Laatst gekochte boeken

Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Henk J »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:NBV21
Afbeelding
Op hoeveel punten wat die ook weer aangepast. Of ging het alleen om de Eerbiedshoofdletter? Het kan soms goed zijn om door kennis ervan, je smader wat te kunnen antwoorden.
Begreep dat er ongeveer 12.000 wijzigingen zijn doorgevoerd. Dus er is weer grondig naar gekeken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Henk J schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:NBV21
Afbeelding
Op hoeveel punten wat die ook weer aangepast. Of ging het alleen om de Eerbiedshoofdletter? Het kan soms goed zijn om door kennis ervan, je smader wat te kunnen antwoorden.
Begreep dat er ongeveer 12.000 wijzigingen zijn doorgevoerd. Dus er is weer grondig naar gekeken.
Zou deze bijbel nu aanvaardbaar zijn voor de reformatorische kerken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Vast niet...
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Heb trouwens 'Een stem uit de hemel' van Sytze van de Veen besteld, n.a.v. het stuk in het RD van zaterdag. Benieuwd.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

dennis schreef:Vast niet...
Idd. Heb een NBV liggen en wat ik me herinner gaan de voorwoorden bij de diverse Bijbelboeken nou niet bepaald uit van het geïnspireerde Woord van God. Wanneer ik behoefte heb aan een makkelijke vertaling (om eens een brief of profeet in één keer te lezen voor de grote lijn) dan grijp ik altijd naar de Groot Nieuws Bijbel (ligt bij elke kringloop).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

een deel van mijn boekenbonnen besteed.

Afbeelding
De geschiedenis van het heil - deel 11
Jonathan Edwards
"De geschiedenis van het heil' is een uniek boek waarin Jonathan Edwards de hele heilsgeschiedenis van schepping tot voleinding onder de loep neemt. Hij was zich ervan bewust dat hij daarmee iets deed wat nog niet eerder gedaan was: 'theologie op een geheel nieuwe manier'. Het boek is historisch van opzet en volgt de Bijbelse heilsgeschiedenis. Edwards was ervan overtuigd dat christenen niet alleen zicht moesten hebben op hun persoonlijke verlossing, maar ook en vooral op het totale verlossingsplan van God. Ook de toekomst van Israël heeft daarin een plaats. Met dit boek leren gelovigen hun eigen verlossing te zien als een onderdeel van een veel grootser en verhevener plan, namelijk de verlossing van de hele schepping en de verheerlijking van Gods Naam daarin.
Afbeelding
In het uit drie hoofddelen bestaande werk 'De eerste, middelste en laatste dingen' gaat de Engelse puritein Isaac Ambrosius (1604-1663) in op de leer van de wedergeboorte, de praktijk van de heiligmaking en op het sterven van de mens. In de meditaties gaat het onder meer over de ellende van de mens in zijn leven en dood, in het oordeel en in de uitvoering daarvan, maar ook over de barmhartigheid van God in de verlossing en de zaligheid. Ambrosius is in zijn manier van schrijven sterk gericht op de praktijk van de godzaligheid. Wat dat in zijn eigen leven betekende, wordt onder meer duidelijk uit dagboekfragmenten die in dit boek zijn opgenomen.

Deze heruitgave van Ambrosius’ werk in het Nederlands is tot stand gekomen in samenwerking met de Stichting Gereformeerd Erfgoed. De tekst is vanuit het Engels vertaald door Ruth Pieterman en voorzien van een inleiding door ds. O.M. van der Tang.
Afbeelding
Andrea Wulf beschrijft in ‘De uitvinder van de natuur’ de gedurfde expedities van de moedige ontdekkingsreiziger en bekendste wetenschapper van zijn tijd, Alexander von Humboldt, en geeft op toegankelijke wijze inzicht in zijn baanbrekende onderzoek naar de vorming van het landschap op verschillende continenten. Alexander von Humboldt (1769-1859) had een grote honger naar avontuur en ontdekkingen, hij beklom de hoogste vulkaan ter wereld, reisde door Siberië, waar de bevolking aan miltvuur leed, en deed onderzoek in de meest afgelegen gebieden. Met zijn ideeën was hij zijn tijd ver vooruit. Humboldt wist toen al dat menselijk ingrijpen effect heeft op het klimaat. Zijn gedachten werden aangescherpt door zijn vriendschappelijke relaties met Goethe en Jefferson, en vormden een inspiratiebron voor grootheden uit diverse disciplines, onder wie Darwin, Bolívar, Wordsworth en Thoreau
Afbeelding
In 1639 brengt admiraal Maarten Tromp met de armada de Spaanse opmars tot een halt. In dit boek vertelt Luc Panhuysen het verhaal van de slag bij Duins, met opmerkelijke details over het leven op zee.

In ‘Het monsterschip’ vertelt Luc Panhuysen ,met opmerkelijke details over het rauwe leven op zee, op meeslepende wijze het nieuwe verhaal van admiraal Tromp en de historische zeeslag bij Duins. Op de plechtigheid rond Tromps benoeming tot admiraal in 1637 viel op dat het feestvarken er bedrukt uitzag. Het vaderland stond er maritiem gezien op dat moment dan ook beroerd voor. Spanje rukte op in de noordelijke wateren. Visserij en koopvaardij leden onder kaperij. In Den Haag riep men dat het land aan de zeekant werd belegerd. Twee jaar later zou Tromp de Spaanse opmars een definitief halt toeroepen door de armada vernietigend te verslaan. Hoe was dat mogelijk? Een vloot bestond uit meer dan alleen hout en canvas, het was ook een organisatie, zo begreep Tromp. Onvermoeibaar zoekt hij naar manieren om de zeemacht sterker te maken dan de som der schepen. Wanneer hij uiteindelijk de strijd aanbindt met de Spaanse overmacht, formeert hij zijn vloot tot een ‘monsterschip’.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:een deel van mijn boekenbonnen besteed.



Afbeelding
In het uit drie hoofddelen bestaande werk 'De eerste, middelste en laatste dingen' gaat de Engelse puritein Isaac Ambrosius (1604-1663) in op de leer van de wedergeboorte, de praktijk van de heiligmaking en op het sterven van de mens. In de meditaties gaat het onder meer over de ellende van de mens in zijn leven en dood, in het oordeel en in de uitvoering daarvan, maar ook over de barmhartigheid van God in de verlossing en de zaligheid. Ambrosius is in zijn manier van schrijven sterk gericht op de praktijk van de godzaligheid. Wat dat in zijn eigen leven betekende, wordt onder meer duidelijk uit dagboekfragmenten die in dit boek zijn opgenomen.

Deze heruitgave van Ambrosius’ werk in het Nederlands is tot stand gekomen in samenwerking met de Stichting Gereformeerd Erfgoed. De tekst is vanuit het Engels vertaald door Ruth Pieterman en voorzien van een inleiding door ds. O.M. van der Tang.
Deze heb ik ook gekocht. Ik ben benieuwd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:
huisman schreef:een deel van mijn boekenbonnen besteed.



Afbeelding
In het uit drie hoofddelen bestaande werk 'De eerste, middelste en laatste dingen' gaat de Engelse puritein Isaac Ambrosius (1604-1663) in op de leer van de wedergeboorte, de praktijk van de heiligmaking en op het sterven van de mens. In de meditaties gaat het onder meer over de ellende van de mens in zijn leven en dood, in het oordeel en in de uitvoering daarvan, maar ook over de barmhartigheid van God in de verlossing en de zaligheid. Ambrosius is in zijn manier van schrijven sterk gericht op de praktijk van de godzaligheid. Wat dat in zijn eigen leven betekende, wordt onder meer duidelijk uit dagboekfragmenten die in dit boek zijn opgenomen.

Deze heruitgave van Ambrosius’ werk in het Nederlands is tot stand gekomen in samenwerking met de Stichting Gereformeerd Erfgoed. De tekst is vanuit het Engels vertaald door Ruth Pieterman en voorzien van een inleiding door ds. O.M. van der Tang.
Deze heb ik ook gekocht. Ik ben benieuwd.
Ik ook. Heb de inleiding gelezen en de preek die op blz 817 begint.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Blz 817?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Herman schreef:Blz 817?
Ja.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bertiel »

gekregen van de kerkenraad: een eeuwig verbond - ds. H van den Belt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Herman schreef:Blz 817?
Het boek heeft 960 bladzijden…
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johann Gottfried Walther schreef:
Herman schreef:Blz 817?
Het boek heeft 960 bladzijden…
Andere boek wat ik heb gekocht: Een gouden kleinood. Waarde en betekenis van de Psalmen. Van ds. L.H. Oosten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Johann Gottfried Walther schreef:
Herman schreef:Blz 817?
Het boek heeft 960 bladzijden…
En dat voor zo'n 40 euro naar ik begreep.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door TSD »

Charles schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Herman schreef:Blz 817?
Het boek heeft 960 bladzijden…
En dat voor zo'n 40 euro naar ik begreep.
Mogelijk gemaakt door de Stichting Gereformeerde Erfgoed
https://www.gereformeerderfgoed.nl/isaac-ambrosius

Dus door die stichting te steunen help je dergelijke boeken betaalbaar (al is dat altijd relatief, dat begrijp ik) op de markt te krijgen.
Plaats reactie