Welk boek ben jij nu aan het lezen?

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: ÖRe: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

merel schreef:Ik vond het echt heel interessant en heb echt veel geleerd over de geschiedenis. Het bevatte inderdaad gruwelijke details, maar vond het boeiend geschreven.
De geschiedenis is nu eenmaal helaas ook vaak gruwelijk. Zoveel mensen stierven in die tijd geen natuurlijke dood.
Of de essentie van de reformatie in deze roman naar voren komt is een andere vraag. Naar mijn bescheiden mening niet.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: ÖRe: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

dennis schreef:
merel schreef:Ik vond het echt heel interessant en heb echt veel geleerd over de geschiedenis. Het bevatte inderdaad gruwelijke details, maar vond het boeiend geschreven.
De geschiedenis is nu eenmaal helaas ook vaak gruwelijk. Zoveel mensen stierven in die tijd geen natuurlijke dood.
Of de essentie van de reformatie in deze roman naar voren komt is een andere vraag. Naar mijn bescheiden mening niet.
Huh, ik heb toch ook nergens gezegd dat het over de reformatie gaat?

Jacoba, dochter van Holland heb ik inmiddels uit. Ook een verbijsterend boek over de late Middeleeuwen en de strijd rondom de graafschappen en steden. Ik ben nu begonnen in Nachtblauw van Simone van der Vlugt. wel fijn om een collega te hebben die mijn e reader vol heeft gegooid
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

@refo We hebben komende vrijdag en zaterdag najaarsmarkt. Jij spaart toch boeken over Gouda? Er is een doos van zulke boeken binnengekomen, plus een stapel tijdschriften over Gouda, van een oudheidsvereniging of zo.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door refo »

Dodo schreef:@refo We hebben komende vrijdag en zaterdag najaarsmarkt. Jij spaart toch boeken over Gouda? Er is een doos van zulke boeken binnengekomen, plus een stapel tijdschriften over Gouda, van een oudheidsvereniging of zo.
Is dat deze?:
13.00 uur – 22.00 uur Rommelmarkt van de NH Kerk rondom Het Anker
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

refo schreef:
Dodo schreef:@refo We hebben komende vrijdag en zaterdag najaarsmarkt. Jij spaart toch boeken over Gouda? Er is een doos van zulke boeken binnengekomen, plus een stapel tijdschriften over Gouda, van een oudheidsvereniging of zo.
Is dat deze?:
13.00 uur – 22.00 uur Rommelmarkt van de NH Kerk rondom Het Anker
Vrijdagmiddag en -avond, en ook zaterdag tot een uur of twee, drie. Inderdaad bij 't Anker, bij de Dorpskerk. Welkom ;-)
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

In de vakantie (afgelopen week) heb ik een aantal preken van Wulfert Floor gelezen. "Al de eenvoudige oefeningen", uitgave 1913, tweemaal eenmaal 16 oefeningen en eenmaal 19 oefeningen. (Twee boeken in één band).
Verrassend actueel en leerrijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

-DIA- schreef:In de vakantie (afgelopen week) heb ik een aantal preken van Wulfert Floor gelezen. "Al de eenvoudige oefeningen", uitgave 1913, tweemaal eenmaal 16 oefeningen en eenmaal 19 oefeningen. (Twee boeken in één band).
Verrassend actueel en leerrijk.
Wulfert Floor blijft inderdaad actueel. Dat valt ook mij telkens weer op. Eerlijk en gunnend.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Afbeelding

Robert Witteveen, pas afgestudeerd aan de lerarenopleiding Engels, begint vol goede moed aan zijn allereerste baan in het onderwijs. Op het ROC Leyderschans lijkt hij zijn roeping te hebben gevonden. Hij wint zijn leerlingen voor zich en groeit snel uit tot een geliefde, bevlogen leraar. Maar Roberts onderwijscarrière neemt een onverwachte wending met de komst van een resultaatgerichte sectormanager en de lancering van een megalomaan nieuwbouwproject door het college van bestuur.

Geweldig boek. Goed geschreven en zonder vloeken of seksueel getinte opmerkingen. :super
Voor iedereen die in het onderwijs werkzaam is of van plan is om een baan te zoeken daarin.

Je kunt lezen hoe fout het gaat als een direkteur van een school gaat denken in cijfers, target, budget, ipv de kwaliteit van het onderwijs voorop te stellen en de mensen - de leerlingen en de docenten - geheel voorbij te zien.
Dit boek was echt een eyeopener voor mij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

Ik las de recensie in het RD, die was iets minder lovend.
Maar ik heb hem wel in mijn achterhoofd zitten om misschien eens te gaan lezen.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Ik las de recensie in het RD, die was iets minder lovend.
Maar ik heb hem wel in mijn achterhoofd zitten om misschien eens te gaan lezen.
Ik had de recensie nog niet gelezen, nu inmiddels wel.
Ik ben het er niet mee eens. Het is deprimerend ja, maar het is niet alleen dat.
Ik ben nog niet aan het einde van het boek, dus weet niet hoe het afloopt.
Voor mij gingen de hoofdpersonen wel leven, ik zag hen voor me.
Jammer dat EdB niet bij haar recensie zet dat het fijn is om eens een keer geen grove taal te hoeven lezen.
Je verwacht dat wel in een verhaal over een MBO school.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Ik las de recensie in het RD, die was iets minder lovend.
Maar ik heb hem wel in mijn achterhoofd zitten om misschien eens te gaan lezen.
Ik had de recensie nog niet gelezen, nu inmiddels wel.
Ik ben het er niet mee eens. Het is deprimerend ja, maar het is niet alleen dat.
Ik ben nog niet aan het einde van het boek, dus weet niet hoe het afloopt.
Voor mij gingen de hoofdpersonen wel leven, ik zag hen voor me.
Jammer dat EdB niet bij haar recensie zet dat het fijn is om eens een keer geen grove taal te hoeven lezen.
Je verwacht dat wel in een verhaal over een MBO school.
Dat laatste is inderdaad best bijzonder. Boek lijkt me trouwens zeker de moeite waard.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door albion »

Je hebt wél iets te verbergen (Maurits Martijn + Dimitri Tokmetzis). Verhelderend!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

In the Shadow of the Temple: Jewish Influences on Early Christianity
Book by Oskar Skarsaune

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Jeremiah »

Afbeelding
Diakonos
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:35

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Diakonos »

De Brief aan de Galaten, van dr. Maarten Luther
In kader van het jaar van de Reformatie zeer leerzaam en Luther beschrijft op een heldere wijze de rechtvaardigmaking.
Plaats reactie