Hoe werkt dit forum?

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Posthoorn schreef:Uitgangspunt moet zijn: hoe maak ik het aantrekkelijk voor mijn gesprekspartner om met mij in discussie te blijven? ;)
Dat doe je niet als je grote lappen tekst quoot, niet aangeeft waar je precies op reageert en dan ook nog een link geeft, waarbij iemand zelf maar moet 'ontdekken' wat jij daar mee wilt zeggen. Ook is een globale verwijzing naar 'achterliggendke reacties' niet echt handig.
Soms willen je gesprekspartners citaten niet eens lezen, al blijf je het tot in Sint Juttemis vragen. Dus dan kan je beter een grote lap tekst volledig quoten. Dan komt het tenminste binnen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Jantje schreef:Dus dan kan je beter een grote lap tekst volledig quoten. Dan komt het tenminste binnen.
Juist niet. :)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Chrisje72 »

Erskinees schreef: Dat kan zeker anders. Wellicht nog iets dat anders kan: artikelen die geheel van digibron worden overgenomen en als argument gebruikt worden in een discussie zouden gewoon met een link op dit forum geplaatst kunnen worden. Desnoods druk je de link vet, of plaats je er een reeks uitroeptekens achter, als je bang bent dat niemand er op drukt.
Links werken 9 van de 10 keer niet in tapatalk. En als er dan uiteindelijk 1 werkt.... Bedankt dat u onze artikelen waardeert maar deze krijg je niet te zien tenzij je betaalt.
Daarom laat ik links meestal maar links liggen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23814
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door refo »

Jantje schreef: Soms willen je gesprekspartners citaten niet eens lezen, al blijf je het tot in Sint Juttemis vragen. Dus dan kan je beter een grote lap tekst volledig quoten. Dan komt het tenminste binnen.
Misschien denk je: wie het meeste schrijft heeft gelijk? Dat is niet zo. Net als dat de grootste schreeuwers niet per definitie het gelijk aan hun kant hebben.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Posthoorn »

Ook hier weer een mooi voorbeeld van nutteloos quoten:

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 18&t=13443
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Ditbenik »

Posthoorn schreef:Ook hier weer een mooi voorbeeld van nutteloos quoten:

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 18&t=13443
Graag gedaan! :)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Zita schreef:De laatste tijd komt het nogal eens voor dat het modteam berichten binnen ziet komen van 'gast'. Deze kunnen niet rechtstreeks geplaatst worden, maar moeten door ons als mods eerst worden goedgekeurd. Je komt - naar het schijnt - in de gast-modus als je te lang inactief bent en niet op automatisch inloggen staat. Je bent dan automatisch uitgelogd. Deze berichten worden niet geplaatst, omdat ook voor het modteam niet duidelijk is wie ze plaatst, en dat de zuiverheid van de discussie niet ten goede komt. Let dus voor het plaatsen even op of je nog ingelogd staat.
Ik herhaal dit bericht even omdat het de laatste tijd weer veel voorkomt. Het gaat volgens mij om één gebruiker van Tapatalk.
Gast

Re: RE: Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Gast »

[quote="eilander"][quote="Zita"]De laatste tijd komt het nogal eens voor dat het modteam berichten binnen ziet komen van 'gast'. Deze kunnen niet rechtstreeks geplaatst worden, maar moeten door ons als mods eerst worden goedgekeurd. Je komt - naar het schijnt - in de gast-modus als je te lang inactief bent en niet op automatisch inloggen staat. Je bent dan automatisch uitgelogd. Deze berichten worden niet geplaatst, omdat ook voor het modteam niet duidelijk is wie ze plaatst, en dat de zuiverheid van de discussie niet ten goede komt. Let dus voor het plaatsen even op of je nog ingelogd staat.[/quote]
Ik herhaal dit bericht even omdat het de laatste tijd weer veel voorkomt. Het gaat volgens mij om één gebruiker van Tapatalk.[/quote]Ik dacht al: wat doe ik verkeerd?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Gast schreef:
eilander schreef:
Zita schreef:De laatste tijd komt het nogal eens voor dat het modteam berichten binnen ziet komen van 'gast'. Deze kunnen niet rechtstreeks geplaatst worden, maar moeten door ons als mods eerst worden goedgekeurd. Je komt - naar het schijnt - in de gast-modus als je te lang inactief bent en niet op automatisch inloggen staat. Je bent dan automatisch uitgelogd. Deze berichten worden niet geplaatst, omdat ook voor het modteam niet duidelijk is wie ze plaatst, en dat de zuiverheid van de discussie niet ten goede komt. Let dus voor het plaatsen even op of je nog ingelogd staat.
Ik herhaal dit bericht even omdat het de laatste tijd weer veel voorkomt. Het gaat volgens mij om één gebruiker van Tapatalk.
Ik dacht al: wat doe ik verkeerd?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Voor deze ene keer heb ik dit bericht goedgekeurd. Weer een hele serie afgekeurd...
Dit is aan de ene kant wel humor. Je doet dus inderdaad iets verkeerd, twee dingen zelfs: je bent niet ingelogd op Refoforum via Tapatalk, en daarom komen je berichten er te staan als 'gast'. En verder quote je ook niet goed.
En je bezorgt ons een hoop werk met al die berichten. Graag stoppen dus.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Maar is het niet mogelijk om aan de berichten te zien van welke forummer het bericht komt? Ik kan me zo voorstellen dat als de betreffende persoon ergens een reactie plaatst, in een discussie, het misschien wel te achterhalen moet zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Maar is het niet mogelijk om aan de berichten te zien van welke forummer het bericht komt? Ik kan me zo voorstellen dat als de betreffende persoon ergens een reactie plaatst, in een discussie, het misschien wel te achterhalen moet zijn.
Waarom zou je dat willen achterhalen? Iedereen kan toch gewoon aanmelden?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Maar is het niet mogelijk om aan de berichten te zien van welke forummer het bericht komt? Ik kan me zo voorstellen dat als de betreffende persoon ergens een reactie plaatst, in een discussie, het misschien wel te achterhalen moet zijn.
Waarom zou je dat willen achterhalen? Iedereen kan toch gewoon aanmelden?
Ik bedoel, dat het voor jullie als moderators te achterhalen is. (O ja, ik ben het niet hoor, voor het geval je dat denkt.;))
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Dat snap ik, beide. Maar blijft mijn vraag staan: waarom zou je dat willen achterhalen?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Volgens mij kan het niet. Je ziet alleen aan de ondertekening dat het vermoedelijk één en dezelfde Tapatalkgebruiker is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Dat snap ik, beide. Maar blijft mijn vraag staan: waarom zou je dat willen achterhalen?
Om dan tegen die betreffende persoon te kunnen zeggen dat hij iets verkeerd doet. Nu is niet duidelijk wie het is, bedoel ik, maar dan misschien wel.
Daarnaast: is het wel een forummer? Zou het niet een trol of iets dergelijks kunnen zijn? Of denk ik dan te ingewikkeld?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie