Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Germanicus »

De slag om het hart, Herman Paul.
Aanbevolen!
Hier beneden is het niet.
Henk de Vries
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2017, 20:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Henk de Vries »

De mensen van het oude land van Marinus Nijsse echt prachtig. Voor jullie waarschijnlijk bekend voor mij een recente ontdekking.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Boek vorige post inmiddels uit. Nu deze biografie :

Afbeelding

Gebonden, 976 p.
ISBN: 9789048830169 | € 39.99
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Begonnen in "Kees de jongen' van Theo Thijssen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Lisa Michelle Odgaard; The Magdalen Laundries


Maren Bradigan is just sixteen years old when she is taken under false pretenses from her comfortable life on her family farm.

Concerned at the level of intimacy developing between Maren and the boy who helps her father with his farm work, the village priest takes it upon himself to remove her from school and bring her to one of the convent laundries, where he delivers her into the care of the nuns. Now, alongside many other "Magdalens" - named for Mary Magdalen - Maren must spend her days washing dirty linens, symbolically cleansing herself of her sins while repeating endless penance to a God that she soon comes to feel is no longer listening to her. Only the presence of Ceara, a young pregnant girl who befriends her inside the institution, gives Maren strength to continue through abuse, humiliation, beatings and near-starvation.

Set in Ireland in 1961, The Magdalen Laundries is based on the true stories from one of the most shameful chapters in Ireland's history, and tells of the redemptive power of faith, friendship and forgiveness.

Wat een verdrietige dingen gebeuren er toch in naam van religie. Onvoorstelbaar; indrukwekkend boek!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

dennis schreef:Begonnen in "Kees de jongen' van Theo Thijssen.
:love Ik hou van Kees.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bonny »

Zij zullen het niet hebben - De geschiedenis van het Friesch Dagblad; deel 1. Door K. de Jong Ozn.
Een aardige geschiedenis van mijn krant, maar er zijn best nog wat spelfouten te vinden.
The Groom's still waiting at the altar
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

Leven in het licht van de eeuwigheid

Een indrukwekkende biografie van een Russische voorganger. Nikolai Jerofejevitsj Bojko. In het boek vertelt hij hoe hij door God is opgezocht en hoe de Heere hem in zijn verdere leven heeft geleid. Hij krijgt jarenlange gevangenisstraffen opgelegd en wordt meermaals naar Siberié verbannen. De Heere houdt hem vast en geeft hem kracht en vrijmoedigheid om van Hem te getuigen.
-
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door GJdeBruijn »

Mannetje schreef:Leven in het licht van de eeuwigheid

Een indrukwekkende biografie van een Russische voorganger. Nikolai Jerofejevitsj Bojko. In het boek vertelt hij hoe hij door God is opgezocht en hoe de Heere hem in zijn verdere leven heeft geleid. Hij krijgt jarenlange gevangenisstraffen opgelegd en wordt meermaals naar Siberié verbannen. De Heere houdt hem vast en geeft hem kracht en vrijmoedigheid om van Hem te getuigen.
Aanbevolen!
http://www.friedensstimme.nl/doe-mee/uitgaven
Vergeet niet het formulier in te vullen :huhu
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

huisman schreef:Afbeelding
En; aanrader?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

helma schreef:
huisman schreef:Afbeelding
En; aanrader?
Je moet wel tegen gewelddadige en bloedige scenes kunnen. Het is een feitelijk en historisch relaas van een zeer bloedige en zwarte periode.
Mooi beschreven maar ik heb er wel eens wakker van gelegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nasrani »

Afbeelding
Van de wierook naar het Woord
De weg van twaalf voormalige rooms-katholieken naar het protestantisme
Huib de Vries
Vijfhonderd jaar na het begin van de Reformatie wordt de Kerkhervorming groots herdacht door studie- en herdenkingsbijeenkomsten. Een stroom van boeken belicht de religieuze, sociale en maatschappelijke betekenis van de Reformatie, het leven van reformatoren en hun actualiteit voor nu. In dit boek komen mensen aan het woord die de Rooms-Katholieke Kerk van binnenuit kennen. Na een kortere of langere periode van twijfel namen ze afscheid van de heilige Moederkerk. Hun getuigenissen bieden inzicht in de rooms-katholieke denkwijze en cultuur, en zijn een les voor protestanten die menen dat het verschil tussen Rome en de Reformatie vandaag van betrekkelijke betekenis is. Tegelijk houden ze de gereformeerde gezindte een spiegel voor. ‘Reformatorische’ opvattingen en bevindingen zijn soms meer paaps dan protestants. Een deel van de geïnterviewden geeft aan nog steeds op zoek te zijn. In andere gesprekken klinkt Luthers vreugde over de vrolijke ruil door. Goddelozen worden gerechtvaardigd door het enige en volkomen offer van Christus.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:
huisman schreef:Afbeelding
En; aanrader?
Je moet wel tegen gewelddadige en bloedige scenes kunnen. Het is een feitelijk en historisch relaas van een zeer bloedige en zwarte periode.
Mooi beschreven maar ik heb er wel eens wakker van gelegen.
Ik hou wel van de Amerikaanse historie; maar geweld en bloed.... Ik ben inmiddels erg zuinig op mijn nachtrust.
De hele geschiedenis van de Indianen is aangrijpend vind ik. De trail of tears bijvoorbeeld...
Ik 'zoek' eigenlijk nog altijd een boek over de Indian boarding schools. Ik ben een keer in zo'n museum geweest en dat leed is ook onvoorstelbaar. Kinderen werden massaal bij hun ouders weggehaald om door heropvoeding losgeweekt te worden van hun wortels.
Maar ik heb daar nog nooit een boek over gelezen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Afbeelding
Deze. Ik ben nog niet op de helft, maar wat een mooi boek. En prachtig taalgebruik.

Ik heb de dwarsligger, die heb ik altijd bij me voor in de trein. Vandaag stonden we een hele tijd stil (een zwaan op het spoor), dus ik ben goed opgeschoten.
Plaats reactie