Nieuwe moderator

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Zita »

HersteldHervormd schreef:Bedankt voor de uitleg.

Ik heb ook nog een vraag over hoeveel actieve leden RF heeft. Ik heb daar nooit een idee van. Als je 100 geloof ik het, maar 1000 zou ik ook geloven.
Sinds 1 januari zijn er een kleine 250 leden ingelogd geweest, van de 3500 leden die ooit een account hebben aangemaakt. Lang niet al die leden zijn ook actieve posters. Van die 250 ingelogden heeft ongeveer een vijfde minder dan 10 berichten geplaatst. Maar onder die 200 leden die recent hebben ingelogd en ooit meer dan 10 berichten hebben geplaatst, zijn natuurlijk ook mensen die ooit actief waren en nu alleen nog meelezen.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Nieuwe moderator

Bericht door astroguy »

Zita schreef:
HersteldHervormd schreef:Bedankt voor de uitleg.

Ik heb ook nog een vraag over hoeveel actieve leden RF heeft. Ik heb daar nooit een idee van. Als je 100 geloof ik het, maar 1000 zou ik ook geloven.
Sinds 1 januari zijn er een kleine 250 leden ingelogd geweest, van de 3500 leden die ooit een account hebben aangemaakt. Lang niet al die leden zijn ook actieve posters. Van die 250 ingelogden heeft ongeveer een vijfde minder dan 10 berichten geplaatst. Maar onder die 200 leden die recent hebben ingelogd en ooit meer dan 10 berichten hebben geplaatst, zijn natuurlijk ook mensen die ooit actief waren en nu alleen nog meelezen.
'k zal nu ook maar mijn eerste bericht voor 2022 plaatsen, zodat ik enigszins in de lijst stijg, ondanks dat ik elke dag "meelees". Als er in 6 weken een goede 250 inloggers zijn dan neem ik aan dat dit een goede aanduiding is dat dit aantal nog de huidige (zo je wilt active) deelnemers zijn. die andere 3250 accounts zijn blijkbaar dormant.
In de veronderstelling dat er dan in die 6 weken ongeveer 25 mensen zijn die een of meer berichten hebben geplaatst dan spreken we over 10% deelnemers aan de forum discussies. Ik acht dat een redelijk normaal cijfer. Geen groot bereik overigens en of op die manier de aandacht trekken is maar de vraag. Het is natuurlijk ook de vraag of wij dat eigenlijk willen en aandacht zoeken. Wel denk ik dat in een "groep" van 25 mensen alle dingen al gezegd zijn die te zeggen zijn en of we dan veel verder komen behalve dan dat we vriendschappelijk met elkaar omgaan betwijfel ik. De noem het grote kerkelijke discussies vinden elders plaats als ze al plaatsvinden en daar zullen we niet erg veel invloed op hebben. (Nogmaals ook al zouden we dat willen.) Wel denk ik zouden we als forum eens moeten nadenken over waar we denken en waar we graag over 3 jaar zouden willen staan. Om nieuws dat we elders ook lezen ook via dit forum te verspreiden lijkt mij een beetje zinloos en de zgn. roddels heeft niemand behoefte aan. Wat willen we dan nog bespreken? Misschien eens een idee om dit in de breedte te bespreken zodat we ook van die andere 225 active meelezers nog zouden kunnen horen waarom ze alleen nog lezen en niet meer deelnemen aan de discussie?
Atze
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

Goed plan. Wat lees jij voornamelijk?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Nieuwe moderator

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Goed plan. Wat lees jij voornamelijk?
Geen beroepingswerk meer?
Geen berichtgevingen meer over kerkgenootschappen?
Geen discussie meer over de opvatting van iemand?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Goed plan. Wat lees jij voornamelijk?
Geen beroepingswerk meer?
Geen berichtgevingen meer over kerkgenootschappen?
Geen discussie meer over de opvatting van iemand?
Jij bent allesbehalve dormant.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik zou op het beroepingsnieuws, curatoriumnieuws en plaatselijk kerknieuws niet missen. Ik vind het een mooie geste daar geen ruimte meer voor te geven met een proeftijd tot 1 augustus a.s. bijvoorbeeld. Het forum is dan in ieder geval geen bron van de veelvuldige zonde tegen het 9e gebod.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwe moderator

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:Ik zou op het beroepingsnieuws, curatoriumnieuws en plaatselijk kerknieuws niet missen. Ik vind het een mooie geste daar geen ruimte meer voor te geven met een proeftijd tot 1 augustus a.s. bijvoorbeeld. Het forum is dan in ieder geval geen bron van de veelvuldige zonde tegen het 9e gebod.
Lijkt mij dat het melden van feitelijk nieuws over beroepingswerk geen zonde tegen het 9e gebod is. Om op dit forum daar geen ruimte meer voor te geven vind ik vreemd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Nieuwe moderator

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Goed plan. Wat lees jij voornamelijk?
Geen beroepingswerk meer?
Geen berichtgevingen meer over kerkgenootschappen?
Geen discussie meer over de opvatting van iemand?
Jij bent allesbehalve dormant.
Ik vraag me wel af waarom je daarvoor een woord uit achtienhonderdzoveel voor moet gebruiken.

Verder eens met broeder @huisman.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Tiberius »

Volgens mij heb je het bericht van Astroguy niet gelezen, waar mijn post een reactie op is.

Het gaat er niet zozeer om om bepaalde onderwerpen niet meer toe te laten, maar om van dormants te horen te krijgen welke onderwerpen zij interessant vinden om te lezen.
Wat we met de mogelijke resultaten van deze vraag gaan doen, is vooralsnog vers twee.

En wat het woord 'dormant' betreft: Astroguy komt uit een ander Nederlands taalveld als jij en ik, daar sloot ik me bij aan. En ik vind het een leuk woord.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe moderator

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Goed plan. Wat lees jij voornamelijk?
Geen beroepingswerk meer?
Geen berichtgevingen meer over kerkgenootschappen?
Geen discussie meer over de opvatting van iemand?
Jij bent allesbehalve dormant.
Ik vraag me wel af waarom je daarvoor een woord uit achtienhonderdzoveel voor moet gebruiken.
Een geregt, dat bij feestmaaltijden alleen tot pronk op de tafel staat, en gewoonlijk slechts met citroenen en oranje-appelen versierd is
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Posthoorn »

Je kunt discussies over de grote vragen ook in klein verband voeren. Heb het idee dat dit vroeger meer 'op niveau' gebeurde dan nu.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Bertiel »

Mag ik de nieuwe moddereter vragen om z’n modelatie bijdragen in het groen te willen doen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Herman »

Natuurlijk, maar dan moet ik naar mijn computer lopen. Met tapatalk werken niet alle functies even makkelijk.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Nieuwe moderator

Bericht door Bertiel »

geen andere mogelijkheid om het aan te geven?
misschien ervoor zetten "bovenstem:"
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nieuwe moderator

Bericht door huisman »

Het lijkt erop dat ik ongevraagd de nieuwe moderator ben. Ik krijg in mijn mailbox van o.a. Tiberius en Zita berichten uit een mod topic (geModd (2)) Heftig interessant maar niet voor mijn ogen bedoeld. Gisteren heb ik hier @Tiberius over geïnformeerd maar nu kreeg ik ook zo een bericht van @Zita.
Er gaat dus iets mis en wees gewaarschuwd huisman leest mee :OO3 :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie