Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Orfeo
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 jun 2018, 22:20

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Orfeo »

Hendrien schreef:
refo schreef:
Ambtenaar schreef:Net binnen: Franca Treur - Hoor nu mijn stem.
Ik heb er nu twintig bladzijden van gelezen.
Wat een slecht geschreven boek! Rare zinnen ( de tweede al meteen), gezochte metaforen en vaak verkeerd gebruikte woorden.
Inderdaad, ik vond er niets aan en kwam er niet doorheen. Dorsvloer vol confetti heb ik al zeker 4 keer gelezen en vind ik nog steeds mooi.
Ik vond de 'inleiding over de tweede brief aan de Efeziërs' (pagina 241) wel mooi. Verder is 'Hoor nu mijn stem' gewoon een oefening van Franca Treur om zoveel mogelijk Tale Kanaäns te gebruiken.
Where there are so many, all speech becomes a debate without end.
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Ik wl gelukkig zijn van Nelly van Dijk-Has.
Biebboeken waren allen teleurstellend, dus maar weer eens in mijn oude boekenkistje gedoken.
Ik dacht dat ik dit al gelezen had, maar nee.
Grappig om weer eens te lezen dat iemand 2.200 gulden spaart, en dan een eigen zaakje kan beginnen.

Het is wel een dikke pil. Waren de boeken vroeger allemaal niet dikker :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Luther »

Het proefschrift van Jaco van der Knijff - 'Heilige gezangen'.
Buitengewoon boeiend!

https://www.debanier.nl/theologie/heilige-gezangen/
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

Binnenkort vakantie, kom ik ook weer eens aan lezen toe, heerlijk!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door FlyingEagle »

In de vakantie kom je inderdaad eens aan lezen toe, nu begonnen in ‘Operatie Mossad’ een onthullend beeld van ‘s werelds meest geruchtmakende geheime dienst.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Ik heb de laatste tijd verschillende boeken apart gelegd voor de vakantie. Maar die stapel is inmiddels te groot.... :huhu
Dat wordt nog kiezen.
Eerst maar eens zorgen dat het huis op orde is.
Nog 3 nachtjes slapen :)

En in Augustus dv ga ik onverwachts het land van Gallio weer bezoeken.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Brbndr »

Afbeelding
Veel van gehoord maar nooit gelezen. Van de week aan begonnen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Ik ben weer eens voor de fun aan Het miljoenendilemma begonnen. Een lichtvoetig boek over een christelijk meisje dat per ongeluk miljoenen in de loterij wint - maar wat moet ze er nu mee?
Het is iets te veel van haar prachtige hazelnootkleurige ogen en zo, maar er zit wel degelijk een strekking in het boek. Zijn loterijen fout? Kan het zijn dat God iets op je pad brengt, en dat je daar dan wat van moet maken? Is het om het even wat je met je geld doet? En dan nog wat zijlijntjes over honger in de wereld en vertrouwen en zo.
Gelukkig niet alleen "ze krijgen elkaar en happily ever after".
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

Brbndr schreef:Afbeelding
Veel van gehoord maar nooit gelezen. Van de week aan begonnen.
Geniet er van! Leerzaam boek.

Zelf ben ik 'Hij zorgt voor ons' van Luther aan het lezen.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Voorheen kon je een boek uitzoeken op uitgeverij. Bij bepaalde uitgevers weet je dan dat er geen vloeken of seksuele uitspattingen in voorkomen.
Maar helaas, ook dat is verleden tijd.
Zomer en Keuning heeft een romanserie voor de oudere meisjes/jonge vrouwen die ik niet graag voor mijn dochter mee zou nemen.
Zo jammer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Voorheen kon je een boek uitzoeken op uitgeverij. Bij bepaalde uitgevers weet je dan dat er geen vloeken of seksuele uitspattingen in voorkomen.
Maar helaas, ook dat is verleden tijd.
Zomer en Keuning heeft een romanserie voor de oudere meisjes/jonge vrouwen die ik niet graag voor mijn dochter mee zou nemen.
Zo jammer.
Ooit begon Z&K met de Spiegelserie. Ooit hadden we een rijtje van die boeken in huis. De Spiegelserie was (naar ik vermoedt) genoemd naar het christelijk weekblad DE SPIEGEL, dat ook werd uitgegeven door Z&K.
Z&K maakt nu deel uit van KOK, als ik me niet vergis, waar ook JONGBLOED
deel van uitmaakt, en de bekende uitgever J.J. Groen is ook in dit conglomeraat opgenomen. Het is een heel breed veld wat deze uitgever beslaat. Van heel vaag christelijk tot de Honigdroppels kalender en de HSV.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Dodo schreef:Ik ben weer eens voor de fun aan Het miljoenendilemma begonnen. Een lichtvoetig boek over een christelijk meisje dat per ongeluk miljoenen in de loterij wint - maar wat moet ze er nu mee?
Het is iets te veel van haar prachtige hazelnootkleurige ogen en zo, maar er zit wel degelijk een strekking in het boek. Zijn loterijen fout? Kan het zijn dat God iets op je pad brengt, en dat je daar dan wat van moet maken? Is het om het even wat je met je geld doet? En dan nog wat zijlijntjes over honger in de wereld en vertrouwen en zo.
Gelukkig niet alleen "ze krijgen elkaar en happily ever after".
Inderdaad wel een aardig boek; ik kocht het ooit bij de kringloop en heb het met vermaak gelezen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Voorheen kon je een boek uitzoeken op uitgeverij. Bij bepaalde uitgevers weet je dan dat er geen vloeken of seksuele uitspattingen in voorkomen.
Maar helaas, ook dat is verleden tijd.
Zomer en Keuning heeft een romanserie voor de oudere meisjes/jonge vrouwen die ik niet graag voor mijn dochter mee zou nemen.
Zo jammer.
Ooit begon Z&K met de Spiegelserie. Ooit hadden we een rijtje van die boeken in huis. De Spiegelserie was (naar ik vermoedt) genoemd naar het christelijk weekblad DE SPIEGEL, dat ook werd uitgegeven door Z&K.
Z&K maakt nu deel uit van KOK, als ik me niet vergis, waar ook JONGBLOED
deel van uitmaakt, en de bekende uitgever J.J. Groen is ook in dit conglomeraat opgenomen. Het is een heel breed veld wat deze uitgever beslaat. Van heel vaag christelijk tot de Honigdroppels kalender en de HSV.
En BAM dan is het direct ALLEMAAL fout! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:
-DIA- schreef: Ooit begon Z&K met de Spiegelserie. Ooit hadden we een rijtje van die boeken in huis. De Spiegelserie was (naar ik vermoedt) genoemd naar het christelijk weekblad DE SPIEGEL, dat ook werd uitgegeven door Z&K.
Z&K maakt nu deel uit van KOK, als ik me niet vergis, waar ook JONGBLOED
deel van uitmaakt, en de bekende uitgever J.J. Groen is ook in dit conglomeraat opgenomen. Het is een heel breed veld wat deze uitgever beslaat. Van heel vaag christelijk tot de Honigdroppels kalender en de HSV.
En BAM dan is het direct ALLEMAAL fout! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Goed lezen: Dia ziet "vaag christelijk" aan het ene uiteinde, en de HSV aan het andere uiteinde.
Dat lijkt me winst ;-)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Voorheen kon je een boek uitzoeken op uitgeverij. Bij bepaalde uitgevers weet je dan dat er geen vloeken of seksuele uitspattingen in voorkomen.
Maar helaas, ook dat is verleden tijd.
Zomer en Keuning heeft een romanserie voor de oudere meisjes/jonge vrouwen die ik niet graag voor mijn dochter mee zou nemen.
Zo jammer.
Ooit begon Z&K met de Spiegelserie. Ooit hadden we een rijtje van die boeken in huis. De Spiegelserie was (naar ik vermoedt) genoemd naar het christelijk weekblad DE SPIEGEL, dat ook werd uitgegeven door Z&K.
Z&K maakt nu deel uit van KOK, als ik me niet vergis, waar ook JONGBLOED
deel van uitmaakt, en de bekende uitgever J.J. Groen is ook in dit conglomeraat opgenomen. Het is een heel breed veld wat deze uitgever beslaat. Van heel vaag christelijk tot de Honigdroppels kalender en de HSV.
Het is jammer dat je nu niet meer goed weet wat de oorsprong was van de betreffende uitgeverij. Samengaan betekent altijd water bij de wijn doen. Wij hadden jarenlang de honigdroppels, ik denk dat mijn moeder hem nu niet meer zou kopen.
Jij weet trouwens heel veel over merken en bedrijven. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie