreven door Hans Faber.

Aangrijpend!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

margrietha schreef:Anne, kroniek van een zoektocht, geschreven door Hans Faber.

Aangrijpend!
Is het niet erg deprimerend? Je weet dat het slecht afloopt.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

De natuur en gronden van het geloof - Jacobus Koelman
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Bezielend leidinggeven. Anselm Grün.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Vooral in deze tijd heel actueel:

ds. Chr. van Dam
VERBONDSBESCHOUWINGEN
Een heldere uiteenzetting van wat de Gereformeerde Gemeenten altijd hebben geleerd.
Ik kan het boekje (106 blz.) dan ook van harte aanbevelen!
_____________________________________________________________________

INLEIDING
Reeds jaren is er verschil in kerkelijk Nederland over de Verbondsleer, met name over de vraag of er twee of drie verbonden zijn, namelijk het werkverbond en het genadeverbond, en dat het verbond met Abraham en zijn zaad niet los te maken is van het genadeverbond, doch dat het een aanhangsel is.
Dit boekje wil trachten enig onderwijs te geven aan eenvoudige mensen, waarom het eenvouwdig van aard is.

Wij wensen het in veler hand, en de zegen des Heeren moge er op rustern,

Ds. Chr. van Dam
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door johannes »

Wat is de mens? Adam, alien of aap?
prof. Edgar Andrews

De wetenschapsjournalist Bart van den Dikkenberg schrijft een recensie voor het Reformatorisch Dagblad van het boek Wat is de mens? van prof. Andrews. Hij noemt het een ‘prettig boek in een toegankelijke vertaling’. “Hoewel de emeritus hoogleraar fundamentele wetenschap niet uit de weg gaat, legt hij die ook begrijpelijk uit, zelfs voor een leek. Dat maakt het boek een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in vraagstukken rond schepping en evolutie.”


Wel even doorbijten soms..... maar zeer interessant.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding

Hendrik de Cock (1801-1842) werd in 1829 dominee in Ulrum. Al snel kreeg hij het aan de stok met de elite. De Cock vond de heersende leer veel te liberaal, en hij stoorde zich aan het dedain waarmee de notabelen neerkeken op het gewone volk. Het volk dat steeds vaker wegbleef uit de kerk, maar dat wel razend enthousiast was over deze nieuwe dominee.

Op 19 december 1833 werd De Cock geschorst, een halfjaar later werd hij afgezet, en er werden soldaten bij hem ingekwartierd die erop toezagen dat hij zich aan de regels hield. Weer later werd hij wegens verstoring van de rust veroordeeld tot drie maanden cel en met zijn gezin uit de pastorie gezet. In 1834 splitsten De Cock en zijn aanhangers (duizenden, inmiddels) zich af. De Afscheiding leidde tot zelfstandige gereformeerde kerken naast de Nederlandse Hervormde Kerk.

G e w e l d i g boek, voor iedereen die van de kerkgeschiedenis houdt. Het is met een vlotte pen geschreven, in romanvorm.
We zijn allemaal wel bekend met deze kerkscheuring denk ik, maar dat het zo heftig is geweest, wist ik niet.
De personages gaan leven. Heel knap gedaan!

Het gaat niet alleen over de kerk, maar ook over de arbeiders die in het veen werkten. De bittere armoede, de uitbuiting.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie