Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Dodo »

Dat is niet waar de wet over de privacy over gaat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Met zoon wat spullen naar de kringloop (voor het goede doel) gebracht en natuurlijk snuffel je dan ook nog even rond.
Daar vond ik De andere wereld van Rudolf van Reest.
Alhoewel ik twijfel of ik het wel of niet heb, toch maar gekocht, voor 0.40 kun je geen buil vallen tenslotte.
Het viel mij op dat er heel veel christelijke dagboeken stonden.
Een hele rij alleen al van Kruimkens van s'Heeren tafel.
En veel gedichtenbundels van Nel Benschop.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: En veel gedichtenbundels van Nel Benschop.
https://www.rd.nl/boeken/de-onzichtbare ... -1.1462024
Dan krijg je dat. Die tijd is voorbij, blijkbaar.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: En veel gedichtenbundels van Nel Benschop.
https://www.rd.nl/boeken/de-onzichtbare ... -1.1462024
Dan krijg je dat. Die tijd is voorbij, blijkbaar.
Ja dat had ik ook gelezen.
Roem is vergankelijk he als je niet tot de literaire elite behoort.
Alhoewel ik nog weleens dat gedicht boven een rouwadvertentie voorbij zie komen, half omgebouwd.
Verschrikkelijk vind ik dat. Gebruik het in zn geheel of niet, maar ga er niet zelf iets anders van knutselen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef: Ja dat had ik ook gelezen.
Roem is vergankelijk he als je niet tot de literaire elite behoort.
Alhoewel ik nog weleens dat gedicht boven een rouwadvertentie voorbij zie komen, half omgebouwd.
Verschrikkelijk vind ik dat. Gebruik het in zn geheel of niet, maar ga er niet zelf iets anders van knutselen.
Nou! Maar dat knutselen kan men blijkbaar niet laten, je hoort het op ref. scholen soms ook: een liedtekst kon net niet helemaal door de beugel, en dus wordt er weer even lekker aan gesleuteld...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Dodo »

Hendrikus schreef:
Mara schreef: Ja dat had ik ook gelezen.
Roem is vergankelijk he als je niet tot de literaire elite behoort.
Alhoewel ik nog weleens dat gedicht boven een rouwadvertentie voorbij zie komen, half omgebouwd.
Verschrikkelijk vind ik dat. Gebruik het in zn geheel of niet, maar ga er niet zelf iets anders van knutselen.
Nou! Maar dat knutselen kan men blijkbaar niet laten, je hoort het op ref. scholen soms ook: een liedtekst kon net niet helemaal door de beugel, en dus wordt er weer even lekker aan gesleuteld...
Maar in Weerklank staan ook bekende liederen die iets veranderd zijn. Best lastig als je uit je hoofd zingt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Afbeelding
In de zomer van 1941, op het hoogtepunt van de oorlog in de westelijke Sahara, bedenkt de jonge, excentrieke officier David Stirling een radicaal plan: een kleine undercovereenheid moet chaos veroorzaken achter de vijandelijke linies. Ondanks heftige tegenstand geeft Winston Churchill persoonlijk toestemming aan Stirling om de stoerste, slimste en meest meedogenloze soldaten die hij maar kan vinden te rekruteren – het startpunt voor de legendarische en meest gevierde militaire organisatie ter wereld: de SAS.



Nu, 75 jaar later, heeft de SAS eindelijk besloten haar ongelooflijke verhaal te delen, en zijn de geheime archieven voor het eerst opengesteld. Historicus Ben Macintyre heeft volledige toegang gekregen tot de schat aan rapporten, memo's, dagboeken, brieven, plattegronden en foto's. Daarnaast interviewde hij voor dit boek zowel nabestaanden als de nog levende SAS-leden van toen.



SAS: helden en schurken is een spannend verhaal over heldendom, roekeloosheid en tragedie; over uitzonderlijke mannen die bereid waren om indrukwekkende risico's te nemen.



De pers over SAS: helden en schurken


"Onberispelijke research, grandioos verteld. Dit is veruit het beste boek over de SAS in de Tweede Wereldoorlog.' Antony Beevor

Afbeelding
Het instinct om het Joodse volk te beschermen zit in het DNA van Israël. Vanaf 1948 is de beveiliging van het land in handen van de inlichtingendiensten (Mossad, Shin Beth, Caesarea) en het leger (IDF). In hun arsenaal zit één beproef wapen: liquidaties.
Dit spannende en onthullende boek geeft een unieke inkijk in de liquidatieprogramma's: de successen, de missers, de invloed van de liquidaties op de Israëlische natie, het Midden-Oosten en de rest van de wereld.
Bergman kreeg de uiterst zeldzame medewerking van onder anderen Shimon Peres, Ehud Barak, Ariel Sharon en Benjamin Netanyahu, en van hooggeplaatste figuren uit de strijdkrachten en inlichtingendiensten.
Schaduwoorlog voert de lezer naar het hart van Israëls geheimste operaties.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Nasrani »

huisman schreef:Afbeelding
In de zomer van 1941, op het hoogtepunt van de oorlog in de westelijke Sahara, bedenkt de jonge, excentrieke officier David Stirling een radicaal plan: een kleine undercovereenheid moet chaos veroorzaken achter de vijandelijke linies. Ondanks heftige tegenstand geeft Winston Churchill persoonlijk toestemming aan Stirling om de stoerste, slimste en meest meedogenloze soldaten die hij maar kan vinden te rekruteren – het startpunt voor de legendarische en meest gevierde militaire organisatie ter wereld: de SAS.



Nu, 75 jaar later, heeft de SAS eindelijk besloten haar ongelooflijke verhaal te delen, en zijn de geheime archieven voor het eerst opengesteld. Historicus Ben Macintyre heeft volledige toegang gekregen tot de schat aan rapporten, memo's, dagboeken, brieven, plattegronden en foto's. Daarnaast interviewde hij voor dit boek zowel nabestaanden als de nog levende SAS-leden van toen.



SAS: helden en schurken is een spannend verhaal over heldendom, roekeloosheid en tragedie; over uitzonderlijke mannen die bereid waren om indrukwekkende risico's te nemen.



De pers over SAS: helden en schurken


"Onberispelijke research, grandioos verteld. Dit is veruit het beste boek over de SAS in de Tweede Wereldoorlog.' Antony Beevor

Afbeelding
Het instinct om het Joodse volk te beschermen zit in het DNA van Israël. Vanaf 1948 is de beveiliging van het land in handen van de inlichtingendiensten (Mossad, Shin Beth, Caesarea) en het leger (IDF). In hun arsenaal zit één beproef wapen: liquidaties.
Dit spannende en onthullende boek geeft een unieke inkijk in de liquidatieprogramma's: de successen, de missers, de invloed van de liquidaties op de Israëlische natie, het Midden-Oosten en de rest van de wereld.
Bergman kreeg de uiterst zeldzame medewerking van onder anderen Shimon Peres, Ehud Barak, Ariel Sharon en Benjamin Netanyahu, en van hooggeplaatste figuren uit de strijdkrachten en inlichtingendiensten.
Schaduwoorlog voert de lezer naar het hart van Israëls geheimste operaties.
Lijken me mooie boeken.
Ken je ook deze over de Mossad:
Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

@Nasrani Dat boek ken en heb ik en nog een paar andere boeken over de Mossad.

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Christa »

Meesterwerk van Francine Rivers
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door FlyingEagle »

Niet gekocht maar gekregen voor m’n verjaardag

John Owen - Bij U is vergeving (gedachten bij Psalm 130)

John Owen - Bij brood en beker (overdenkingen bij het Heilig Avondmaal)
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door learsi »

Gekocht bij Den Hertogh in Houten , de uitleg van de Romeinen brief van Douglas Moo. (39 euries ......941 bladzijden)
In Amerika heeft de New Perspective on Paul eerder grond gekregen dan hier in Nederland.
Als Amerikaans Reformed theoloog was hij vanwege de reeds vroeg in Amerika vrij breed geaccepteerde NPP in staat daarop in zijn commentaar te reageren.
Daarbij nodigt het noten-apparaat uit tot verdere studie.
Uitermate grondige studie van de Romeinen brief.
Aanbevolen voor hen die Engels kunnen lezen.

hg
Learsi
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik geloof. Een eenvoudige verklaring van de apostolische geloofsbelijdenis.
Van de Italiaanse Reformator Petrus Martyr Vermigli (1499 - 1562)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Brbndr »

niet gekocht maar gekregen:

Verhandeling over Paulus Brief aan den Galaten door Maarten Luther. Uitgegeven door A. Fisscher, Utrecht, 1871. Kwaliteit is nog heel goed.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik geloof. Een eenvoudige verklaring van de apostolische geloofsbelijdenis.
Van de Italiaanse Reformator Petrus Martyr Vermigli (1499 - 1562)
Mooi boek, weet ik, sinds ik het vanaf vrijdagavond in bezit heb.
Plaats reactie