Laatst gekochte boeken

-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Die koopen ontbindt (Daniël) door ds. H. Veldkamp

De twee getuigen. Haggaï en Zacharia. Ds. H. Veldkamp
Ooit ook gelezen. Lang gelden, ik was nog jong en klein. De boeken waren destijds uitgegeven door T. Wever in Franeker.
Die gaf destijds ook een meerdelig geschiedeniswerk van H. en A. Algra uit: "Dispereert niet". Deze boeken ben ik met verschillende verhuizingen kwijtgeraakt.
Die kan ik tegen verzendkosten wel voor je regelen. Op boekenmarkten heb ik regelmatig vier of vijf sets: onverkoopbaar.
Dat kan ik ergens ook nog wel begrijpen... Het is niet dat ik ze echt mis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Stond op mn wensenlijstje en kwam ik in de opruiming tegen vandaag:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Die koopen ontbindt (Daniël) door ds. H. Veldkamp

De twee getuigen. Haggaï en Zacharia. Ds. H. Veldkamp
Ooit ook gelezen. Lang gelden, ik was nog jong en klein. De boeken waren destijds uitgegeven door T. Wever in Franeker.
Die gaf destijds ook een meerdelig geschiedeniswerk van H. en A. Algra uit: "Dispereert niet". Deze boeken ben ik met verschillende verhuizingen kwijtgeraakt.
Die kan ik tegen verzendkosten wel voor je regelen. Op boekenmarkten heb ik regelmatig vier of vijf sets: onverkoopbaar.
Dat kan ik ergens ook nog wel begrijpen... Het is niet dat ik ze echt mis.
Humor, DIA! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JCRyle »

DIA is denk ik verschillende keren verhuisd om van deze boeken af te komen :D
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:DIA is denk ik verschillende keren verhuisd om van deze boeken af te komen :D
Tjsaa... Wat zullen we daarvan zeggen. Ergens meen ik toch dat dit wel een weinig te ver gezocht kon zijn.
Ik weet wel dat ik ze op mijn vorige interim-adres al kwijt was. Op de plek waar we voordien woonden was het een mooie boekenkastvulling. Na de knalrooie flappen verwijderd te hebben bleven de stemmige donkerblauwe prachtbanden met goudopdruk over!
Een sieraad voor elke boekenkast die meer wil lijken dan ze is!
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 feb 2018, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
JCRyle schreef:DIA is denk ik verschillende keren verhuisd om van deze boeken af te komen :D
Tjsaa... Wat zullen we daarvan zeggen. Ergens meen ik toch dat dit wel een weinig te ver gezocht kon zijn.
Ik weet wel dat ik ze op mijn vorige interim-adres al kwijt was. Op de plek waar we voordien woonden was het een mooie boekenkastvulling. Na de knalrooie flappen verwijderd te hebben bleven de stemmig donkerblauwe prachtbanden met goudopdruk over!
:haha
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door eilander »

Ik ken die boeken eigenlijk niet zo. Wel "Het wonder van de 19e eeuw", van Algra. Dat vind ik wel een mooi en leerzaam boek. Niet alleen maar boekenkastvulling. Ik heb sowieso geen boeken om alleen de kast mee te vullen, want dan zou ik direct plaats maken...
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik ken die boeken eigenlijk niet zo. Wel "Het wonder van de 19e eeuw", van Algra. Dat vind ik wel een mooi en leerzaam boek. Niet alleen maar boekenkastvulling. Ik heb sowieso geen boeken om alleen de kast mee te vullen, want dan zou ik direct plaats maken...
Het zijn beslist geen boeken die je de huidige generatie te lezen moet geven. In deze tijd zijn jongeren veel meer visueel ingesteld. Dispereert niet zal snel terzijde gelegd worden door de meeste jongeren, vrees ik. Heel veel tekst, minder vlot geschreven, en slechts een paar kleine zwart/witplaatjes. Daar is door een doorsnee jongere niet door te komen, al bevestigen uitzonderingen de regel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik ken die boeken eigenlijk niet zo. Wel "Het wonder van de 19e eeuw", van Algra. Dat vind ik wel een mooi en leerzaam boek. Niet alleen maar boekenkastvulling. Ik heb sowieso geen boeken om alleen de kast mee te vullen, want dan zou ik direct plaats maken...
Het zijn beslist geen boeken die je de huidige generatie te lezen moet geven. In deze tijd zijn jongeren veel meer visueel ingesteld. Dispereert niet zal snel terzijde gelegd worden door de meeste jongeren, vrees ik. Heel veel tekst, minder vlot geschreven, en slechts een paar kleine zwart/witplaatjes. Daar is door een doorsnee jongere niet door te komen, al bevestigen uitzonderingen de regel.
DIA, dit is onterecht. Ik werk dagelijks met groepen jongeren, en er zijn echt nog echte lezers. En jongeren worden al helemaal niet blij van dat flauwe plaatjesgedoe.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
eilander schreef:Ik ken die boeken eigenlijk niet zo. Wel "Het wonder van de 19e eeuw", van Algra. Dat vind ik wel een mooi en leerzaam boek. Niet alleen maar boekenkastvulling. Ik heb sowieso geen boeken om alleen de kast mee te vullen, want dan zou ik direct plaats maken...
Het zijn beslist geen boeken die je de huidige generatie te lezen moet geven. In deze tijd zijn jongeren veel meer visueel ingesteld. Dispereert niet zal snel terzijde gelegd worden door de meeste jongeren, vrees ik. Heel veel tekst, minder vlot geschreven, en slechts een paar kleine zwart/witplaatjes. Daar is door een doorsnee jongere niet door te komen, al bevestigen uitzonderingen de regel.
DIA, dit is onterecht. Ik werk dagelijks met groepen jongeren, en er zijn echt nog echte lezers. En jongeren worden al helemaal niet blij van dat flauwe plaatjesgedoe.
Ik weet dat er zijn, maar het lezen wordt wel minder als betrouwbare media niet liegen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Tien minuten per week geldt al als lezen.
We hebben thuis besloten dat scholieren in twee groepen te verdelen zijn: zij die lezen en zij die dat niet doen.
Maar docenten Nederlands zijn ook niet meer wat ze zouden moeten zijn. Wie niet leest voor de lijst kan toch een 8 oplopen. Dat was in mijn tijd ondenkbaar.
Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

De kopers van ons huis en de inspecteur voor de bouwtechnische staat waren verbaasd over het aantal boeken in ons huis. En merendeel nog gelezen ook zei mn vrouw. Dat was helemaal :oO

Naar mijn mening valt het wel mee. Ben bij mn (schoon)ouders heel wat meer boeken gewend. Maar ja, twintigers, die lezen blijkbaar niet meer en de generatie daarboven nog net wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door eilander »

Charles schreef:De kopers van ons huis en de inspecteur voor de bouwtechnische staat waren verbaasd over het aantal boeken in ons huis. En merendeel nog gelezen ook zei mn vrouw. Dat was helemaal :oO

Naar mijn mening valt het wel mee. Ben bij mn (schoon)ouders heel wat meer boeken gewend. Maar ja, twintigers, die lezen blijkbaar niet meer en de generatie daarboven nog net wel.
Niet perse. Bij ons thuis wordt heel veel gelezen, en dikke boeken ook.
Maar ik had enige tijd geleden een collega van een jaar of 25 (HBO-opgeleid) die maar één boek had: een atlas. En hij keek er nooit in. Van geschiedenis weet zo'n jongen dus nul-komma-nul.
Hendrien
Berichten: 1337
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hendrien »

refo schreef:Tien minuten per week geldt al als lezen.
We hebben thuis besloten dat scholieren in twee groepen te verdelen zijn: zij die lezen en zij die dat niet doen.
Maar docenten Nederlands zijn ook niet meer wat ze zouden moeten zijn. Wie niet leest voor de lijst kan toch een 8 oplopen. Dat was in mijn tijd ondenkbaar.
En het valt mij op, dat er bij Nederlands op het voortgezet onderwijs ook veel minder gelezen moet worden dan vroeger. In mijn tijd, zo'n 25 jaar geleden, lazen we in totaal 40 boeken op het VWO. Vanaf klas 3 ieder jaar mondeling over 10 boeken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Charles schreef:De kopers van ons huis en de inspecteur voor de bouwtechnische staat waren verbaasd over het aantal boeken in ons huis. En merendeel nog gelezen ook zei mn vrouw. Dat was helemaal :oO

Naar mijn mening valt het wel mee. Ben bij mn (schoon)ouders heel wat meer boeken gewend. Maar ja, twintigers, die lezen blijkbaar niet meer en de generatie daarboven nog net wel.
Jawel hoor, de twintigers en dertigers lezen volop. Mijn man (60+) leest juist geen boeken meer. Heel af en toe als ik er eentje uit de bieb meeneem, waarvan ik denk, dit gaat lukken.
Het lezen hebben ze echt van mij. Ik ben vanaf mijn 4e jaar al onafgebroken lid van de bieb. Maar heb geen oorkonde gekregen. :D
Als ik in een wachtkamer moet wachten, neem ik altijd een boek mee. Tegenwoordig ben ik de enige, de rest zit met oordopjes in.
Dus als je een mevrouw ziet lezen, ben ik het vast. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie