Nieuw hier

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Ditbenik »

Ronaldus schreef:
Zeeuw schreef:
Ronaldus schreef:Hallo
ik ben nieuw hier. Ik ben lid van de NGK maar sinds enige tijd erg aangesproken door reformatorische theologie en geloofsbeleving. Via FB al wat in Engelstalige groepen actief, maar een forum als dit lijkt me handiger en diepergaand. Omdat ik in eigen kerkverband niet direct gelijkgestemden vindt is het nodig om wat te communiceren met anderen over de zaken waar mijn hart vol van is.
Ondertussen heb ik al een klein bibliotheekje opgebouwd maar moet mijn weg nog verder vinden. Vanuit de Ger Gem ben ik erg aangesproken door de boeken van ds. C.G. Vreugdenhil. Recentelijk nog door het boek Alles uit Hem over de heilsorde.
Graag kom ik in contact met anderen die mij enigszins op weg kunnen helpen en probeer ik lering te trekken uit de discussies hier.

met vriendelijke groet, Ronaldus
Welkom. Ik ook HHG. Hoor je in ons zuid westen vrij regelmatig :D
Daar wel inderdaad! Ik zit meer Zuidoost Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Limburg?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Ditbenik schreef:
Ronaldus schreef:
Zeeuw schreef:
Ronaldus schreef:Hallo
ik ben nieuw hier. Ik ben lid van de NGK maar sinds enige tijd erg aangesproken door reformatorische theologie en geloofsbeleving. Via FB al wat in Engelstalige groepen actief, maar een forum als dit lijkt me handiger en diepergaand. Omdat ik in eigen kerkverband niet direct gelijkgestemden vindt is het nodig om wat te communiceren met anderen over de zaken waar mijn hart vol van is.
Ondertussen heb ik al een klein bibliotheekje opgebouwd maar moet mijn weg nog verder vinden. Vanuit de Ger Gem ben ik erg aangesproken door de boeken van ds. C.G. Vreugdenhil. Recentelijk nog door het boek Alles uit Hem over de heilsorde.
Graag kom ik in contact met anderen die mij enigszins op weg kunnen helpen en probeer ik lering te trekken uit de discussies hier.

met vriendelijke groet, Ronaldus
Welkom. Ik ook HHG. Hoor je in ons zuid westen vrij regelmatig :D
Daar wel inderdaad! Ik zit meer Zuidoost Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Limburg?
NB

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Nieuw hier

Bericht door Mannetje »

Welkom!
-
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Nieuw hier

Bericht door Roos2018 »

Van harte welkom, Ronaldus!
Ik waardeer het altijd wanneer nieuwkomers even de moeite nemen om zich voor te stellen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Mannetje schreef:Welkom!
Dank je!&

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Roos2018 schreef:Van harte welkom, Ronaldus!
Ik waardeer het altijd wanneer nieuwkomers even de moeite nemen om zich voor te stellen.
Graag gedaan!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Nieuw hier

Bericht door TSC »

Roos2018 schreef:Van harte welkom, Ronaldus!
Ik waardeer het altijd wanneer nieuwkomers even de moeite nemen om zich voor te stellen.
Ik sluit me er bij aan en realiseer me tegelijkertijd dat ik het niet gedaan heb... maar voelde me ook niet echt nieuw na zo lang meelezen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Jantje »

Ronaldus schreef:
Valcke schreef:Welkom Ronaldus,
Door 2 letters in je naam te verwisselen, krijg je de naam van een statenvertaler.
Niet zo belangrijk verder, maar toch mooi,
En je eerste vragen bevallen mij wel.
Konden we als forumleden maar altijd zo eensgezind zijn op dit forum als in dit welkom.
Wel mooi inderdaad. Moet zelf nog beetje wennen aan de SV. HSV gaat iets makkelijker. Maar wat zijn de Kanttekeningen pareltjes voor deze nieuweling!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Allereerst: @Ronaldus, van harte welkom op dit forum, en neem, vooral als in de discussies het vuur er van lijkt af te spatten, de reacties niet al te persoonlijk op. Een hartelijke groet van een Zeeuwse GG-er in hart en nieren. :slurp

Verder: @Valcke, welke Statenvertaler bedoel jij?
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 mar 2019, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Jantje schreef:
Ronaldus schreef:
Valcke schreef:Welkom Ronaldus,
Door 2 letters in je naam te verwisselen, krijg je de naam van een statenvertaler.
Niet zo belangrijk verder, maar toch mooi,
En je eerste vragen bevallen mij wel.
Konden we als forumleden maar altijd zo eensgezind zijn op dit forum als in dit welkom.
Wel mooi inderdaad. Moet zelf nog beetje wennen aan de SV. HSV gaat iets makkelijker. Maar wat zijn de Kanttekeningen pareltjes voor deze nieuweling!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Allereerst: @Ronaldus, van harte welkom op dit forum, en neem, vooral als de discussies het vuur er van lijkt af te spatten, de reacties niet al te persoonlijk op. Een hartelijke groet van een Zeeuwse GG-er in hart en nieren. :slurp

Verder: @Valcke, welke Statenvertaler bedoel jij?
Ja ik zag het. Gaat er soms heftig aan toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Carrie »

TSC schreef:
Roos2018 schreef:Van harte welkom, Ronaldus!
Ik waardeer het altijd wanneer nieuwkomers even de moeite nemen om zich voor te stellen.
Ik sluit me er bij aan en realiseer me tegelijkertijd dat ik het niet gedaan heb... maar voelde me ook niet echt nieuw na zo lang meelezen.
Ha ha, ik had hetzelfde!
Maar ben een herintreedster Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
Online
DDD
Berichten: 28477
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nieuw hier

Bericht door DDD »

Welkom. En goed om te lezen. Uit je eigen traditie zijn de boeken en artikelen van drs. H. de Jong ook erg de moeite waard. Maar dat hoort misschien in het andere draadje, dus daar zal ik het ook nog even melden.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

DDD schreef:Welkom. En goed om te lezen. Uit je eigen traditie zijn de boeken en artikelen van drs. H. de Jong ook erg de moeite waard. Maar dat hoort misschien in het andere draadje, dus daar zal ik het ook nog even melden.
Dank je. Inderdaad is er in eigen traditie gelukkig ook nog veel te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Nieuw hier

Bericht door Lilian1975 »

Welkom.
En een goede tijd toegewenst.

Ben een Hervormde.. Behoor tot de HHK. (Zuid west Nederland) Opgegroeid in middenorthodox hervormd gezin.

En vind het verfrissend als mensen vanuit hun eigen ( afwijkend van de gemiddelde achtergrond forumleden) achtergrond meedoen. De discussies zijn wisselend hier. Wat ik in de loop der jaren geleerd hebt is dat je de (nadere) reformatorische werken met onderscheid moet lezen. :livre En zo ook de discussies.

Waar ik erg benieuwd naar ben is jouw visie of ervaring op de verschillen met de NGK en wat daarin verschilt met de reformatie. Maar misschien komt dat in de gesprekken nog wel?

Nogmaals welkom :super
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Nieuw hier

Bericht door Piet Puk »

Dag Rolandus,

Welkom. Een zeldzame hier(lees veel HHK-ers namelijk tot nu toe). Ik ben namelijk een GGiN-er met soms wat OGGiN-trekjes. En dat botst wel eens. Zie hier wat info over beide verbanden:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gerefor ... _Nederland

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oud_Ger ... _Nederland
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Nieuw hier

Bericht door Marck »

Piet Puk schreef:Dag Rolandus,

Welkom. Een zeldzame hier(lees veel HHK-ers namelijk tot nu toe). Ik ben namelijk een GGiN-er met soms wat OGGiN-trekjes. En dat botst wel eens. Zie hier wat info over beide verbanden:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gerefor ... _Nederland

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oud_Ger ... _Nederland
Dank je wel Piet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Plaats reactie