Gezocht!

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gezocht!

Bericht door Luther »

Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
Kleine correctie: Hij zal de kwaliteit van het oud ijzer testen op een bescheiden stukje van het landgoed van Zita.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gezocht!

Bericht door Zita »

Cremar schreef:
Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
En jij kijkt toe vanachter je krant? ;)
Of ik eet een ijsje op mijn terras. Ik ben dan uitgeput van het onkruidverwijderen. Ik moet tenslotte wel voorkomen dat Luther mijn groenen- en bloementuin ook voor een gazon aanziet.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Gezocht!

Bericht door freek »

Cremar schreef:
Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
En jij kijkt toe vanachter je krant? ;)
Ik denk vanachter een boek.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gezocht!

Bericht door Luther »

Zita schreef:
Cremar schreef:
Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
En jij kijkt toe vanachter je krant? ;)
Of ik eet een ijsje op mijn terras. Ik ben dan uitgeput van het onkruidverwijderen. Ik moet tenslotte wel voorkomen dat Luther mijn groenen- en bloementuin ook voor een gazon aanziet.
Gezien de staat waarin die thans verkeert, zou die veronderstelling niet eens zo'n gekke zijn!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gezocht!

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Zita schreef:
Cremar schreef:
Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
En jij kijkt toe vanachter je krant? ;)
Of ik eet een ijsje op mijn terras. Ik ben dan uitgeput van het onkruidverwijderen. Ik moet tenslotte wel voorkomen dat Luther mijn groenen- en bloementuin ook voor een gazon aanziet.
Gezien de staat waarin die thans verkeert, zou die veronderstelling niet eens zo'n gekke zijn!
huh? Heb jij mijn tuin dit jaar al gezien?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gezocht!

Bericht door Luther »

Zita schreef:
Luther schreef:
Zita schreef:
Cremar schreef:
En jij kijkt toe vanachter je krant? ;)
Of ik eet een ijsje op mijn terras. Ik ben dan uitgeput van het onkruidverwijderen. Ik moet tenslotte wel voorkomen dat Luther mijn groenen- en bloementuin ook voor een gazon aanziet.
Gezien de staat waarin die thans verkeert, zou die veronderstelling niet eens zo'n gekke zijn!
huh? Heb jij mijn tuin dit jaar al gezien?
De Stasi doet goed werk....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gezocht!

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Zita schreef:
Luther schreef: Gezien de staat waarin die thans verkeert, zou die veronderstelling niet eens zo'n gekke zijn!
huh? Heb jij mijn tuin dit jaar al gezien?
De Stasi doet goed werk....:)
Er hing afgelopen week wel een tijd een helikopter boven de buurt. Wist ik veel dat jij daarin zat met een verrekijker om mijn onkruid te inspecteren. :nananere Of was jij die in het oranje vermomde persoon die bij de buren deed alsof hij in de tuin tv zat te kijken, maar intussen dus mijn tuin bekeek?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gezocht!

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
Luther schreef:
Zita schreef:
Luther schreef: Gezien de staat waarin die thans verkeert, zou die veronderstelling niet eens zo'n gekke zijn!
huh? Heb jij mijn tuin dit jaar al gezien?
De Stasi doet goed werk....:)
Er hing afgelopen week wel een tijd een helikopter boven de buurt. Wist ik veel dat jij daarin zat met een verrekijker om mijn onkruid te inspecteren. :nananere Of was jij die in het oranje vermomde persoon die bij de buren deed alsof hij in de tuin tv zat te kijken, maar intussen dus mijn tuin bekeek?
Luther in een juichpak. :)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gezocht!

Bericht door Luther »

Zita schreef:Er hing afgelopen week wel een tijd een helikopter boven de buurt. Wist ik veel dat jij daarin zat met een verrekijker om mijn onkruid te inspecteren. :nananere Of was jij die in het oranje vermomde persoon die bij de buren deed alsof hij in de tuin tv zat te kijken, maar intussen dus mijn tuin bekeek?
Nee, ik draag geen juichpakken.
Laatst gewijzigd door Luther op 03 jul 2014, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gezocht!

Bericht door Luther »

Hooguit een oranje bolhoed:
Afbeelding
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Gezocht!

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:Luther en ik hebben intussen een prachtige deal gesloten: hij voert mijn oud ijzer af, en komt ook nog eens mijn gazon maaien.
wij hebben nog een electrische te koop...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezocht!

Bericht door Mara »

Mensen die plastic doppen willen sparen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... onden.html

Wij doen het al 2 jaar.
Toen we begonnen dachten we, ach druppeltje op de gloeiende plaat.
Maar als je ziet hoeveel doppen het na 1 maand zijn! Wij hebben een grote pedaalemmerzak helemaal vol.

Geschikte doppen zijn:
Dopjes van flessen frisdrank
dopjes van flessen mineraal-en spuitwater
dopjes van melkflessen
dopjes van flessen fruitsap
dopjes van flessen voor sportdrank en water

Er zijn 68.000 dopjes nodig voor één hond.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gezocht!

Bericht door Terri »

Mara schreef:Mensen die plastic doppen willen sparen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... onden.html

Wij doen het al 2 jaar.
Toen we begonnen dachten we, ach druppeltje op de gloeiende plaat.
Maar als je ziet hoeveel doppen het na 1 maand zijn! Wij hebben een grote pedaalemmerzak helemaal vol.

Geschikte doppen zijn:
Dopjes van flessen frisdrank
dopjes van flessen mineraal-en spuitwater
dopjes van melkflessen
dopjes van flessen fruitsap
dopjes van flessen voor sportdrank en water

Er zijn 68.000 dopjes nodig voor één hond.
Leuk om te lezen, ik doe het ook al jaren. :)
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gezocht!

Bericht door DDD »

Wij deden het vroeger op kantoor voor een collega. Ik ben er even naar gaan googlen.

Nu levert één kilo doppen 22 eurocent op. Ik vraag me dan af, hoeveel extra water het kost om al die doppen schoon te krijgen, en of dat dan wel rendabel is, even nog zonder de tijd die het kost mee te rekenen. Want je gebruikt toch zo voor 22 cent aan drinkwater. En dan reken ik de milieubelasting nog niet eens mee.

Je hebt 68.000 kilo doppen nodig voor één geleidehond, begreep ik. Aangezien één kilo dopjes 400 doppen is, scheelt dat een factor 400;-)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gezocht!

Bericht door Mara »

DDD schreef:Wij deden het vroeger op kantoor voor een collega. Ik ben er even naar gaan googlen.

Nu levert één kilo doppen 22 eurocent op. Ik vraag me dan af, hoeveel extra water het kost om al die doppen schoon te krijgen, en of dat dan wel rendabel is, even nog zonder de tijd die het kost mee te rekenen. Want je gebruikt toch zo voor 22 cent aan drinkwater. En dan reken ik de milieubelasting nog niet eens mee.

Je hebt 68.000 kilo doppen nodig voor één geleidehond, begreep ik. Aangezien één kilo dopjes 400 doppen is, scheelt dat een factor 400;-)
Dat is heel simpel DDD, die gooi ik in een schaaltje dat toch de afwas in moet met een restje afwassop.
Ik spoel ze af en laat ze op de gebruikte keukendoek drogen. :)

Ik dacht eerst ook, lijkt mij onzin, vroeger spaarden we caballeromannetjes, zilveren melkdoppen en zo meer, voor de "arme kindertjes" en je hoorde nooit het resultaat.
Totdat wij een man in België zagen die een hele garage vol had met zakken had.
En in Rijswijk heb je nu een verzamelcontainer. In de Bogaard.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie