Hoe werkt dit forum?

-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:@Tiberius
Krijg je echt een melding nu ik dit bericht getypt heb? Zo'n melding heb ik namelijk nog nooit gehad.
Volgens mij kun je ergens aanvinken of je berichtjes wilt ontvangen? Ik krijg nl. van bepaalde topics wel berichtjes in de mail, van andere weer niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:@Tiberius
Krijg je echt een melding nu ik dit bericht getypt heb? Zo'n melding heb ik namelijk nog nooit gehad.
Ik krijg een mail met als onderwerp: "Mannetje mentioned you in Hoe werkt dit forum?"
En als ik die mail open, lees ik jouw bericht.
Het zou best met tapatalk te maken kunnen hebben, zoals Eilander zegt. Of met de instellingen in profielbeheer, cf. Dia.
Ik heb nu even niet zoveel tijd, maar zal het t.z.t. eens uitzoeken.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door windorgel »

In het gebruikerspaneel (onder je profiel) kun je de notificatie-opties aangeven. Dat is gewoon in de webversie en dat werkt door in Tapatalk.
Wat ik lastig vind: in Tapatalk krijg ik steeds meldingen over het geven van 'Kin(s)'. Soms kan ik zo'n melding niet wegkrijgen zonder iemand een 'kin' te geven. Hecht er dus geen betekenis aan als ik dat bij iemand heb gedaan...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Ook dat kan je uitschakelen door het vinkje onderin weg te halen voordat je het bericht wegkruist.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:@Tiberius
Krijg je echt een melding nu ik dit bericht getypt heb? Zo'n melding heb ik namelijk nog nooit gehad.
Ik krijg een mail met als onderwerp: "Mannetje mentioned you in Hoe werkt dit forum?"
En als ik die mail open, lees ik jouw bericht.
Het zou best met tapatalk te maken kunnen hebben, zoals Eilander zegt. Of met de instellingen in profielbeheer, cf. Dia.
Ik heb nu even niet zoveel tijd, maar zal het t.z.t. eens uitzoeken.

Ik ontvang geen mails, maar ga uit van de "notificaties" boven in het scherm van de webversie van RF.
Daar zie je de melding van alleen een mention niet.
Alleen 'geciteerd' en 'privebericht.

Overigens zou het wel van toegevoegde waarde zijn, het scheelt veel onnodige quotes, en het ligt in lijn met andere social media.

En dan nog een like mogelijkheid ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Dat laatste is volgens mij de kin-mogelijkheid in Tapatalk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

@Tiberius,
Jij beweert in een ander draadje dat je ook een notificatie krijgt als je een apenstasrtje gebruikt. Ik krijg dan echter nooit een melding.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:@Tiberius,
Jij beweert in een ander draadje dat je ook een notificatie krijgt als je een apenstasrtje gebruikt. Ik krijg dan echter nooit een melding.
Daar hebben we het nu juist over, Jantje...
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:@Tiberius,
Jij beweert in een ander draadje dat je ook een notificatie krijgt als je een apenstasrtje gebruikt. Ik krijg dan echter nooit een melding.
Klopt, die krijg ik. :OO3
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Dodo »

Is er iets met de zoekfunctie? Ik krijg steeds een foutmelding.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Mannetje »

Ruim vijf jaar geleden stelde ik twee vragen. De eerste vraag wil ik toch weer even naar boven halen.
Mannetje schreef:Twee vragen:
1. Toen ik mij aanmeldde moest ik ondertekenen dat er in het onderschrift geen namen van God genoemd mochten worden, of zo iets. Maar sommigen hebben een mooie Bijbeltekst als onderschrift.
Ik heb niets tegen Bijbelteksten, maar ik vraag me wel af waarom deze discrepantie bestaat.

2. (...)
Ik heb het nagekeken, maar ik kan de regel dat er in een onderschrift geen namen van God genoemd mogen worden nergens meer vinden.
Diverse forummers hebben een Bijbeltekst of een verwijzing naar een Bijbelgedeelte of een andere christelijke verwijzing in het onderschrift. Heb ik daar iets op tegen? Nee. Maar soms, in een wat meer lol-topic, is er nog wel een groot contrast tussen het lolletje en het onderschrift.

Het forum biedt een prachtige mogelijkheid om je onderschrift weg te laten onder een bepaald bericht. Dat zou een optie kunnen zijn. Tegelijkertijd zou het ook kunnen zijn dat je besluit je bericht toch maar niet te plaatsen als er een te groot contrast tussen bericht en onderschrift is.

Een andere oplossing is dat je helemaal geen christelijke verwijzingen in je onderschrift opneemt.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door eilander »

Ik onderschrijf je mening. In de beginjaren heb ik ook wel een onderschrift gehad, maar eerlijk gezegd zie ik het nut er helemaal niet van in. Waarom wil iemand bij elke posting hetzelfde zeggen? Zelfs als het grappig bedoeld is... ik zie het nut er niet van in. Op den duur leest niemand het meer. En de onderschriften worden steeds kolossaler ook, geloof ik.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Jantje »

eilander schreef:Ik onderschrijf je mening. In de beginjaren heb ik ook wel een onderschrift gehad, maar eerlijk gezegd zie ik het nut er helemaal niet van in. Waarom wil iemand bij elke posting hetzelfde zeggen? Zelfs als het grappig bedoeld is... ik zie het nut er niet van in. Op den duur leest niemand het meer. En de onderschriften worden steeds kolossaler ook, geloof ik.
Ik begrijp het. Ik zal het ook veranderen naar een ander interessant onderschift.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door FlyingEagle »

Ik heb een tip, wil je geen onderschriften lezen gebruik Tapatalk

Maar serieus, ik ben het wel een beetje met Mannetje eens. Ik heb ooit heel lang een wat grappig (vond ikzelf dan) onderschrift gehad, later weggehaald om dezelfde reden als Mannetje noemt maar dan omgekeerd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Bezorgd »

Ik heb het nut van onderschriften nooit begrepen.
Afschaffen wat mij betreft.
Plaats reactie