Vraag aan moderators

Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag aan moderators

Bericht door DDD »

Daar zal een rechter anders over denken, lijkt mij. EMG gaat hier wel degelijk over. Dat zou wat moois zijn. Het forum staat op zijn naam. EMG is de ultieme besluitende eigenaar. Dat gaat naar mijn voorlopig inzien niet zover dat ze het forum zomaar zouden mogen sluiten, want er zit ook een gemeenschaps-component in, en sluiting zonder overdrachtsmogelijkheid past niet bij wat partijen over en weer van elkaar mogen verwachten. Maar de stelling dat EMG hier niet over zou gaan, lijkt mij te kort door de bocht.

Maar los daarvan is het goed om er rekening mee te houden dat er niet een compleet bestuursbureau met juridische ondersteuning is voor dit forum. Het is een gratis dienst, die door vrijwilligers in stand gehouden wordt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag aan moderators

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Daar zal een rechter anders over denken, lijkt mij. EMG gaat hier wel degelijk over. Dat zou wat moois zijn. Het forum staat op zijn naam. EMG is de ultieme besluitende eigenaar. Dat gaat naar mijn voorlopig inzien niet zover dat ze het forum zomaar zouden mogen sluiten, want er zit ook een gemeenschaps-component in, en sluiting zonder overdrachtsmogelijkheid past niet bij wat partijen over en weer van elkaar mogen verwachten. Maar de stelling dat EMG hier niet over zou gaan, lijkt mij te kort door de bocht.

Maar los daarvan is het goed om er rekening mee te houden dat er niet een compleet bestuursbureau met juridische ondersteuning is voor dit forum. Het is een gratis dienst, die door vrijwilligers in stand gehouden wordt.
Het gaat om het behoud van de waarheid, en als je je niet kunt verantwoorden, en je hebt een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel doen mensen soms dingen... die ze normaal niet zouden doen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Simon0612 »

---knip--- vragen/opmerkingen kunnen per mail.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Bourdon16 »

Beste moderators,

Ik wil graag een foto plaatsen in een forum maar ik weet hoe ik dat moet doen.
Ik heb deze als jpeg bestand op mijn eigen computer staan.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dat kan doen..?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Tiberius »

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:Beste moderators,

Ik wil graag een foto plaatsen in een forum maar ik weet hoe ik dat moet doen.
Ik heb deze als jpeg bestand op mijn eigen computer staan.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dat kan doen..?
Alvast bedankt!
Als je het Forum gebruikt via Tapatalk gaat het ook heel handig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Piet Puk »

Bourdon16 schreef:Beste moderators,

Ik wil graag een foto plaatsen in een forum maar ik weet hoe ik dat moet doen.
Ik heb deze als jpeg bestand op mijn eigen computer staan.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dat kan doen..?
Alvast bedankt!
Waarom vraag je het dan? :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Terri »

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... qwK1RaJjyx


Dit is denk ik voor mij het meest haalbare... :yahoo
Anderen hebben gelijk de foto, ik heb alleen de link....
Maar vooruit, ik heb iig weer wat aangeleerd :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag aan moderators

Bericht door -DIA- »

Ik zit met een vraag die blijkbaar zeer moeilijk is. Mogen feiten eerlijk benoemd worden of mogen bepaalde feiten in onze kring niet benoemd worden? Dat er meerdere malen werd geknipt is best verontrustend te noemen. Immers er is nu een geslacht opgegroeid dat deze dingen niet bewust heeft meegemaakt en nu van deze zaken niets meer weet. Zou het, van alle kanten bezien, toch niet beter zijn om hoor en wederhoor toe te passen en niet een bepaalde groep zo als het ware bij voorbaat monddood te maken? Het is maar een vraag.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:Ik zit met een vraag die blijkbaar zeer moeilijk is. Mogen feiten eerlijk benoemd worden of mogen bepaalde feiten in onze kring niet benoemd worden? Dat er meerdere malen werd geknipt is best verontrustend te noemen. Immers er is nu een geslacht opgegroeid dat deze dingen niet bewust heeft meegemaakt en nu van deze zaken niets meer weet. Zou het, van alle kanten bezien, toch niet beter zijn om hoor en wederhoor toe te passen en niet een bepaalde groep zo als het ware bij voorbaat monddood te maken? Het is maar een vraag.
Feiten mogen benoemd worden.
(Ver)oordelend spreken over (overleden) predikanten met naam en toenaam niet. Probeer het inhoudelijk te maken, niet op de persoon.
De recente knips zijn het gevolg van het laatste. We maken dus niemand monddood.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag aan moderators

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:Ik zit met een vraag die blijkbaar zeer moeilijk is. Mogen feiten eerlijk benoemd worden of mogen bepaalde feiten in onze kring niet benoemd worden? Dat er meerdere malen werd geknipt is best verontrustend te noemen. Immers er is nu een geslacht opgegroeid dat deze dingen niet bewust heeft meegemaakt en nu van deze zaken niets meer weet. Zou het, van alle kanten bezien, toch niet beter zijn om hoor en wederhoor toe te passen en niet een bepaalde groep zo als het ware bij voorbaat monddood te maken? Het is maar een vraag.
Feiten mogen benoemd worden.
(Ver)oordelend spreken over (overleden) predikanten met naam en toenaam niet. Probeer het inhoudelijk te maken, niet op de persoon.
De recente knips zijn het gevolg van het laatste. We maken dus niemand monddood.
Ik heb niemand veroordeeld, naar ik meen, enkel wat feiten genoemd. Als ik iemand heb veroordeeld dat biedt ik mijn excuses aan, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Maar natuurlijk mag er wel begrip zijn voor mensen die niet met alle winden mee kunnen waaien en die het moeilijk hebben als ze tegen de stroom moeten zwemmen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Simon0612 »

Ik zag dat het kleine letterjes topic is gesloten vanwege laster, wat begrijpelijk niet is toegestaan. Nu snap ik niet zo goed hoe men tot dit besluit komt. Kan het moderatorteam dat toelichten? Laster is namelijk een vrij ernstige beschuldiging en ik lees het in het topic niet. Of de berichten van Thea moeten zo gekwalificeerd worden, maar daarover heeft een andere moderator (namelijk Herman) al wijze dingen gezegd. Dus hoe men tot het besluit komt dat het vanwege laster gesloten wordt is me nu totaal niet duidelijk. Of zijn die berichten al 'gesnoeid'?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Zita »

Simon0612 schreef:Ik zag dat het kleine letterjes topic is gesloten vanwege laster, wat begrijpelijk niet is toegestaan. Nu snap ik niet zo goed hoe men tot dit besluit komt. Kan het moderatorteam dat toelichten? Laster is namelijk een vrij ernstige beschuldiging en ik lees het in het topic niet. Of de berichten van Thea moeten zo gekwalificeerd worden, maar daarover heeft een andere moderator (namelijk Herman) al wijze dingen gezegd. Dus hoe men tot het besluit komt dat het vanwege laster gesloten wordt is me nu totaal niet duidelijk. Of zijn die berichten al 'gesnoeid'?
Ik heb er nog niet heel diep inhoudelijk naar gekeken, maar het topic is gesloten om af te koelen. We gaan zo nodig nog wat swifferen en zien dan verder.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag aan moderators

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:
Simon0612 schreef:Ik zag dat het kleine letterjes topic is gesloten vanwege laster, wat begrijpelijk niet is toegestaan. Nu snap ik niet zo goed hoe men tot dit besluit komt. Kan het moderatorteam dat toelichten? Laster is namelijk een vrij ernstige beschuldiging en ik lees het in het topic niet. Of de berichten van Thea moeten zo gekwalificeerd worden, maar daarover heeft een andere moderator (namelijk Herman) al wijze dingen gezegd. Dus hoe men tot het besluit komt dat het vanwege laster gesloten wordt is me nu totaal niet duidelijk. Of zijn die berichten al 'gesnoeid'?
Ik heb er nog niet heel diep inhoudelijk naar gekeken, maar het topic is gesloten om af te koelen. We gaan zo nodig nog wat swifferen en zien dan verder.
Dank voor dit antwoord. Misschien is het dan goed om niet vooraf al een reden te geven waarom dit topic gesloten wordt. Nu kan er ten onrechte iemand beschuldigt worden van laster, terwijl daar misschien niet direct van sprake van is.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag aan moderators

Bericht door Tiberius »

Klopt, daarom heb ik dat ook weggehaald.
Gesloten