Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt beleid)

Heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied?

Peiling eindigde op 13 mei 2021, 12:15

Ja
55
73%
Nee
20
27%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt beleid)

Bericht door J.C. Philpot »

Heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied?

Ligt hieronder toe.

Geen discussie over moderatiebeleid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Zeeuw »

Zeer zeker. Ik heb hier vele fijne mensen mogen ontmoeten, waarvan ik veel heb mogen leren (sommigen zelfs een klein beetje van mij). Met een aantal van die mensen heb ik ook contact via de app, sommigen zelf fysiek ook ontmoet. Ik vind het forum zelf vaak heel algemeen en vind het fijn met forummers meer in de diepte te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb gekozen voor: ja.

De meerwaarde ligt voor mij vooral in persoonlijk contact, waarbij met de mens achter de standpunten word gecommuniceerd, en het geloofsgesprek. Daar is een publieke discussie niet geschikt voor.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Piet Puk »

Ik heb gekozen voor nee. Meerwaarde niet, het is wel gezellig soms(behalve de waarschuwingen)
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Vervolgde »

Het heeft voor mij zeker meerwaarde. In de eerste plaats omdat via PB er meer ruimte is om te komen tot uitwisseling van het ware bevindelijke gedachtengoed. In de tweede plaats omdat het ruimte biedt om te komen tot een persoonlijke uitwisseling, wat niet of minder gewenst is in het openbaar.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Hollander »

Onmiskenbaar op 'Ja'. Heb regelmatig over allerhande onderwerpen een diepere gedachtewisseling gehad. Soms had het op het forum gekund, maar was de rust van één op één wisseling juist even fijn zonder gekakel van anderen. Af en toe was er een inkijkje in de achterliggende (geloofs)overwegingen was iemand, waardoor je echt iets meer van elkaar leert dan op het openbare gedeelte. Verder heb ik ook diverse keren theologische, kerkrechtelijke of kerk-organisatorische argumentwisselingen gehad.
En ja, soms gaat het nergens over en is het 'gewoon' even een grappig onderonsje: met dank aan de humor van Bezorgd! :) Echt negatieve berichten heb ik in 2021 niet gehad, een enkele vraag die ik niet (inhoudelijk) beantwoord heb, maar dat is alles.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Jantje »

Ik heb gekozen voor: ja.

Ik heb in het verleden verschillende zeer waardevolle gesprekken gehad, ook over geestelijke zaken, of over een bepaalde preek; over geestelijke vragen waar ik mee liep, of bepaalde omstandigheden in het leven. Die gesprekken waren zeer waardevol en zijn een absolute meerwaarde van dit forum.

Ook blijkt in die gesprekken vaak dat er meer eenheid is dan dat soms op het publieke gedeelte zo lijkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Valcke »

Ja:
1. Kort nog iets toelichten wat verkeerd is begrepen of verkeerd gevallen is.
2. Persoonlijk contact, eventueel uitmondend in uitwisseling van mailadres.
3. Door een ander benaderd kunnen worden die belangstelling heeft naar aanleiding van een bepaalde post maar voor wie het een drempel is om dat via het forum te doen.
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Henk J »

Ook gekozen voor ja.
Meeleven met elkaar kan goed zijn, en verloopt het best via een PB.
Daarnaast kunnen via een PB sommige ontsporingen rechtgezet worden.
Alhoewel ik nog niet veel gebruik heb gemaakt van de mogelijkheid tot nog toe.
Het zou een verlies zijn als de PB-functie wordt geblokkeerd.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door DDD »

Ja, ter opscherping en correctie, maar ook om wederzijds mee te leven.

Ik word ook soms benaderd voor persoonlijk advies. Dat kan zonder pb ook niet meer anoniem.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Posthoorn »

Ja. Voor persoonlijke contacten. Of iets dieper uitvragen, wat op het openbaar forum soms te 'riskant' is.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Erskinees »

Ja. Zonder deugdelijke onderbouwing een belangrijke functie van deze digitale ontmoetingsplek uitzetten is een foutieve werkwijze. Er is niet gekeken of nagedacht over alternatieven. Via PB goede gesprekken gevoerd en verhelderende vragen gesteld en gesteld gekregen.

In of na een real life discussie kan het ook goed zijn de desbetreffende persoon nog even onder vier ogen te spreken.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door Panny »

Ik heb helaas nooit zoveel pb's gehad dus zal het ook niet zo vreselijk gaan missen ;)

Maar ik snap wel de commotie over dit besluit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat pb's regelmatig juist heel erg waardevol zijn.
Zonde om dit door misbruik helemaal te blokkeren.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door JvW »

Ja, via PB best wat zaken persoonlijk toe kunnen lichten. Zonder hierover een discussie (waar ik op dat moment niet op zat te wachten) te ontketenen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Poll: heeft het voor jou een significante meerwaarde dat het forum P2B functionaliteit bied? (geen discussie mbt bel

Bericht door eilander »

Ik stem niet mee. Maar mijn mening zal duidelijk zijn.
Plaats reactie