Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Tiberius schreef:Als je een baard en/of snor hebt, lijkt me zo'n pleister niet zo plezierig. Meer iets voor vrouwen dus.
Je kunt ook speciale anti-snurktuigjes kopen. :huhu

Edit> Mijn Buteyko-docent heeft ook baard en snor en gebruikt ook 's nachts pleister. Moet kunnen dus.

Edit 2> Dan moet je hem van rechts naar links (of links naar rechts) plakken over je lippen, aldus mijn docent.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 16 nov 2021, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:Kort samengevat komt het erop neer dat ademen door de mond (behalve in noodgevallen) uiterst ongezond is. Bij de meesten van ons zakt de mond open in de slaap, vandaar die pleister.
En nee, dat is niet eng. Je merkt er heel weinig van (alleen als je een slokje water wilt nemen is het wat lastig :huhu ).
En als je nu heel hard wil roepen.... b.v. Bráááááánd! Hééééélp!
In dat geval lijkt me dichte mond ook niet zo heel handig... maar ja, dat zijn maar gedachten van een leek.
Je moet je mond ook niet helemaal dichtbouwen. Je kunt het beste een pleister dwars over je mond plakken. Die gaat echt wel los als je roept, en anders trek je 'm even los.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Ik doe het voorlopige maar zonder pleister.
Zover ik weet gaat dat al een paar duizend jaar goed bij de mensheid.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De Heidelbergsche catechismus. 54 Leeredenen door verschillende Christelijke Gereformeerde predikanten. (1881/1883)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Ik doe het voorlopige maar zonder pleister.
Zover ik weet gaat dat al een paar duizend jaar goed bij de mensheid.
Best mogelijk dat dit duizenden jaren goed is gegaan. Maar nú gaat het in elk geval niet altijd goed. :OO3
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bertiel »

Haal meer uit de bijbel - Gordon Fee en Douglas Stuart
Belofte en vervulling - Ralph Erskine
De wedergeboorte- prof. A. Baars
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Met voorwoord van Ds. Klaassen en prof Baars.

Net al wat doorheen gebladerd, en ik heb nu al het gevoel dat ik dit mooie boekje van harte kan aanbevelen.

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Die wil ik wel van je lenen als je het uit hebt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:Met voorwoord van Ds. Klaassen en prof Baars.

Net al wat doorheen gebladerd, en ik heb nu al het gevoel dat ik dit mooie boekje van harte kan aanbevelen.

Afbeelding
Deze heb ik deze week gekocht. Zal o.a. wel gebruikt zijn voor jouw boek.

Afbeelding
In 'De hemel op aarde' (1654) zet Thomas Brooks uiteen dat er geen groter voorrecht is dan een kind van God te zijn en dat ook te weten. Geloofszekerheid gaat gepaard met diepe vreugde en grote vrede. Zwakheid in het geloof en achteruitgang in de genade zijn daarentegen vaak te herleiden tot een gebrek aan zekerheid, of zelfs aan valse zekerheid. Brooks laat zien dat het mogelijk is om in dit leven een gegronde zekerheid van de zaligheid te verkrijgen. Hij wijst hindernissen aan die de zekerheid belemmeren en de middelen om deze weg te nemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

huisman schreef:
In 'De hemel op aarde' (1654) zet Thomas Brooks uiteen dat er geen groter voorrecht is dan een kind van God te zijn en dat ook te weten. Geloofszekerheid gaat gepaard met diepe vreugde en grote vrede. Zwakheid in het geloof en achteruitgang in de genade zijn daarentegen vaak te herleiden tot een gebrek aan zekerheid, of zelfs aan valse zekerheid. Brooks laat zien dat het mogelijk is om in dit leven een gegronde zekerheid van de zaligheid te verkrijgen. Hij wijst hindernissen aan die de zekerheid belemmeren en de middelen om deze weg te nemen.
Ik ben nog maar in hoofdstuk 2 van het boek van Beeke over zekerheid, maar ik krijg zin om dit boek van Brooks ook te gaan bestellen.

De onderstaande presentatie door Prof. A. Baars, wekt mijn appetijt op naar dit boek.
https://www.rd.nl/artikel/953525-prof-b ... ft-vreugde
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:
huisman schreef:
In 'De hemel op aarde' (1654) zet Thomas Brooks uiteen dat er geen groter voorrecht is dan een kind van God te zijn en dat ook te weten. Geloofszekerheid gaat gepaard met diepe vreugde en grote vrede. Zwakheid in het geloof en achteruitgang in de genade zijn daarentegen vaak te herleiden tot een gebrek aan zekerheid, of zelfs aan valse zekerheid. Brooks laat zien dat het mogelijk is om in dit leven een gegronde zekerheid van de zaligheid te verkrijgen. Hij wijst hindernissen aan die de zekerheid belemmeren en de middelen om deze weg te nemen.
Ik ben nog maar in hoofdstuk 2 van het boek van Beeke over zekerheid, maar ik krijg zin om dit boek van Brooks ook te gaan bestellen.

De onderstaande presentatie door Prof. A. Baars, wekt mijn appetijt op naar dit boek.
https://www.rd.nl/artikel/953525-prof-b ... ft-vreugde
Mooi ja, ik heb het qua presentatie maar even bij de inleiding gehouden. Het boek van Brooks is al in huis. Misschien kunnen we t.z.t. even ruilen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Mooi ja, ik heb het qua presentatie maar even bij de inleiding gehouden. Het boek van Brooks is al in huis. Misschien kunnen we t.z.t. even ruilen?
Lijkt me een goed plan. Misschien krijg ik het boek van Brooks nog met de kerst van mijn vrouw, maar anders kunnen we mooi even ruilen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door TSD »

- Het geestelijke leven en
- Trappen van het geestelijk leven

van Theodorus á Brakel

Ben benieuwd…
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mistig »

Ik heb hier nog een doos met handelingen van de Ned. Hervormde Synode van 1860 tot 1896. Het valt meer uit elkaar dan dat het nog heel is. Maar voor zover ik weet wel compleet. Is er iemand die daar interesse in heeft? Anders gaat het bij het oud papier.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door DDD »

Misschien nog even navragen bij het documentatiecentrum voor het Nederlands protestantisme?
Plaats reactie