Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Welk boek ben jij nu aan het lezen? [4]

Bericht door caprice »

Ds. G.H. Kersten, facetten uit zijn leven en werk - Ds. M. Golverdingen
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door dennis »

Ik heb nu halverwege het boekje "De biddende Hogepriester" van Andrew Gray, en ik kan het iedereen aanbevelen.

Deze prediker is erg jong overleden, maar hij is er ook een bewijs van dat geestelijke wijsheid niet met de jaren hoeft te komen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

Verrast door vreugde van Lewis. De Blinkende Morgenster van McCheyne. Emma van Jane Austen. Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse. 't Is een wat raar mengelmoesje, maar allevier mooie boeken.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door dennis »

Zita schreef:Verrast door vreugde van Lewis. De Blinkende Morgenster van McCheyne. Emma van Jane Austen. Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse. 't Is een wat raar mengelmoesje, maar allevier mooie boeken.
Verrast door vreugde viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had al een andere biografie van Lewis gelezen.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Jongere »

dennis schreef:
Zita schreef:Verrast door vreugde van Lewis. De Blinkende Morgenster van McCheyne. Emma van Jane Austen. Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse. 't Is een wat raar mengelmoesje, maar allevier mooie boeken.
Verrast door vreugde viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had al een andere biografie van Lewis gelezen.
Het is zijn autobiografie, dat scheelt natuurlijk wel.
Ik vond het zelf juist een prachtig boek. Ik vind het mooi dat je de literaire Lewis er vooral in tegenkomt, dat was hij natuurlijk vooral.
En zijn bekering vind ik indrukwekkend beschreven.
Gebruikersavatar
StAndrews
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 jun 2011, 14:30
Locatie: Mesech

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door StAndrews »

huisman schreef:Ben wel benieuwd naar het boek van Durham , alleen al vanwege zijn omvang van 2 delen.
Hoewel ik er nog niet heel veel uit gelezen heb kan ik Durham over het Hooglied van harte aanraden.
Hij begint als eerste met een 'Sleutel tot de verklaring van het Hooglied'. Daar gaat in op de mate waarin we het Hooglied mogen vergeestelijken. Ik ben ook bijzonder blij met de eigenlijke verklaring, erg uitgebreid. Om bij de discussie over Bijbelverklaringen te blijven, ik vind hem een mengeling tussen Calvijn en Henry.
Hij blijft dicht bij de eigenlijke betekenis die een tekst heeft, hij gaat daar niet in zitten wroeten om toepassingen uit een tekst te halen. Hij blijft dicht bij hetgeen uit de tekst opkomt en past ook mooi toe op de praktijk van het geestelijk leven.
Maar dat is misschien ook wel voor de hand liggend bij de verklaring van het Hooglied.
De verklaring van Durham zou je m.i. ook wel als het standaardwerk over de verklaring van het Hooglied kunnen beschouwen.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

Eerste zestal predicaties - Ds. J. Fraanje
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door refo »

Van alles tegelijk:
Christelijk Geloof - dr H Berkhof
Kirchiliche Dogmatik, III,2 Das Geschöpf - Karl Barth
Met geheel uw verstand - A Janse (van Biggekerke)
Uit het dagboek van mw Colijn.
Opstand der gezagsgetrouwen - Ben van Kaam
Lees maar, er staat niet wat er staat - Martinus Nijhoff
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door jakobmarin »

De vierde wijze, van Adrian Verbree net gekocht, ben benieuwd.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Afgewezen »

De minste der broederen. Portretten van Christelijke Gereformeerde voorgangers, door ds. H. van der Ham
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:De minste der broederen. Portretten van Christelijke Gereformeerde voorgangers, door ds. H. van der Ham
:super (kon het niet laten)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Luther »

Kijken of ik ook een complimentje van @huisman kan binnenhalen......


Ik lees thans: "De rechte Godsvrucht" - verzamelde artikelen door prof. G. Wisse
(verzameld en uitgegeven door ds. H. van der Ham)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

Luther schreef:Kijken of ik ook een complimentje van @huisman kan binnenhalen......


Ik lees thans: "De rechte Godsvrucht" - verzamelde artikelen door prof. G. Wisse
(verzameld en uitgegeven door ds. H. van der Ham)
:super (Dit wordt echt een leuk forum )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:De minste der broederen. Portretten van Christelijke Gereformeerde voorgangers, door ds. H. van der Ham
:super (kon het niet laten)
Ik zat er al op te wachten... ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Zita »

Het prinsessenboek dat nichtjelief geschreven heeft. Ze kan al wel letters schrijven, maar ze weet nog niet wat ze betekenen. Het is dus zaak om iedere keer hetzelfde verhaal te vertellen als ik het boek mag voorlezen. :)
Gesloten