Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

Germanicus schreef:
Zita schreef:In mijn kerstpakket: De slag om het hart; Over secularisatie van verlangen, van Herman Paul.
Iemand dit boek al gelezen?
Zéér lezenswaardig! Jullie krijgen de betere lectuur in het kerstpakket, zie ik wel.. :-)
Ik mocht kiezen :huhu
De keuze was uit een x aantal titels of een vvv-bon. Omdat de vvv-bonnen-stapel intussen indrukwekkend hoog is (ik koop vooral online; sorry, detailhandel), en ze dan dreigen op te gaan aan iets nuttigs, ging ik voor een traktatie.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Dodo »

Mijn dochter, begin dertig, was zeer te spreken over Stel. Ik vond het zelf ook een fris en interessant blad.
Vorige week kreeg ik een Eva in handen. Dat vond ik nou echt drie keer niks.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

De Heiligheid van God, R.C Sproul.
Ik heb het boek zelf maar deze is om cadeau te geven aan iemand die het graag wil lezen. Kon het niet laten liggen bij de kringloop. Heb je interesse?

De auteur R.C. Sproul was predikant in Amerika en een bekend bijbelleraar. In dit boek maakt hij op indringende manier duidelijk dat we in ons geloven te maken hebben met een heilige, transcendente God. Dat is de centrale gedachte in de Bijbel: God is heilig. Eerst vanuit een goed begrip van het heilige is aanbidding mogelijk, geestelijke groei en waarachtige gehoorzaamheid. Dat bepaalt het levensdoel van de christen. Uitvoerig en geduldig legt de schrijver uit wat die heiligheid van God betekent en voor de praktijk van het geloven inhoudt. Sproul is een begaafd auteur, die puntig ("Zonde is een kosmisch verraad") en helder, aan de hand van de Heilige Schrift en met talrijke, praktische voorbeelden een kerkelijk meelevend publiek zal aanspreken

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Maanenschijn »

Het rode paard. Afbeelding

1373 bladzijden kleine lettertjes.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Je kunt vooruit.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Afbeelding

Afbeelding
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mannetje »

Niet gekocht, maar gekregen:
Luther, gebed uit de diepten.
-
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Posthoorn schreef: Conclusie na het lezen:
Boekje ds. G. Hoogerland is prima. Goed verhaal op niveau.

Boekje ds. J. Koster: Jammer van het geld. Rommelig, onduidelijk en onlogisch.

Afbeelding

Afbeelding
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bezorgd »

Posthoorn schreef:[
Conclusie na het lezen:
Boekje ds. G. Hoogerland is prima. Goed verhaal op niveau.
Hoe ziet ds Hoogerland eenheid voor zich?
Want hij staat volgens mij erg voor het 'eigene' Of is dat geen breekpunt voor hem?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Ad Anker »

Daar ben ik dan wel benieuwd naar, de visie van ds. Koster op de smaldeel-standpunten m.b.t. wezen en welwezen van het geloof. Kun je er iets over zeggen?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Bezorgd schreef:
Posthoorn schreef:[
Conclusie na het lezen:
Boekje ds. G. Hoogerland is prima. Goed verhaal op niveau.
Hoe ziet ds Hoogerland eenheid voor zich?
Want hij staat volgens mij erg voor het 'eigene' Of is dat geen breekpunt voor hem?
Hij ziet een eenheid voor zich van degenen die zich kunnen vinden in een schriftuurlijk-bevindelijke prediking. Verschil in visie over zaken als aanbod en belofte mag geen breekpunt zijn.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Ad Anker schreef:Daar ben ik dan wel benieuwd naar, de visie van ds. Koster op de smaldeel-standpunten m.b.t. wezen en welwezen van het geloof. Kun je er iets over zeggen?
Lastig om zijn visie te 'ontdekken'. Je kunt 'standelijk' verzekerd zijn, en onderhandelingen hebben met de Middelaar, maar dan moet je toch nog gerechtvaardigd worden in de vierschaar der consciëntie. Maar hij werkt het allemaal niet echt helder uit.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bezorgd »

Posthoorn schreef:
Bezorgd schreef:
Posthoorn schreef:[
Conclusie na het lezen:
Boekje ds. G. Hoogerland is prima. Goed verhaal op niveau.
Hoe ziet ds Hoogerland eenheid voor zich?
Want hij staat volgens mij erg voor het 'eigene' Of is dat geen breekpunt voor hem?
Hij ziet een eenheid voor zich van degenen die zich kunnen vinden in een schriftuurlijk-bevindelijke prediking. Verschil in visie over zaken als aanbod en belofte mag geen breekpunt zijn.
Dus zowel aanbod ontkenners als drieverbonders zouden volgens hem passen in die eenheid?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Bezorgd schreef:Dus zowel aanbod ontkenners als drieverbonders zouden volgens hem passen in die eenheid?
Dat denk ik wel, ja. Deze verschillen "mogen geen oorzaak zijn van scheiding, wel onderwerp van gesprek."
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door DDD »

Ik vind dat toch wel opmerkelijk. Juist verbond en belofte zijn toch de kern van de gereformeerde leer, veel meer dan de geloofservaringen. Ik ben wel benieuwd naar dat boekje.

Ik zeg niet dat het nieuw is, want geestelijke herkenning van wat wij nu bevindelijk gereformeerden noemen met baptisten en Luthersen is niet van vandaag of gisteren.
Plaats reactie