Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door henriët »

Erasmiaan schreef:
henriët schreef:Ik ga beginnen in "Honger naar God" van John Piper.
Dat zou ik dan weer laten liggen.
ja?
hoezo dat?
Ik hoor van velen dat ze boeken van John Piper lezen en er veel aan hebben, dus nu wil ik dat zelf ook eens gaan 'proeven'.
Maar wellicht dat jij boeken leest, die ik weer zou laten liggen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door helma »

ik ben benieuwd wat je van het boek vindt Jet.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door SecorDabar »

vlinder schreef:
-DIA- schreef:ONDERSCHEIDENE GANGEN
des geestelijkens levens
van des Heeren volk

voorgesteld in de vijf zalen
van Bethesda


door Pleun Kleijn
Vooropgesteld dat ik het boekje niet heb gelezen en dus niets kan zeggen over de inhoud, zou ik dit boekje niet lezen om de subtitel.
Ik denk dat een geschiedenis allegoriseren niet de bedoeling is. Christus staat in deze geschiedenissen in het middelpunt, daar hoeven niet de gangen van Gods volk bij denk ik dan.
Ik heb het boekje eens gelezen.
Daarin staat zeker Christus centraal.
Christus heeft echter ook een bruidskerk, en die levensgangen van zijn bruid gaan altijd naar Christus De Bruidegom.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door dennis »

De historische roman 'Nynke" van Van Weezel uitgelezen.
Gemengde gevoelens.
Wie kent het boek inmiddels ook?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

De tweede Messias van Glenn Meade.
Maar ik word helaas nog niet in het verhaal getrokken.
Ik weet niet of ik dit ga uitlezen. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

Bovengenoemd boek inderdaad niet verder gelezen.
In één ruk uitgelezen: De juiste trein vanaf het verkeerde perron - Jolande Heijboer
:ouin :ouin :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Zita »

Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door jakobmarin »

Zita schreef:Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Lijkt me n mooi boek.
Wat vond je ervan?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door refo »

Zita schreef:Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Nooit iets (uit)gelezen van:
Ernest Hemingway?
John Steinbeck?
Henryk Sienkiewicz?
Selma Lagerlöf?
George Bernard Shaw?
Pearl S. Buck?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Zita »

jakobmarin schreef:
Zita schreef:Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Lijkt me n mooi boek.
Wat vond je ervan?
Ik vond het prachtig. Een ongeromantiseerd beeld van de Tweede Wereldoorlog. Toen ik het uit de bieb haalde, dacht ik eerst: O nee hè, niet weer oorlog. Maar het is zó anders dan de bestaande boeken. De hoofdpersoon-zonder-naam blijft zich verbazen, en daardoor neem je zijn verbazing over. En de dingen die hij normaal vindt (hard werken in een werkkamp; natuurlijk, want het is een werkkamp) zijn in de ogen van de lezer juist heel abnormaal. En als je het einde van dit boek vergelijkt met het einde van - om een zijstraat te noemen - Reis door de nacht, is het om te janken. In Reis door de nacht zegt Jan tegen vader: 'Een nieuw kunstgebit, en dan is alles weer gewoon'. In Onbepaald door het lot realiseer je je dat je nooit terug kunt spoelen in het leven, en dat het nooit meer wordt zoals het was. Ik moet het nodig nog een keer lezen... Soms word ik zo opgeslokt door het verhaal, dat ik te weinig let op de gedachten. Na de tweede keer lezen wil ik het vast nóg een keer lezen, maar dan voor de taal en de beeldspraak.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Afgewezen »

Zita schreef:In Reis door de nacht zegt Jan tegen vader: 'Een nieuw kunstgebit, en dan is alles weer gewoon'.
Wacht even, nu ga je wel heel kort door de bocht. Zonder een oordeel geven over Reis door de nacht, het was een reactie van Jan op de opmerking van zijn vader: "Wat een mond, hè?"
Soms zeg je in de meest vreselijke omstandigheden de meest triviale dingen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door huisman »

Het zien op Jezus van Isaäc Ambrosius. In de adventstijd wil ik vooral het vierde deel uit dit prachtige boek lezen.
"Het zien op Jezus,van Zijn eerste komst in het vlees tot Zijn wederkomst."
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Zita »

refo schreef:
Zita schreef:Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Nooit iets (uit)gelezen van:
Ernest Hemingway?
John Steinbeck?
Henryk Sienkiewicz?
Selma Lagerlöf?
George Bernard Shaw?
Pearl S. Buck?
Whoops. Toch wel. In ieder geval Hemingway, Steinbeck, Buck en Sienkiewicz.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Zita »

Afgewezen schreef:
Zita schreef:In Reis door de nacht zegt Jan tegen vader: 'Een nieuw kunstgebit, en dan is alles weer gewoon'.
Wacht even, nu ga je wel heel kort door de bocht. Zonder een oordeel geven over Reis door de nacht, het was een reactie van Jan op de opmerking van zijn vader: "Wat een mond, hè?"
Soms zeg je in de meest vreselijke omstandigheden de meest triviale dingen.
Je hebt gelijk. Maar Reis door de nacht geeft wel een 'eind goed, al goed'-gevoel, dat versterkt wordt door de kunstgebit-opmerking.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Net uit: Onbepaald door het lot, van Imre Kertész. Mooi. O wat mooi. Het laatste deel moet ik nog een keer lezen; ik was te slaperig maar wilde het toch uitkrijgen.
Voor het eerst in m'n leven heb ik een boek van een Nobelprijswinnaar (voor de literatuur) uitgelezen, realiseer ik me net.
Een aanrader dus.
Tot nu toe vond ik Elie Wiesel de beste auteur, wat betreft de 2e W.O.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten