Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Mn zoon had een Wolfi en Dolfi liggen. Ken het alleen van horen zeggen. Eerste bladzijde gelezen en ik viel van mn stoel. Denk dat ik er zo’n 10 fouten uit haalde op de eerste bladzijde. Nog nooit een kinderboek met zulke kromme (foute) zinnen gezien. Lijkt wel een Engelstalig boek dat via google translate is vertaald.

Las pas een boek voor wat ik qua taal, dialogen, aansluiting bij de jeugd etc echt goed vond. Dat was van Hans Mijnders.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Charles schreef:Mn zoon had een Wolfi en Dolfi liggen. Ken het alleen van horen zeggen. Eerste bladzijde gelezen en ik viel van mn stoel. Denk dat ik er zo’n 10 fouten uit haalde op de eerste bladzijde. Nog nooit een kinderboek met zulke kromme (foute) zinnen gezien. Lijkt wel een Engelstalig boek dat via google translate is vertaald.

Las pas een boek voor wat ik qua taal, dialogen, aansluiting bij de jeugd etc echt goed vond. Dat was van Hans Mijnders.
Dat vond ik van de boeken van een bekende Veluwse schrijver.
Het ging over Hans, drie alinea's later heette hij Frans.
Of het zonnetje scheen, maar de hoofdpersoon zette toch maar zijn paraplu op en trapte in een plas. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Geytenbeekje »

Wolfi en Dolfi was toch van Joh van der Poel ?
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Charles »

Mara schreef:
Charles schreef:Mn zoon had een Wolfi en Dolfi liggen. Ken het alleen van horen zeggen. Eerste bladzijde gelezen en ik viel van mn stoel. Denk dat ik er zo’n 10 fouten uit haalde op de eerste bladzijde. Nog nooit een kinderboek met zulke kromme (foute) zinnen gezien. Lijkt wel een Engelstalig boek dat via google translate is vertaald.

Las pas een boek voor wat ik qua taal, dialogen, aansluiting bij de jeugd etc echt goed vond. Dat was van Hans Mijnders.
Dat vond ik van de boeken van een bekende Veluwse schrijver.
Het ging over Hans, drie alinea's later heette hij Frans.
Of het zonnetje scheen, maar de hoofdpersoon zette toch maar zijn paraplu op en trapte in een plas. :jongle
O haha. Ook wel bijzonder. Hier ging het meer om taaltechnische fouten. Eerste boek van die Veluwse schrijver was volgens mij zn beste. Veelbelovend.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Erskinees »

Geytenbeekje schreef:Wolfi en Dolfi was toch van Joh van der Poel ?
Wel eens van Google gehoord?
Ds. Joh. van der Poel is niet de schrijver van Dolfi en Wolfi...
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Marck »

Erskinees schreef:
Geytenbeekje schreef:Wolfi en Dolfi was toch van Joh van der Poel ?
Wel eens van Google gehoord?
Ds. Joh. van der Poel is niet de schrijver van Dolfi en Wolfi...
Maar ook Jan Frederik blijkt flink wat te hebben geschreven (met pen!).
Zie boekenlijst in de link. En daarvoor nog koninklijk onderscheiden. Afbeelding
https://www.schrijversinfo.nl/poelvanderjanf.html
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Het Huwelijk - Tim Keller
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Arja schreef:
Mara schreef:Dagelijksheden, Remco Campert
Een gevoelig zelfportret van bijna honderd korte verhalen.
Hoe vind je het boek?
Ik vond het prachtig, al heb ik het helaas niet helemaal uit kunnen lezen, omdat ik het niet kon verlengen.
Het bleek inmiddels gereserveerd te zijn.
Maar als je van zijn schrijfstijl houdt, vind ik dit wel een aanrader.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Posthoorn »

Afbeelding
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Germanicus »

Kruis met haken (Doris L. Bergen)
Hier beneden is het niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Aan de mensen die alleen een plaatje of titel van een boek plaatsen.
Schrijf er even in het kort bij waar het over gaat, waarom we het zouden moeten lezen, wat je ontroerde, of het leerzaam is.
Dank je wel. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Germanicus »

Mara schreef:Aan de mensen die alleen een plaatje of titel van een boek plaatsen.
Schrijf er even in het kort bij waar het over gaat, waarom we het zouden moeten lezen, wat je ontroerde, of het leerzaam is.
Dank je wel. :)
Oké oké! :-)

Kruis met haken. Duitse christenen in het Derde Rijk (Doris L. Bergen)

Op de achterflap: Het Amerikaanse boek van Doris L. Bergen, Kruis met haken, is in meer dan één opzicht belangwekkend. Als men zich realiseert hoe Goldhagens Hitlers gewillige beulen in korte tijd een bestseller werd omdat het aantoonde hoe het Hitlerdrama verweven was met het ganse Duitse volk, kan Bergens boek een uitstekend complement hierop zijn. Bergen laat namelijk overtuigend zien, met een voortreffelijke documentatie, hoe breed gelaagd het nazisme en het daaraan ten grondslag liggende racisme en antisemitisme aanwezig was in de toonaangevende Duitse protestantse kerk. Niet slechts in de nominaal beperkte kring van 'Duitse Christenen', maar in het algemeen in de Duitse protestantse kerk, omdat de zwijgende meerderheid blijkens Bergens ontdekkingen veel meer op de hand was van de Duitse Christenen dan op die van de 'Bekennende Kirche'.
De inhoud is dikwijls verbluffend, omdat door zeer veel Duitsers christelijk geloven direct gekoppeld werd aan de superioriteit van het Germaanse ras. Diep racistisch en antisemitisch!
De ontgoochelende feiten in dit boek spreken voor zichzelf. De verrassende inhoud van dit boek blijft boeien. Dit zal des te meer het geval zijn omdat in het bijzonder in Nederland na de Tweede Wereldoorlog vooral veel aandacht is besteed aan de 'Bekennende Kirche' en aan heldhaftige mensen zoals Bonhoeffer en de familie Scholl, en nauwelijks aan de verderfelijke massaliteit van de ideeën uit de hoek van de Duitse Christenen.
De stelling valt te verdedigen dat dit boek van Bergen de redereneringen van Goldhagen prachtig aanvult, maar wél op basis van heel ander materiaal. Voor allen die geïntrigeerd blijven door het nazi- en racismeprobleem, voor historici, theologen en pastores buitengewoon interessant. De naadloze verbinding tussen geloof en racisme is onthullend. (Callenbach, 1997)
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Aan de mensen die alleen een plaatje of titel van een boek plaatsen.
Schrijf er even in het kort bij waar het over gaat, waarom we het zouden moeten lezen, wat je ontroerde, of het leerzaam is.
Dank je wel. :)
Volgens mij zegt de titel genoeg. En als je dat niet genoeg vindt, is het jammer. ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:Aan de mensen die alleen een plaatje of titel van een boek plaatsen.
Schrijf er even in het kort bij waar het over gaat, waarom we het zouden moeten lezen, wat je ontroerde, of het leerzaam is.
Dank je wel. :)
Volgens mij zegt de titel genoeg. En als je dat niet genoeg vindt, is het jammer. ;)
Waar het over gaat lijkt me wel duidelijk, maar waarom zouden we juist dit boek moeten lezen?
Toen ik het opzocht op Bol kwamen er tientallen soortgelijke boeken op de pagina nl.

@Germanicus, dank je wel. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Afbeelding

In het kader van het oplaaiende antisemitisme, interessant om te lezen hoe het in de periode 1870-1945 aan toegaat. Naar mijn idee valt een carnavalsoptocht in het niet bij de paneuropese vooroorlogse uitingen van antisemitisme.
Plaats reactie