Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Aha. Ik zag de volgende pagina over het hoofd. Vandaar dat ik dacht dat dit het laatste bericht was.

Ik reageerde hierop:
-DIA- schreef:
refo schreef:Wie niet aan Myseras' onderzoek wenst onderworpen te worden wordt aangemerkt als onkruid. Terwijl hij dat helemaal niet kan beoordelen.
Ik zou hier graag een nadere onderbouwing op prijs stellen.

------------------------------------------------------------------------------------
En tegelijk, maar los hiervan, komt de vraag naar boven:
Zouden er mensen kunnen zijn die binnen reformatorische kringen ook mensen undercover zijn, die zich eens tegen deze kring gaan keren?
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Wie niet aan Myseras' onderzoek wenst onderworpen te worden wordt aangemerkt als onkruid. Terwijl hij dat helemaal niet kan beoordelen.
Ik zou hier graag een nadere onderbouwing op prijs stellen.

------------------------------------------------------------------------------------
En tegelijk, maar los hiervan, komt de vraag naar boven:
Zouden er mensen kunnen zijn die binnen reformatorische kringen ook mensen undercover zijn, die zich eens tegen deze kring gaan keren?
Lees de gelijkenis van het onkruid.
De landlieden wilden liefst uitrukken wat ze dachten dat onkruid was. Maar de landheer was bang dat ze ook de tarwe zouden uitrukken.
Myseras is daar blijkbaar helemaal niet bang voor. Hij is wijzer dan de landheer (Landheer).

Dergelijke verhalen zorgen alleen maar voor een ongezonde gemeente. O, is nederigheid de norm? Prima, dan stel ik me nederig aan. Zo krijg je een kerkgenootschap met hoogmoedigen aan de leiding, allemaal in een jasje van nederigheid. De eenvoudige gelovige wordt door deze lieden altijd maar 'ontmaskerd', want die moeten vooral niet belangrijk worden.
U kunt toch niet zeggen dat u echt serieus aan discussies deelneemt? Soms weet ik niet wat ik lees... U mag, en dat is ook Bijbels, dacht ik, niet onnodig aanstoot geven.
Ik vind het wel een nuchtere opmerking van Refo. Heeft weinig met aanstoot te maken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Charles schreef: Ik vind het wel een nuchtere opmerking van Refo. Heeft weinig met aanstoot te maken.
Op zich zou ik er niet over vallen. Er zijn hier meer mensen die vreemde leringen verkondigen, maar er zijn er ook die, sinds ik hier post, bijna alleen maar berichtjes schrijven die meer afleiden dan dat men er serieus dieper op ingaat. Als men niet anders kan dan dwarse berichtjes plaatsen vindt ik dat dit het forum omlaag haalt. Sorry dat ik dat zo ondervindt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Dat is heel subjectief want zo zou ik ook veel berichten van jou kunnen typeren. Wanneer iemand een andere mening heeft of een kritische kanttekening plaatst is dat niet meteen dwars.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Dat is heel subjectief want zo zou ik ook veel berichten van jou kunnen typeren. Wanneer iemand een andere mening heeft of een kritische kanttekening plaatst is dat niet meteen dwars.
Dan zijn ze niet zo bedoeld. Dwars zijn ligt niet in mijn aard. Of het mag zijn dat men mij daarin jaagt. Dan kan ik soms cynisch worden en een kat in het nauw maakt mu eenmaal rare sprongen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Charles schreef: Ik vind het wel een nuchtere opmerking van Refo. Heeft weinig met aanstoot te maken.
Op zich zou ik er niet over vallen. Er zijn hier meer mensen die vreemde leringen verkondigen, maar er zijn er ook die, sinds ik hier post, bijna alleen maar berichtjes schrijven die meer afleiden dan dat men er serieus dieper op ingaat. Als men niet anders kan dan dwarse berichtjes plaatsen vindt ik dat dit het forum omlaag haalt. Sorry dat ik dat zo ondervindt.
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? Je mag van de Landman niet het onkruid uittrekken omdat je mogelijk dan ook de tarwe uittrekt. Het lijkt wel of jij denkt dat je wijzer bent dan die Landman en wel het verschil kunt uitmaken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Charles schreef: Ik vind het wel een nuchtere opmerking van Refo. Heeft weinig met aanstoot te maken.
Op zich zou ik er niet over vallen. Er zijn hier meer mensen die vreemde leringen verkondigen, maar er zijn er ook die, sinds ik hier post, bijna alleen maar berichtjes schrijven die meer afleiden dan dat men er serieus dieper op ingaat. Als men niet anders kan dan dwarse berichtjes plaatsen vindt ik dat dit het forum omlaag haalt. Sorry dat ik dat zo ondervindt.
Heb je eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? Je mag van de Landman niet het onkruid uittrekken omdat je mogelijk dan ook de tarwe uittrekt. Het lijkt wel of jij denkt dat je wijzer bent dan die Landman en wel het verschil kunt uitmaken.
Dat is mijn bedoeling niet, maar ik begrijp uw manier van reageren niet. U mag dan de schuld wel bij mij zoeken. Het is in ieder geval niet verkeerd bedoeld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Waarschijnlijk vind je Refo zo nu en dan wat cynisch.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Isala »

refo schreef:Lees de gelijkenis van het onkruid.
De landlieden wilden liefst uitrukken wat ze dachten dat onkruid was. Maar de landheer was bang dat ze ook de tarwe zouden uitrukken.
Myseras is daar blijkbaar helemaal niet bang voor. Hij is wijzer dan de landheer (Landheer).

Dergelijke verhalen zorgen alleen maar voor een ongezonde gemeente. O, is nederigheid de norm? Prima, dan stel ik me nederig aan. Zo krijg je een kerkgenootschap met hoogmoedigen aan de leiding, allemaal in een jasje van nederigheid. De eenvoudige gelovige wordt door deze lieden altijd maar 'ontmaskerd', want die moeten vooral niet belangrijk worden.
Lees de gelijkenis van het onkruid vervolgens nog een keer.
Dan zie je dat het daar over de wereld gaat, en niet over een synagoge of in deze tijd: gemeente.
De Heere Jezus legt het zelf uit:

Mattheüs 13:36
Toen Jezus de menigte had laten weggaan, ging Hij naar huis. En Zijn discipelen kwamen bij Hem en zeiden: Verklaar ons de gelijkenis van het onkruid op de akker.
37. Hij antwoordde en zei tegen hen: Hij die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen.
38. De akker is de wereld, het goede zaad zijn de kinderen van het Koninkrijk en het onkruid zijn de kinderen van de boze.

Deze gelijkenis kan je niet op de kerk toepassen.
Hora est!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

The life of Martyn Lloyd-Jones van Iain H. Murray
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Valcke »

-DIA- schreef:Op zich zou ik er niet over vallen. Er zijn hier meer mensen die vreemde leringen verkondigen, maar er zijn er ook die, sinds ik hier post, bijna alleen maar berichtjes schrijven die meer afleiden dan dat men er serieus dieper op ingaat. Als men niet anders kan dan dwarse berichtjes plaatsen vind ik dat dit het forum omlaag haalt. Sorry dat ik dat zo ondervind.
Overigens kan ik niet anders zeggen dan dat ik dit een zeer rake opmerking vind van DIA.
(En ook ik zit ook al wat langer op het forum, dus ik ken sommige pappenheimers inmiddels wel.)
Dit meld ik even ter morele ondersteuning van DIA.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

Isala schreef:
refo schreef:Lees de gelijkenis van het onkruid.
De landlieden wilden liefst uitrukken wat ze dachten dat onkruid was. Maar de landheer was bang dat ze ook de tarwe zouden uitrukken.
Myseras is daar blijkbaar helemaal niet bang voor. Hij is wijzer dan de landheer (Landheer).

Dergelijke verhalen zorgen alleen maar voor een ongezonde gemeente. O, is nederigheid de norm? Prima, dan stel ik me nederig aan. Zo krijg je een kerkgenootschap met hoogmoedigen aan de leiding, allemaal in een jasje van nederigheid. De eenvoudige gelovige wordt door deze lieden altijd maar 'ontmaskerd', want die moeten vooral niet belangrijk worden.
Lees de gelijkenis van het onkruid vervolgens nog een keer.
Dan zie je dat het daar over de wereld gaat, en niet over een synagoge of in deze tijd: gemeente.
De Heere Jezus legt het zelf uit:

Mattheüs 13:36
Toen Jezus de menigte had laten weggaan, ging Hij naar huis. En Zijn discipelen kwamen bij Hem en zeiden: Verklaar ons de gelijkenis van het onkruid op de akker.
37. Hij antwoordde en zei tegen hen: Hij die het goede zaad zaait, is de Zoon des mensen.
38. De akker is de wereld, het goede zaad zijn de kinderen van het Koninkrijk en het onkruid zijn de kinderen van de boze.

Deze gelijkenis kan je niet op de kerk toepassen.
De akker is de wereld, oftewel de ondergrond waarop het zaad valt. Wat daarop groeit kunnen we niet uit elkaar houden. Dat wordt pas bij de oogst gedaan.
Overal toepasbaar.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Valcke »

refo schreef:De akker is de wereld, oftewel de ondergrond waarop het zaad valt. Wat daarop groeit kunnen we niet uit elkaar houden. Dat wordt pas bij de oogst gedaan.
Overal toepasbaar.
Dus geloof en bekering mogen niet - ook niet in de prediking - met Bijbelse kenmerken beproefd worden? Dat lijk je namelijk te zeggen.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ad Anker »

Het persalarm. Johan Leeflang
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Lilian1975 »

Net aan de laatste bladzijden begonnen van de engelen van Elisabeth,Els Florijn.
Kreeg het voor mijn verjaardag tijdens de vakantie. En lekker lezen dus...

Ik ben er niet echt enthousiast over. Moet inderdaad gelijk denken aan 38 nachten. En vond dat stukken beter. Vind het zelfs slap. Nu ben ik niet echt literair aangelegd. Maar Elisabeth maakt als personage m.i. geen ontwikkeling door. Waar in 38 nachten wel degelijk sprake van was. Eigenlijk heb ik het al vaker bij Els Florijn. Maar bij haar denk ik vaak. Je wilt je een jas aanmeten van literaire boeken schrijfster. Maar die jas lijkt te groot.
Plaats reactie