Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

samanthi schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik begin aan: Adam Higginbotham - Nacht in Tsjernobyl

Afbeelding
Wil je vertellen hoe hij is, als je het uit hebt?
Ik heb het al uit. Prachtig boek over veel leed en die een bizarre en te voorkomen ramp beschrijft van uur tot uur.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
newton
Berichten: 676
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door newton »

huisman schreef:
samanthi schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik begin aan: Adam Higginbotham - Nacht in Tsjernobyl

Afbeelding
Wil je vertellen hoe hij is, als je het uit hebt?
Ik heb het al uit. Prachtig boek over veel leed en die een bizarre en te voorkomen ramp beschrijft van uur tot uur.
Ik ben nu op zo’n 40 procent van het boek. Inderdaad bizar hoe door de oude reflexen van geheimhouding en paranoia deze ramp heeft kunnen gebeuren. Als de details over eerdere incidenten in andere kerncentrales waren gedeeld ipv onder het tapijt geveegd had deze ramp echt wel voorkomen kunnen worden.

Voor de liefhebbers, HBO heeft vrij recent ook een prachtige miniserie over Tsjernobyl gemaakt. Volgt ook erg getrouw de feiten zoals ze ook dit in boek gepresenteerd worden. Van elke aflevering is ook een podcast. Erg interessant om die na het zien van een aflevering te luisteren voor nog wat meer achtergrond informatie.

Het boek geeft veel technische details. De namen bijhouden is een uitdaging op zich.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Maanenschijn »

newton schreef:
huisman schreef:
samanthi schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik begin aan: Adam Higginbotham - Nacht in Tsjernobyl

[img]https://v112.nbc.bibliotheek.nl/thumbna ... n=dd639696[/img]
Wil je vertellen hoe hij is, als je het uit hebt?
Ik heb het al uit. Prachtig boek over veel leed en die een bizarre en te voorkomen ramp beschrijft van uur tot uur.
Ik ben nu op zo’n 40 procent van het boek. Inderdaad bizar hoe door de oude reflexen van geheimhouding en paranoia deze ramp heeft kunnen gebeuren. Als de details over eerdere incidenten in andere kerncentrales waren gedeeld ipv onder het tapijt geveegd had deze ramp echt wel voorkomen kunnen worden.

Voor de liefhebbers, HBO heeft vrij recent ook een prachtige miniserie over Tsjernobyl gemaakt. Volgt ook erg getrouw de feiten zoals ze ook dit in boek gepresenteerd worden. Van elke aflevering is ook een podcast. Erg interessant om die na het zien van een aflevering te luisteren voor nog wat meer achtergrond informatie.

Het boek geeft veel technische details. De namen bijhouden is een uitdaging op zich.
Lijkt me de moeite waard om te lezen. Ik ben eg geïnteresseerd in de kernramp van Tjernobyl. Ik heb meermalen in de omgeving de nu nog aanwezige gevolgen gezien. In Oekraïne, maar ook in het kinderziekenhuis van Gomel (Wit-Rusland) om samen met ouders en een deel van de baptistengemeente daar te bidden voor het behoud van een kind met leukemie.

De HBO serie heb ik (gezien). Is door de VRT uitgezonden, maar in Nederland moeilijk legaal te zien. Indrukwekkende serie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Het is overigens mogelijk om met Google Streetview stukjes door de spookstad Pripyat, waar de medewerkers van de centrale werden gehuisvest, te "rijden".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Geytenbeekje »

WEER WONEN NAAR ZIJN RAAD (2) | DS G. HOOGERLAND
Zeven preken over Nehemia.

https://www.debanier.nl/levieten-in-de-kerk
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:WEER WONEN NAAR ZIJN RAAD (2) | DS G. HOOGERLAND
Zeven preken over Nehemia.

https://www.debanier.nl/levieten-in-de-kerk
Die staat op mijn verlanglijst. Ik zie dat er twee delen zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Dodo »

Het pauperparadijs.

Het is voor de leeskring. Vroeger ben ik er al eens in begonnen, maar het boeide me niet. En nu nog steeds niet, maar ik moet het lezen voor de kring, dus ik zal me er wel doorheen werken. Misschien wordt het later beter.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door merel »

Grappig, ik vond dat juist een prachtig boek waarin je kan zien dat bepaalde armoede problematiek ook generaties later nog doorwerkt.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1124
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Vorige week gelezen:
- Kalifaat of de kogel (indrukwekkend!) (Marjon van Dalen)
- Framing (Hans de Bruijn). In deze tijden best interessant!
- Het best gelezen boek (Sanne Blauw). Hoe onze maatschappij gestempeld wordt door (onderzoeks)getallen en dat het interpreteren van onderzoek nogal eens fout gaat, terwijl er wel beleid op wordt gemaakt.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door John Galt »

Net uit: Thulcandra, door C.S. Lewis

Al eerder in begonnen, vond de eerste 100 blz wat saai. Toen ik daar eenmaal doorheen was, kon ik niet meer stoppen.

De eerdere 2 delen uit deze trilogie vond ik wat meer vaart hebben, maar deze is ook het lezen waard.
Who is John Galt? :quoi
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mannetje »

John Galt schreef:Net uit: Thulcandra, door C.S. Lewis

Al eerder in begonnen, vond de eerste 100 blz wat saai. Toen ik daar eenmaal doorheen was, kon ik niet meer stoppen.

De eerdere 2 delen uit deze trilogie vond ik wat meer vaart hebben, maar deze is ook het lezen waard.
Hij is tamelijk bizar...
-
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door dennis »

Ik heb Eiland van Sietze van de Veen gelezen. Dun boek maar heel interessant!
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Zijn Naam belijden - ds. D. Heemskerk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door merel »

https://www.bol.com/nl/f/missievaders/9200000101809459/

De Rooms Katholieke versie van 'de eeuw van mijn vader'.
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Bertiel schreef:Zijn Naam belijden - ds. D. Heemskerk
wat een leerzaam boek, heel beknopt, maar toch heel duidelijk! Vooral veel geleerd over de uitgaande daad en de wederkerkende daad van het geloof en ook wel wat boeken gehoord die op de "te lezen" lijst gaan.

Nu bezig in Thomas Watson - strijd gij om in te gaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie