Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

Net uit: 'Vleugelslag' van Marieke Luiten.
Het is een roman over een meisje in Congo. Boeiend, best wel goed geschreven. Ik werd op een gegeven moment wel een beetje moe van al die dromen die alles moesten verklaren en van iedere keer de hagedis. Ze zat nogal vast aan haar beelden. Taalkundig vond ik het soms een beetje stroef. Het was mooi om een beeld van het hedendaagse Congo te vormen. Je kon duidelijk merken dat de auteur jaren in het land heeft gewoond. Maar het boek heeft me geen grote levensinzichten gegeven. Dat hoeft ook niet altijd.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

J.C. Philpot schreef:Afbeelding
Wat vind je er van?
-
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Ambtenaar »

Afbeelding
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Mannetje schreef:
J.C. Philpot schreef:Afbeelding
Wat vind je er van?
Leuk om op een speelse manier wat te leren over de geschiedenis van de filosofie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Deze week twee boeken uitgelezen.
Eerste Teken van thuis, door Lara Mohn. Bijzonder boek, indrukwekkend. Eigenlijk zou ik het nog een keer moeten lezen om te genieten van de mooie taal. Ook het verhaal is indrukwekkend en geloofwaardig (ondanks dat het hier en daar wat magisch lijkt). Misschien iets te veel toeval.
Een jonge vrouw die denkt dat ze een fijn gelukkig leven leidt, wordt herinnerd aan haar jeugd en gaat op zoek naar het hoe en wat. Geen happily-ever-after, maar een boeiende ontwikkeling.
Misschien zelfs een christelijk boek, hoewel dat meer een hint hier en daar is dan een duidelijke lijn.
Afbeelding

Andere boek is Oorlog en terpentijn. Geen sterke titel, maar wel een ijzersterk boek. Ik had de dwarsligger, en die heb ik in mijn vaste tas altijd bij me. Dan kan ik lezen in de trein. Het is een boek over de grootvader van de schrijver, zijn jeugd, de eerste wereldoorlog en daarna. Bijzonder interessant en aangrijpend. Een aantal vloeken, maar alleen bij de beschrijvingen van de oorlog. Aanrader.
Afbeelding
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

edit
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Deze week twee boeken uitgelezen.
Eerste Teken van thuis, door Lara Mohn. Bijzonder boek, indrukwekkend. Eigenlijk zou ik het nog een keer moeten lezen om te genieten van de mooie taal. Ook het verhaal is indrukwekkend en geloofwaardig (ondanks dat het hier en daar wat magisch lijkt). Misschien iets te veel toeval.
Een jonge vrouw die denkt dat ze een fijn gelukkig leven leidt, wordt herinnerd aan haar jeugd en gaat op zoek naar het hoe en wat. Geen happily-ever-after, maar een boeiende ontwikkeling.
Misschien zelfs een christelijk boek, hoewel dat meer een hint hier en daar is dan een duidelijke lijn.
Afbeelding
Mara schreef:
Wie heeft dit boek ook gelezen? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik werd wel direkt het verhaal ingezogen, maar gaandeweg vond ik het steeds ingewikkelder worden.
En misschien had het ingekort moeten worden.
Het is een boek van Ark media en ik verwachtte daarom toch wel een verhaal met een christelijk tintje, maar niets van dat!
@Dodo: misschien een verhaal om in de kring te bespreken?
@Zita: ik denk dat jij het te zweverig vindt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Eerste Teken van thuis, door Lara Mohn. Bijzonder boek, indrukwekkend. Eigenlijk zou ik het nog een keer moeten lezen om te genieten van de mooie taal. Ook het verhaal is indrukwekkend en geloofwaardig (ondanks dat het hier en daar wat magisch lijkt). Misschien iets te veel toeval.
Een jonge vrouw die denkt dat ze een fijn gelukkig leven leidt, wordt herinnerd aan haar jeugd en gaat op zoek naar het hoe en wat. Geen happily-ever-after, maar een boeiende ontwikkeling.
Misschien zelfs een christelijk boek, hoewel dat meer een hint hier en daar is dan een duidelijke lijn.
Mara schreef:
Wie heeft dit boek ook gelezen? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik werd wel direkt het verhaal ingezogen, maar gaandeweg vond ik het steeds ingewikkelder worden.
En misschien had het ingekort moeten worden.
Het is een boek van Ark media en ik verwachtte daarom toch wel een verhaal met een christelijk tintje, maar niets van dat!
@Dodo: misschien een verhaal om in de kring te bespreken?
@Zita: ik denk dat jij het te zweverig vindt.
Ik vroeg me al af hoe ik er aan kwam. Ik had het gereserveerd, al een poosje geleden, en toen het voor me klaar lag wist ik echt niet meer waarom ik het aangevraagd had. Maar ik vond het heel mooi! Goed dat ik jouw beoordeling vergeten was ;-) Het had inderdaad wel wat compacter gekund, dat klopt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Ik vroeg me al af hoe ik er aan kwam. Ik had het gereserveerd, al een poosje geleden, en toen het voor me klaar lag wist ik echt niet meer waarom ik het aangevraagd had. Maar ik vond het heel mooi! Goed dat ik jouw beoordeling vergeten was ;-) Het had inderdaad wel wat compacter gekund, dat klopt.
Ik vind haar zeker een schrijftalent. Dus ik hoop op een volgend boek.
En vaak is het idd beter om onbevooroordeeld aan een boek te beginnen ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

CH Spurgeon; Leer mij Uw lijden recht betrachten.
49 overdenking voor de lijdenstijd.
Wat een mooi boek.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Bezig in: verbond en prediking van ds. I Kievit.
Best pittige kost.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bonny »

Hendrik Algra's Het wonder van de 19de eeuw, over de Afgescheidenen van 1834. Interessante verhandeling.
The Groom's still waiting at the altar
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Panny »

Gelijkenissen van de Heiland van Spurgeon.

Aanrader!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Panny schreef:Gelijkenissen van de Heiland van Spurgeon.

Aanrader!
De wonderen van deHeiland is ook heel mooi!
Plaats reactie