Laatst gekochte boeken

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door merel »

Ik was een lezer, heb er alleen de tijd niet meer voor, helaas. Onze kinderen lezen ook minimaal, alleen als ze gedwongen worden. Dus het beeld uit de media klopt m.i. wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Charles schreef:De kopers van ons huis en de inspecteur voor de bouwtechnische staat waren verbaasd over het aantal boeken in ons huis. En merendeel nog gelezen ook zei mn vrouw. Dat was helemaal :oO

Naar mijn mening valt het wel mee. Ben bij mn (schoon)ouders heel wat meer boeken gewend. Maar ja, twintigers, die lezen blijkbaar niet meer en de generatie daarboven nog net wel.
Jawel hoor, de twintigers en dertigers lezen volop. Mijn man (60+) leest juist geen boeken meer. Heel af en toe als ik er eentje uit de bieb meeneem, waarvan ik denk, dit gaat lukken.
Het lezen hebben ze echt van mij. Ik ben vanaf mijn 4e jaar al onafgebroken lid van de bieb. Maar heb geen oorkonde gekregen. :D
Als ik in een wachtkamer moet wachten, neem ik altijd een boek mee. Tegenwoordig ben ik de enige, de rest zit met oordopjes in.
Dus als je een mevrouw ziet lezen, ben ik het vast. :haha
Bij mijn wekelijkse bezoek aan het zwembad, voor zwemles van de kinderen wel te verstaan, zijn er van de twintig ouders wel een stuk of vijf die een boek zitten te lezen. Ik meestal ook. (En ter geruststelling: het is niet in de biblebelt, en ik ben denk ik ook de enige die daar wél vandaan komt...)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

eilander schreef:Bij mijn wekelijkse bezoek aan het zwembad, voor zwemles van de kinderen wel te verstaan, zijn er van de twintig ouders wel een stuk of vijf die een boek zitten te lezen. Ik meestal ook. (En ter geruststelling: het is niet in de biblebelt, en ik ben denk ik ook de enige die daar wél vandaan komt...)
Iemand kan natuurlijk ook van zijn tablet af een boek lezen, dan zie je dat niet zo op het eerste gezicht. Of met dopjes in naar een gesproken boek luisteren. ;)
Ik was bij een AH en daar bleek een boekenkastje te staan. Je kon een boek meenemen, als je er eentje terugplaatste.
Helaas had ik geen boek bij me. Maar wat een leuk idee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Ik lees ook altijd in de wachtkamer. Op mijn e-reader. Of ik neem een haakwerkje mee; als ik als mantelzorger ga.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mannetje »

Als ik bij zwemles sta, lees ik vaak refoforum. :)
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Hendrien schreef:
refo schreef:Tien minuten per week geldt al als lezen.
We hebben thuis besloten dat scholieren in twee groepen te verdelen zijn: zij die lezen en zij die dat niet doen.
Maar docenten Nederlands zijn ook niet meer wat ze zouden moeten zijn. Wie niet leest voor de lijst kan toch een 8 oplopen. Dat was in mijn tijd ondenkbaar.
En het valt mij op, dat er bij Nederlands op het voortgezet onderwijs ook veel minder gelezen moet worden dan vroeger. In mijn tijd, zo'n 25 jaar geleden, lazen we in totaal 40 boeken op het VWO. Vanaf klas 3 ieder jaar mondeling over 10 boeken.
Ik had examen over 30 boeken bij Nederlands. En 12 bij Engels. 100 bladzijden Latijn.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Panny »

Een paar boekjes ("Niet ik ... maar Hij" en "Profetische vergezichten") van dominee J. Overduin bij de kringloop.
Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen dus weet niet echt wat ik moet verwachten.

Heeft iemand anders al eens een boekje van hem gelezen en wat vond je er van?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Verheug mij zeer op de pakketdienst van aanstaande dinsdag. :)

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door emigrant »

er is na een paar jaar stilte een nieuw “blauw boekje” uit.
https://verloren.nl/boeken/2086/245/282 ... -2016-2017

best wel prijzig maar een mooie uitgave.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Dodo »

emigrant schreef:er is na een paar jaar stilte een nieuw “blauw boekje” uit.
https://verloren.nl/boeken/2086/245/282 ... -2016-2017

best wel prijzig maar een mooie uitgave.
Verbazend dat er voor zo'n specifieke uitgave, best wel prijzig ook, een publiek is. Wat moet je er mee?
DDD
Berichten: 28486
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door DDD »

Als je tot de juiste kringen behoort, is dat een mooi naslagwerk toch? En voor anderen doet het er niet zo toe.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

edmund schreef:
De christen in volle wapenrusting van William Gurnall

Twee pittige delen (qua bladzijden), maar wederom uitmuntend onderwijs!
Heb de Engelse versie in handen gehad vol met aantekeningen van de eigenaar, een predikant. Hij vindt dit boek bijzonder leerzaam. John Newton zou dit boek kiezen als hij maar één boek naast de bijbel mocht kiezen. Ik zie dat er alleen geen recente Nederlandse vertaling van het boek is.

Wat is nou mn vraag? Niks. Misschien dat een uitgeverij het boek eens laat vertalen.

Een citaat:

Broedertwisten:
Denk aan de onzalige twisten en verdeeldheden onder het volk van God, dat nog over is gebleven: De Heere weet,
dat deze niets goeds voorspellen. Twisten hebben altijd kwaad voorspeld. Wij zien in de schrift, dat telkenmale als
God op zo merkwaardige wijze van de Kerk der Joden is geweken, het volk allerongelukkigst onder elkaar verdeeld
was. En niet minder is dit het geval met de kerken in Klein Azie. Christus geeft het licht van Zijn Evangelies om er bij
te wandelen en te werken, niet om er bij te twisten en te strijden, en daarom kan het niet verwonderen, als Hij het
uitblust en aldus een einde maakt aan de strijd. Indien de stormen, die in de laatste jaren boven ons hoofd zijn
losgebarsten en nog niet tot bedaren zijn gekomen, de christenen er slecht toe hadden gebracht, gelijk de storm op
het Meer van Galilea de discipelen er toe bracht, om allen op liefdevolle wijze naar dezelfde kant heen te roeien, dan
zou dat zeer gelukkig zijn geweest. Dan zouden wij hebben kunnen verwachten, dat Christus in Zijn genade tot ons
zou komen, om ons veilig aan land te brengen. Maar als wij de roeiriem wegwerpen, en in het schip met elkaar
beginnen te vechten, terwijl de storm om ons heen giert, dan voorwaar! drijven Christus eerder van ons weg, dan
dat wij Hem nodigen om tot ons te komen, en dan zullen wij veel waarschijnlijker het schip, met ons zelf er in, doen
verzinken, dan het redden.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door JCRyle »

Charles schreef:
edmund schreef:
De christen in volle wapenrusting van William Gurnall

Twee pittige delen (qua bladzijden), maar wederom uitmuntend onderwijs!
Heb de Engelse versie in handen gehad vol met aantekeningen van de eigenaar, een predikant. Hij vindt dit boek bijzonder leerzaam. John Newton zou dit boek kiezen als hij maar één boek naast de bijbel mocht kiezen. Ik zie dat er alleen geen recente Nederlandse vertaling van het boek is.

Wat is nou mn vraag? Niks. Misschien dat een uitgeverij het boek eens laat vertalen.
Dat boek (in het engels) staat hier ook nog te wachten. Tot nu toe weerhoud mij de lijvigheid ervan het te gaan lezen, maar bij de puriteinen is het veel aanbevolen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Desiree »

Panny schreef:Een paar boekjes ("Niet ik ... maar Hij" en "Profetische vergezichten") van dominee J. Overduin bij de kringloop.
Ik heb nooit eerder iets van hem gelezen dus weet niet echt wat ik moet verwachten.

Heeft iemand anders al eens een boekje van hem gelezen en wat vond je er van?
Ik had hier wat geschreven.. maar ik bedenk me. Wij hebben een boek van Ds. Jacobus Overduin en van Ds. Gabe van Duinen.

Het een is een dagboek, het ander een beschrijving van het Jappenkamp. Beide zeer de moeite waard.

Maar ik zag dat Charles ook al info had.

Lees ze.
Laatst gewijzigd door Desiree op 05 mar 2018, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

J. Overduin - samen met J.W. Kersten de enige predikant waarvan ik alle boeken koop. Voluit reformatorisch. Ooit - weet niet meer hoe of waarom- het boek 'Profetische Vergezichten' van hem gekocht bij een kringloop en gelezen. Ik denk omdat het een bekende naam is van Hel en Hemel van Dachau en dacht, ach voor die 50 cent maar eens proberen. Dat was een verrassing, het hele boek staat vol met onderstrepingen en staat in mijn top 10 van theologische boeken. Afgelopen jaar het dagboek 'Vensters op het leven' van hem gelezen, ook zeer aanbevolen.

Neem en lees zou ik zeggen. Er is veel over hem te vinden:
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... ndaag-jaar
https://www.digibron.nl/search/detail/6 ... uit-dachau
https://cip.nl/65642-wat-we-kunnen-lere ... j-overduin
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artid=4662



Deze J. Overduin is overigens niet de schrijver van Huurling en herder.
Plaats reactie