Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Terri »

Arja schreef:Ik ga in de vakantie lezen:

1. Vlinders in de kerk (Maria Korpsershoek)
2. Cranberry Zomer (Irene Hannon)

Ik zal later een korte recensie schrijven ::bye
Vlinders in de kerk heeft me diep geraakt.....ik ken haar ook persoonlijk, misschien dat dat scheelt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef: Hoe vind je het Mara? Is het een aanrader?
Ik ben nog niet echt begonnen. Ik had het gisteravond gepakt maar kon me niet concentreren.
Je hoort het later van me. ;)
Nu je dat zo schrijft, zou het door het warme weer komen? Ik heb ook moeite met m'n concentratie. Vooral wat ingewikkelde stukjes in een boek, moet ik nog eens lezen, ik sla het niet op.
Ik weet het niet Terri, ik voel me moe en enigszins lamgeslagen.
Ik log elke dag even in op mijn bank en kon daarnet toch niet op mijn goede wachtwoord komen. :oO
Ik doe de dingen omdat het moet, maar niet met vreugde.
Ik heb al dagen geen krant ingekeken. Alleen wat headlines op internet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef: Hoe vind je het Mara? Is het een aanrader?
Ik ben nog niet echt begonnen. Ik had het gisteravond gepakt maar kon me niet concentreren.
Je hoort het later van me. ;)
Nu je dat zo schrijft, zou het door het warme weer komen? Ik heb ook moeite met m'n concentratie. Vooral wat ingewikkelde stukjes in een boek, moet ik nog eens lezen, ik sla het niet op.
Ik weet het niet Terri, ik voel me moe en enigszins lamgeslagen.
Ik log elke dag even in op mijn bank en kon daarnet toch niet op mijn goede wachtwoord komen. :oO
Ik doe de dingen omdat het moet, maar niet met vreugde.
Ik heb al dagen geen krant ingekeken. Alleen wat headlines op internet.
Laten we maar rustig aan doen, we zijn ook niet meer de jongste :love
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Terri schreef:
Mara schreef: Ik weet het niet Terri, ik voel me moe en enigszins lamgeslagen.
Ik log elke dag even in op mijn bank en kon daarnet toch niet op mijn goede wachtwoord komen. :oO
Ik doe de dingen omdat het moet, maar niet met vreugde.
Ik heb al dagen geen krant ingekeken. Alleen wat headlines op internet.
Laten we maar rustig aan doen, we zijn ook niet meer de jongste :love
Lief. :oops
Nee dat is zo, alleen het "hoofd" ontkent het nog weleens. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
Terri schreef:
Mara schreef: Ik weet het niet Terri, ik voel me moe en enigszins lamgeslagen.
Ik log elke dag even in op mijn bank en kon daarnet toch niet op mijn goede wachtwoord komen. :oO
Ik doe de dingen omdat het moet, maar niet met vreugde.
Ik heb al dagen geen krant ingekeken. Alleen wat headlines op internet.
Laten we maar rustig aan doen, we zijn ook niet meer de jongste :love
Lief. :oops
Nee dat is zo, alleen het "hoofd" ontkent het nog weleens. :hum
Zo herkenbaar...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Roos2018 »

Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef: Hoe vind je het Mara? Is het een aanrader?
Ik ben nog niet echt begonnen. Ik had het gisteravond gepakt maar kon me niet concentreren.
Je hoort het later van me. ;)
Nu je dat zo schrijft, zou het door het warme weer komen? Ik heb ook moeite met m'n concentratie. Vooral wat ingewikkelde stukjes in een boek, moet ik nog eens lezen, ik sla het niet op.
Da´s niet zo gek hoor, met elke graad boven de 25 neemt je concentratievermogen met 2% af.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Roos2018 schreef:
Terri schreef:
Mara schreef:
Terri schreef: Hoe vind je het Mara? Is het een aanrader?
Ik ben nog niet echt begonnen. Ik had het gisteravond gepakt maar kon me niet concentreren.
Je hoort het later van me. ;)
Nu je dat zo schrijft, zou het door het warme weer komen? Ik heb ook moeite met m'n concentratie. Vooral wat ingewikkelde stukjes in een boek, moet ik nog eens lezen, ik sla het niet op.
Da´s niet zo gek hoor, met elke graad boven de 25 neemt je concentratievermogen met 2% af.
Huh? En jij vond het zo raar dat we klaagden over warm weer?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Roos2018 »

Dodo schreef:
Roos2018 schreef:
Terri schreef: Nu je dat zo schrijft, zou het door het warme weer komen? Ik heb ook moeite met m'n concentratie. Vooral wat ingewikkelde stukjes in een boek, moet ik nog eens lezen, ik sla het niet op.
Da´s niet zo gek hoor, met elke graad boven de 25 neemt je concentratievermogen met 2% af.
Huh? En jij vond het zo raar dat we klaagden over warm weer?
Jawel hoor, dat vind ik nog steeds:
- zowat elke tiende graad hoger wordt hier vermeld, record na record,
- wellicht kunnen wij beter tegen de warmte en zeuren we er wat minder over omdat we de warmte nou eenmaal gewend zijn,
- langdurig in de hitte leven (bij ons is dat zo´n 9 maanden per jaar dat we meer dan 30 graden hebben) geeft wel gewenning hoor,
- concentratieverlies door warmte is een statement dat wetenschappelijk is bewezen, maar hoe ga je ermee om en wat doe je eraan. Wat wij er aan doen is onze huizen, kantoren en waar mogelijk werkplaatsen verkoelen d.m.v. airco. Waar je dus hoofdzakelijk je concentratie voor nodig hebt, wordt de concentratie stress weggenomen door de airco. Je zou er dus rekening mee kunnen houden m.b.t. het veranderende Nederlandse klimaat dat jullie ook airco´s in huis gaan nemen, en dat zal jullie zeker helpen om het warme weer beter door te komen.

Tegenwoordig zijn er ook mobiele airco´s tegen schappelijke prijzen (voor 500 Euro heb je al een goeie) die zowel kunnen koelen, verwarmen en de luchtkwaliteit in je huis verbeteren. Google maar eens.
Op die manier zouden jullie weleens op voordelige wijze van het gas af kunnen zonder een dure en lawaaiige warmtepomp te hoeven aan te schaffen. :)
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Ik las de afgelopen dagen het boekje
IK ZAL MIJN HAND TOT DE KLEINEN WENDEN
Uit het leven van ds. W. den Hengst
door drs. J. Schipper

Wat me hierin vooral heel diep trof is de strijd die ds. Den Hengst moest voeren met het kerkverband dat hij moest verlaten.

Als we het boekje lezen treft wel heel in het bijzonder dat de strijd die ds. Den Hengst toen moest voeren grotendeels parallel loopt aan de strijd die de zogenaamde "rechtervleugel" van de behoudende kerken nu vaak moeten voeren op dit forum.
Alleen al om deze reden al zou ik het boekje bij alle forummers graag ter lezing willen aanbevelen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

gisteren de pastorale adviezen van C.H. Spurgeon gelezen. Hoewel ik niet tot de doelgroep hoor, best wel het e.e.a. van geleerd.
Daarna gelezen van Hugo Binning - wandelt in liefde
En nog wat gelezen in het gekrookte riet van Smytegelt en de wonderen van de Heiland eveneens van Spurgeon.
Het gekrookte riet gaat me nog wel een half jaar kosten en de wonderen van de Heiland gaan ook weken overheen, maar wat een diepgaande stof!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4080
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Maanenschijn »

In de Italiaanse zon lees ik nu de prachtige verklaring van Owen over ps 130, en de Tafelgesprekken van Luther.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Terri schreef: Hoe vind je het Mara? Is het een aanrader?
Helaas niet.
Het gebeurt niet zo vaak dat ik tot halverwege lees en het dan zat ben.
Het is vanuit het perspectief van het kind geschreven, dus in het begin moet je wennen aan de vreemde zinnen.
Op zich is dat knap, maar na een aantal hoofdstukken gaat het irriteren. Ik vind het ook niet spannend.
Het duurt te lang en door de flashbacks van het kind, vertraagt het verhaal.
Herman Koch schreef dat hij het verhaal in één ruk had uitgelezen en dat hij Anna en haar kleine broertje nooit zal vergeten.
Maar ik kom ook niet door de boeken van Koch, dus misschien is dat ons verschil. ;)

Op Hebban wordt het een pageturner genoemd, zag ik net.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Verbonden van Dr M Klaassen. Ondertitel: De betekenis van Gods verbond in de Bijbel en het persoonlijke leven.
Boek is gebaseerd op een prekenserie die deze predikant heeft gehouden over de verbonden.

Zeer aanbevolen!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

huisman schreef:Verbonden van Dr M Klaassen. Ondertitel: De betekenis van Gods verbond in de Bijbel en het persoonlijke leven.
Boek is gebaseerd op een prekenserie die deze predikant heeft gehouden over de verbonden.

Zeer aanbevolen!
heb ik enkele weken geleden gelezen, leerzaam en duidelijk, haalt veel verwarring weg!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

huisman schreef:Verbonden van Dr M Klaassen. Ondertitel: De betekenis van Gods verbond in de Bijbel en het persoonlijke leven.
Boek is gebaseerd op een prekenserie die deze predikant heeft gehouden over de verbonden.

Zeer aanbevolen!
Dat zijn zeker de preken die we besproken hebben in de preekluisterkring?
Ik zet het boek op mijn verlanglijstje.
Plaats reactie