Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Geytenbeekje »

Sesam Het leven der volken deel 3
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

De zekerheid van de zaligheid - ds. c. Harinck
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door ejvl »

Bertiel schreef:De zekerheid van de zaligheid - ds. c. Harinck
Wil je laten weten wat je ervan vind? Zit ook te denken deze aan te schaffen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

ik vond het zeker het aanschaffen waard!
Eerlijk, helder en leerzaam. Zeker ook de ontwikkeling door de geschiedenis heen.
En ook heel praktisch, waar we naar moeten zoeken bij onszelf maar vooral bij de Heere.
Onderscheid en verbinding tussen de drie peilers van de verzekering, de waarachtigheid van Gods beloften, de merktekenen in de gelovige en de bevestiging door de Heilige Geest.
Veel citaten, van een verscheidenheid van bronnen, en nergens moeilijk om te lezen of te begrijpen.
Heeft me veel geleerd en is ook zeker een boek wat ik vaker (al dan niet in gedeeltes) hoop te lezen.

Heb gisteren het christelijke boekenweekgeschenk gelezen van Arie Kok, en ben daarna begonnen aan C.S. Lewis, surprise of joy (maar dan in het nederlands)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Bertiel schreef: Heb gisteren het christelijke boekenweekgeschenk gelezen van Arie Kok,
En?
Korte recensie graag. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Familieverhaal, vrij beknopt, maar wel vlot achter elkaar uitgelezen.
Leuk voor erbij te krijgen, maar zou het niet kopen, al zou ik best nog wel een keer een boek van hem willen lenen in de bieb.

Het boekenweek geschenk van Annejet v.d. Zijl is geconfisceerd door m'n :love dus nog niet gelezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Mara schreef:
Bertiel schreef: Heb gisteren het christelijke boekenweekgeschenk gelezen van Arie Kok,
En?
Korte recensie graag. :)
Dit is de beschrijving op bol.com: Arbeiderszoon Arie wil in zijn leven maar een ding bereiken: een eigen bakkerij. Hij begint als bakkersknecht en maakt plannen voor de toekomst. Maar het leven blijkt harder dan gedacht. Oorlog, armoede en de strijd om dagelijks brood voor zijn vrouw en tien kinderen ontnemen hem veel illusies. Dan wordt een van zijn zoons aangereden en lijkt de grond onder zijn voeten te worden weggeslagen. Arie gaat op zoek naar een strohalm om zich aan vast te klampen.

Het probleem is de laatste zin. Dat stuk komt niet terug in het boek. Waarschijnlijk wordt dat het commerciele vervolg :-)

Voor de rest vond ik het een fijn vlotgeschreven boekje. Een een bevestiging (in de week van biddag) dat ik het onwijs veel beter getroffen heb dan die generatie.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door refo »

Bertiel schreef:ik vond het zeker het aanschaffen waard!
Eerlijk, helder en leerzaam. Zeker ook de ontwikkeling door de geschiedenis heen.
En ook heel praktisch, waar we naar moeten zoeken bij onszelf maar vooral bij de Heere.
Onderscheid en verbinding tussen de drie peilers van de verzekering, de waarachtigheid van Gods beloften, de merktekenen in de gelovige en de bevestiging door de Heilige Geest.
Veel citaten, van een verscheidenheid van bronnen, en nergens moeilijk om te lezen of te begrijpen.
Heeft me veel geleerd en is ook zeker een boek wat ik vaker (al dan niet in gedeeltes) hoop te lezen.

Heb gisteren het christelijke boekenweekgeschenk gelezen van Arie Kok, en ben daarna begonnen aan C.S. Lewis, surprise of joy (maar dan in het nederlands)
Surprised by joy.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

dat bedoelde ik idd, langleve de autocorrectie...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Herman schreef:
Mara schreef:
Bertiel schreef: Heb gisteren het christelijke boekenweekgeschenk gelezen van Arie Kok,
En?
Korte recensie graag. :)
Dit is de beschrijving op bol.com: Arbeiderszoon Arie wil in zijn leven maar een ding bereiken: een eigen bakkerij. Hij begint als bakkersknecht en maakt plannen voor de toekomst. Maar het leven blijkt harder dan gedacht. Oorlog, armoede en de strijd om dagelijks brood voor zijn vrouw en tien kinderen ontnemen hem veel illusies. Dan wordt een van zijn zoons aangereden en lijkt de grond onder zijn voeten te worden weggeslagen. Arie gaat op zoek naar een strohalm om zich aan vast te klampen.

Het probleem is de laatste zin. Dat stuk komt niet terug in het boek. Waarschijnlijk wordt dat het commerciele vervolg :-)

Voor de rest vond ik het een fijn vlotgeschreven boekje. Een een bevestiging (in de week van biddag) dat ik het onwijs veel beter getroffen heb dan die generatie.
Die recensie had ik ook al gelezen. Maar dat is zo algemeen, dus ik wilde graag weten wat jij ervan vindt.
Het thema sprak mij wel aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

Mara schreef: Die recensie had ik ook al gelezen. Maar dat is zo algemeen, dus ik wilde graag weten wat jij ervan vindt.
Het thema sprak mij wel aan.
Het is een cadeau en je hebt het binnen een uurtje uit. De verhalen staan losser ten opzichte van elkaar dan in de aankondiging gesuggereerd wordt. Dus het lijkt me meer een verzameling opvolgende anekdotes dan een gestructureerd verhaal van een man met een doel.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Johannes S »

Wie kent 'De tweede Bartimeus, of de blinde ziende geworden' geschreven door iemand met de naam César Malan?
Zo ja, vindt u het een goed boekje? Kwam het tegen n.a.v. een bericht van eilander elders op het forum.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

LJ van Valen - Geworteld in Zijn liefde
Samuel Zwemer - The glory of the Cross
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Ds J.W. van Estrik - bijbelstudies over de zendbrieven van Johannes
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door refo »

Afbeelding

Flink dik boek, voor als we huisarrest krijgen.
Plaats reactie