Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door wim »

Voor de bezitters van een Windows Phone 7 mobiel (het worden er steeds meer) heb ik een 'Psalmboek' app gemaakt. Gratis uiteraard.

Dit digitale psalmboek bevat de psalmberijming uit 1773, aangevuld met enkele gezangen.
Teksen en muzieknotatie zijn afkomstig van www.psalmboek.nl. Muziek kan worden gedownload van pcorgel.nl en is van Dick Sanderman (psalmen) en Feike Asma (gezangen).

Zie ook:
http://www.windowsphone.com/nl-NL/apps/ ... 7d4208211d

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door jakobmarin »

ook voor android: http://www.appbrain.com/app/psalmen-gez ... en.offline

wanneer voor iPhone?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Upquark »

Ik heb al eens een opzetje gemaakt voor een Android-app, maar iemand was me dus voor. Helaas heb ik geen kennis van iOs, en al helemaal geen iPhone...
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Lourens »

Zal me benieuwen wanneer we de eerste gemeenteleden vanaf hun telefoon zien zingen of meelezen met de schriftlezing.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door memento »

Lourens schreef:Zal me benieuwen wanneer we de eerste gemeenteleden vanaf hun telefoon zien zingen of meelezen met de schriftlezing.
Ik heb zulks eens meegemaakt. Een keurige dame, met knot en donkere kleding, haalde tot mijn verbazing een PDA of telefoon uit haar tas, waarvan zij de psalmen meezong en de schriftlezing meelas. Waarom ook niet?

Zelf ben ik er niet zo'n fan van. De kans dat je in de verleiding komt om even je mail te checken is wel erg groot. En aangezien het in sommige gemeenten nu al voorkomt dat er jeugd tijdens de dienst een spelletje zit te spelen op de mobiel, of op hyves/facebook zit, of zit te smsen, zou ik eerder aanraden om de mobieltjes thuis te laten, dan ze een excuus te geven om tijdens de dienst met een mobieltje in de hand te zitten.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Upquark »

Kan niet echt zeggen dat ik daar naar uitkijk, 't is wellicht meer voor 'onderweg'.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Zita »

Bij mij in de kerk gebeurt het al regelmatig. Tja, die PKN hè, daar kan alles mee door :P
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Lourens »

Mee eens. Ik gebruik mijn digi-Bijbel ook voor onderweg in bus en/of trein.
Maar eerst deze psalmen maar eens installeren. Is ook wel gemakkelijk.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door memento »

Lourens schreef:Mee eens. Ik gebruik mijn digi-Bijbel ook voor onderweg in bus en/of trein.
Maar eerst deze psalmen maar eens installeren. Is ook wel gemakkelijk.
Ah, dus als we opeens een psalmenzingende man met een PDA in de hand tegenkomen in bus of trein, weten we dat het Lourens is :yahoo
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Lourens »

memento schreef:
Lourens schreef:Mee eens. Ik gebruik mijn digi-Bijbel ook voor onderweg in bus en/of trein.
Maar eerst deze psalmen maar eens installeren. Is ook wel gemakkelijk.
Ah, dus als we opeens een psalmenzingende man met een PDA in de hand tegenkomen in bus of trein, weten we dat het Lourens is :yahoo
:haha :haha

Overigens, zijn er al predikanten of ouderlingen die een Ipad of soortgelijk, meenemen de preekstoel op?
Dat lijkt me wel een mooie optie trouwens die heel bruikbaar is.

Wel een verzoek aan Commissie van beheer voor een extra contactdoos onder de lessenaar voor de oplader.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door Hendrikus »

Lourens schreef:Overigens, zijn er al predikanten of ouderlingen die een Ipad of soortgelijk, meenemen de preekstoel op?
Dat lijkt me wel een mooie optie trouwens die heel bruikbaar is.
Heb wel eens een verhaal gelezen over een predikant die z'n laptop maar meenam de preekstoel op: z'n printer had kuren dus hij had z'n preek niet kunnen uitprinten....
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
Lourens schreef:Overigens, zijn er al predikanten of ouderlingen die een Ipad of soortgelijk, meenemen de preekstoel op?
Dat lijkt me wel een mooie optie trouwens die heel bruikbaar is.
Heb wel eens een verhaal gelezen over een predikant die z'n laptop maar meenam de preekstoel op: z'n printer had kuren dus hij had z'n preek niet kunnen uitprinten....
Preeklezen noem je dat. Ja, dat doen wij ook iedere week. Zonder laptop overigens (nog).
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door jakobmarin »

Wie kent deze app: Bijbel Belt.
Bijbel Belt - De simpele Bijbel reader van de Staten vertaling.

Nu ook met de kanttekeningen uit de statenvertaling!

Deze kanttekeningen zijn op verzoek van de Dordtse Synode toegevoegd aan de Bijbel en geven een verantwoording van de gemaakte vertaalkeuzes en een verklaring van moeilijk te begrijpen passages.

Mogelijkheden:

- De complete tekst van de Staten Vertaling.
- Doorzoeken van de gehele bijbel.
- Aanbrengen van bookmarks
- Snel scrollen door de hoofdstukken van een bijbelboek
- Kanttekeningen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door wim »

Op verzoek ben ik nu bezig met het aanpassen van de vormgeving van de app, zodat duidelijk wordt dat het gelieerd is aan psalmboek.nl. Gaat mooi worden.

Jammer genoeg zijn de teksten van de HSV niet via een webservice op te halen (volgens mij), anders zou ik daar ook graag een app voor maken.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Digitaal Psalmboek voor Windows Phone 7

Bericht door memento »

wim schreef:Jammer genoeg zijn de teksten van de HSV niet via een webservice op te halen (volgens mij), anders zou ik daar ook graag een app voor maken.
Is niet zo heel moeilijk: http://www.statenvertaling.nu/bijbel.ph ... oofdstuk=1

Desgewenst de HTML strippen, en klaar is Wim.
Plaats reactie