Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Panny »

Mannetje schreef:
Panny schreef:De brand van Rome
Van Paul Maier

Zeker een aanrader!
Het was 22:00 toen ik erin begon.
Het werd bijna licht, toen was hij uit.
Advies: ga er niet te laat in lezen. ;)
Heb je Pontius Pilatus van hem ook gelezen? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar geworden!
Mannetje
Berichten: 7768
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mannetje »

Ook een aanrader.
-
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Louis Couperus - van oude mensen de dingen die voorbij gaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Nasrani »

Panny schreef:
Mannetje schreef:
Panny schreef:De brand van Rome
Van Paul Maier

Zeker een aanrader!
Het was 22:00 toen ik erin begon.
Het werd bijna licht, toen was hij uit.
Advies: ga er niet te laat in lezen. ;)
Heb je Pontius Pilatus van hem ook gelezen? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar geworden!
Absoluut allebei aanraders.
Als je nog meer over die periode wil lezen is ook Legioenen van de keizer van Andrew M. Seddon een aanrader.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Nasrani schreef:
Panny schreef:
Mannetje schreef:
Panny schreef:De brand van Rome
Van Paul Maier

Zeker een aanrader!
Het was 22:00 toen ik erin begon.
Het werd bijna licht, toen was hij uit.
Advies: ga er niet te laat in lezen. ;)
Heb je Pontius Pilatus van hem ook gelezen? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar geworden!
Absoluut allebei aanraders.
Als je nog meer over die periode wil lezen is ook Legioenen van de keizer van Andrew M. Seddon een aanrader.
Prachtige boeken. Behoren tot de beste romans die ik over de Romeinse tijd heb gelezen. Het boek van Seddon vind ik iets minder (maar zeker wel interessant).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Afbeelding

Bootprints, by Deborah & Sharon Beachy
As a boy, Jason Kauffman feared his father. As a man, he hated him. Jason thought this was normal. Fathers and sons do not get along, do they? Then why did it bother him when his own sons began to fear him?
There was no way to break the cycle. Everything was his father's fault. His addictions. His anger. His bitterness. There was no way he could change until his father died, Jason thought.
Then Jason discovered someone else. A new Father, who loved him. Could this new father break the cycle, or would it have to go on forever?

Indrukwekkend. Waargebeurd verhaal; nooit eerder een Amishboek gelezen wat me zoveel heeft gedaan (en op geestelijk gebied heeft geleerd) als dit boek.
Zou goed zijn als het in Nederlands vertaald wordt.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Panny »

Nasrani schreef:
Panny schreef:
Mannetje schreef:
Panny schreef:De brand van Rome
Van Paul Maier

Zeker een aanrader!
Het was 22:00 toen ik erin begon.
Het werd bijna licht, toen was hij uit.
Advies: ga er niet te laat in lezen. ;)
Heb je Pontius Pilatus van hem ook gelezen? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar geworden!
Absoluut allebei aanraders.
Als je nog meer over die periode wil lezen is ook Legioenen van de keizer van Andrew M. Seddon een aanrader.
Die heb ik inderdaad ook in de kast staan (en al een keer gelezen).
Theofilus van Randy Singer is ook een aanrader!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Roos2018 »

Mannetje schreef:
Panny schreef:De brand van Rome
Van Paul Maier

Zeker een aanrader!
Het was 22:00 toen ik erin begon.
Het werd bijna licht, toen was hij uit.
Advies: ga er niet te laat in lezen. ;)
Herkenbaar ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

De vliegeraar, van Khaled Hosseini. Ik heb m in één avond gelezen en ben er nu een beetje akelig van, geloof ik. Het is een leeskringboek. Morgen de bespreekpunten maar eens op een rijtje zetten.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Zita schreef:De vliegeraar, van Khaled Hosseini. Ik heb m in één avond gelezen en ben er nu een beetje akelig van, geloof ik. Het is een leeskringboek. Morgen de bespreekpunten maar eens op een rijtje zetten.
Begin dan maar niet aan de duizend schitterende zonnen. Dat boek is nog een haartje erger (vond ik). Ik heb dat niet uitgelezen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Zita schreef:De vliegeraar, van Khaled Hosseini. Ik heb m in één avond gelezen en ben er nu een beetje akelig van, geloof ik. Het is een leeskringboek. Morgen de bespreekpunten maar eens op een rijtje zetten.
Begin dan maar niet aan de duizend schitterende zonnen. Dat boek is nog een haartje erger (vond ik). Ik heb dat niet uitgelezen.
Hebben jullie Papegaai vloog over de IJssel van Kader Abdolah ook gelezen?
Eerste helft was mooi en tijdens het lezen van de tweede werd ik er akelig van.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

het is al enige tijd geleden dat ik de vliegeraar heb gelezen, maar waarom worden jullie er akelig van? Ik kan me dat gevoel niet herinneren
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

Bertiel schreef:het is al enige tijd geleden dat ik de vliegeraar heb gelezen, maar waarom worden jullie er akelig van? Ik kan me dat gevoel niet herinneren
De verkrachtingsscenes en de zelfmoordpoging waren een beetje veel binnen een paar uur. Maar al met al:
- deel 1 is traag en vol herhalingen. Daar had volgens mij wel wat gewonnen kunnen worden met een knipje hier en daar.
- Ik vind het droevig dat een kind een fout maakt en daar zijn leven lang de gevolgen van meedraagt.
- Het boek las als een trein. Zeer boeiend. Dat is best bijzonder, gezien de vele herhalingen en de toch wel vrij vlakke persoonlijkheden. Het waren bijna typetjes. Baba was nog het meest interessant. Hem kon ik zo af en toe ook gewoon een heel vervelende man vinden. Ali, Hassan, Rahim Khan en Soraya waren allemaal nogal lievig en begripvol en volmaakt.
- Deel 3 werd bijna voorspelbaar. Alle life events uit deel 1 kwamen in een update-versie nog eens langs. Dat lag er voor mij een beetje te dik bovenop.
- Het leek wel alsof Husseini een rare draai nodig had om de zelfmoordpoging geloofwaardig te maken.
- Het is een heel westers verhaal met westerse normen en waarden. Bijzonder, in Afghanistan.
- Amir krijgt de kans om zijn leven 'over te doen'. Wat moet ik hiermee? De fouten uit het verleden zijn niet ongedaan gemaakt. Maar wat dan wel?
- De oplossing van een alwetende Rahim Khan vond ik een beetje te makkelijk.
- Wat zou een christelijk perspectief aan het boek veranderd hebben? Er zou de notie zijn van vergeving, in plaats van schuld, boete en betalen. En verder?
Maar hoe dan ook: een mooi boek. Blij dat ik het (opnieuw? ik weet het zelf niet meer) gelezen heb.
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Nu je het zegt herinner ik me het weer. Idd wel heel westers. Maar wel een heel goed geschreven boek.
Ben net in de cameranobscura begonnen. Na Couperus en van Eeden te hebben gelezen besefte ik dat ik toch te weinig tachtigers op de havo heb gelezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

In één adem uitgelezen. Zeer beklemmend.
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie