Welk boek ben jij nu aan het lezen?

aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door aggieoudje »

Geytenbeekje schreef:
aggieoudje schreef:Ik lees op dit moment dit boek.
Ik had het boek in eerste instantie gekocht omdat de moeder en de zus van onze domineesvrouw(Christiane Mulder-Stelwagen) ook in dit boek staan. Maar ondertussen heb ik ook al andere hoofdstukken gelezen en het ontroert me. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Komen er ook christenen voor uit de NGK bijvoorbeeld ?
Het zijn mensen uit allerlei kerkgenootschappen. Het zijn mensen die dominee de Vries in zijn ambtelijke werk heeft ontmoet, in zijn gemeentes of op andere manieren.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Zalig...! Wie,,,? - Ds. S van Dorp
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door refo »

Luther verzameld. Jubileumaanbieding van boekhandel Smit.
Sindsdien is het allemaal wel ingewikkeld geworden.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Philip Keller - hoe een herder psalm 23 ziet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Uit de Schaduw, ds. C. Neele.

Wie kent niet de geschiedenis van Mozes, Abraham, Izak, Jakob en Jozef? Maar weten wij ook wie Oded was, of Hananja? Wat weten wij over het leven van Salome of Titus? In acht overdenkingen worden minder bekende personen uit de Schrift voor het voetlicht gehaald. Wie waren zij? Waar en wanneer leefden zij? En... wat nog belangrijker is: Hóé leefden zij?
Sommige onbekenden worden ons door de Heere voorgesteld tot waarschuwing. Anderen zijn ons juist tot voorbeeld. Zij waren bekend bij God!

Inderdaad, ik had ook nog nooit van Oded gehoord.
En deze predikant heeft de gave om het archaÏsch taalgebruik te mijden, zodat het heel fijn en begrijpelijk leest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Susan »

Bertiel schreef:Philip Keller - hoe een herder psalm 23 ziet
Ik vind het een mooi boek
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Ik ook, heb het zaterdagavond uit gelezen
Gisteren Abraham de vader aller gelovigen van ds W.L. Tukker gelezen.
Nu ga ik beginnen in Antwoord mij Heere van ds. C. van Sliedregt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Veel mensen hier lezen toch wel bewonderenswaardig snel. Nu lees ik veel kranten, maar ik verbaas mij toch over het tempo waarin mensen boeken lezen. Het scheelt natuurlijk dat ik niet veelt thuis ben, maar ik vind het wel knap dat je daar zoveel tijd voor vrijmaakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

DDD schreef:Veel mensen hier lezen toch wel bewonderenswaardig snel. Nu lees ik veel kranten, maar ik verbaas mij toch over het tempo waarin mensen boeken lezen. Het scheelt natuurlijk dat ik niet veelt thuis ben, maar ik vind het wel knap dat je daar zoveel tijd voor vrijmaakt.
Ik ben een weekje met mijn vrouw weggeweest en dan lees ik veel maar nu blijft het bij een pagina of 30 per dag helaas.

In het weekje weg las ik:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

.....maar nu gaat het weer langzaam helaas.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Maar zit je vrouw dan ook de hele dag te lezen?

Ik ben onlangs een week in Oostenrijk en Hongarije geweest, maar afgezien van een of twee uur per dag werken ben ik dan druk met vakantie-dingen (musea, kerken, winkels, parken, muziekgebouwen en in dit geval een kuuroord bezoeken) en slapen. Ik neem dan geen tijd om de krant te lezen, laat staan een boek.

Bij een vakantie van drie weken kan ik me het weer beter voorstellen, maar ook dan ben ik vaak druk met alles wat er te zien en te doen is, tenzij mijn reisgenoot rust inbouwt en ik niet een apart deelprogramma kan verzinnen. Maar dat is uitzonderlijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

DDD schreef:Maar zit je vrouw dan ook de hele dag te lezen?

Ik ben onlangs een week in Oostenrijk en Hongarije geweest, maar afgezien van een of twee uur per dag werken ben ik dan druk met vakantie-dingen (musea, kerken, winkels, parken, muziekgebouwen en in dit geval een kuuroord bezoeken) en slapen. Ik neem dan geen tijd om de krant te lezen, laat staan een boek.

Bij een vakantie van drie weken kan ik me het weer beter voorstellen, maar ook dan ben ik vaak druk met alles wat er te zien en te doen is, tenzij mijn reisgenoot rust inbouwt en ik niet een apart deelprogramma kan verzinnen. Maar dat is uitzonderlijk.
Mijn vrouw is bezig met creatieve zaken en lezen. De ochtenden lees ik, 's middags doen wij iets leuks en daarna dineren wij ergens en dan des avonds weer leesgenot....tot vrij laat...zo rond 01:30 .

Dit geldt trouwens niet voor de zomervakantie die geheel bezet is met drukte van (klein)kinderen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

DDD schreef:Veel mensen hier lezen toch wel bewonderenswaardig snel. Nu lees ik veel kranten, maar ik verbaas mij toch over het tempo waarin mensen boeken lezen. Het scheelt natuurlijk dat ik niet veelt thuis ben, maar ik vind het wel knap dat je daar zoveel tijd voor vrijmaakt.
Ik lees vlug en sla vlug op. Nu waren dit allemaal boeken van rond de 150 bladzijden max. Dat lees ik in +/- 2 uur uit.

Gelukkig leest m'n vriendin ook graag, zondag de halve dag met de ruggen tegen elkaar aan zitten lezen op de bank... wat een romantiek :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Veel mensen hier lezen toch wel bewonderenswaardig snel. Nu lees ik veel kranten, maar ik verbaas mij toch over het tempo waarin mensen boeken lezen. Het scheelt natuurlijk dat ik niet veelt thuis ben, maar ik vind het wel knap dat je daar zoveel tijd voor vrijmaakt.
Ik lees op zondag veel. Doordeweeks als ik smiddags even zit uit te puffen, of ik heb een inzakkertje, pak ik een boek.
Vroeger las ik ook voor het slapengaan, maar dat doe ik niet meer. Ik merk dat mijn concentratie dan niet goed meer is, dus ben ik de volgende keer de draad kwijt.
En ik neem altijd een boek mee als ik in een wachtkamer moet zitten.
De laatste maanden waren dat heel wat uurtjes. Op mijn simpele smartphoontje ben ik nl. snel uitgekeken.
Doordeweeks lees ik het nieuws online en kijk journaal en een aktualiteiten- of opinieprogramma.
Ik ben een beetje uitgekeken op de papieren kranten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door johannes »

De Bourgondiërs

Bart van Loo
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Augustienus »

Gelezen: 'Opwekking' van dr. W. Van Vlastuin
Nu bezig in: 'Dordt in context' van dr. G. Van den Brink en 'Antwoord op het gebed' van Thomas Goodwin.
Plaats reactie