POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn (kies er 4)?

Op de hoogte blijven (beroepingswerk & kerkelijke nieuwstjes)
25
16%
Kennis opdoen en van anderen leren
37
24%
Mijn kennis te delen met anderen
13
8%
Mijn mening uit te dragen
21
13%
Geestelijk contact te hebben met anderen
15
10%
Opgebouwd te worden
4
3%
Anderen op te bouwen
4
3%
Tijdverdrijf
16
10%
Gezelligheid
7
4%
De Reformatorische gezindte beter te leren kennen
14
9%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Valcke »

DDD schreef:En ik lees met verbazing wat JC Philpot schreef. Terwijl hij zo'n aardige man is...
Hier snap ik dan weer niets van (de eerste zin bedoel ik en wat dit met aardig zijn te maken heeft).

Ik vond de toelichting van Philpot heel herkenbaar, ik zit er ongeveer net zo in. Terwijl ik misschien toch minder aardig ben dan hij (denk ik).
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Maanenschijn »

Ik verkeer zeer regelmatig op Refoforum. Meerdere keren per dag kijk ik via Tapatalk even de tijdlijn langs. Kennis opdoen is voor mij de belangrijkste reden. Ik ben dan ook vooral een meelezer, waarbij ik mij realiseer dat ik daarmee de instandhouding van het forum en
levendige discussies niet dien. Ik ben niet zo goed in het schriftelijk voeren van discussies, of gesprekken. Mij neiging tot taalfouten, stijlfouten en het niet goed schriftelijk overbrengen wat ik bedoel zijn daar onder andere debet aan. Daarnaast heb ik zelden de gelegenheid om een discussie of gesprek te blijven voeren, wat wel een vereiste is voor een levendige gedachtewisseling. In 'real life' lukt me dat veel beter.
Ik vind het overigens ook interessant om meningen te lezen die (wat) afwijkend zijn, zowel ter rechter als ter linker zijde.

Opgebouwd worden heb ik ook aangevinkt. Zowel in theologische kennis, maar ook zo nu en dan ter bemoediging of vermaning van het persoonlijk geloof. Uiteenzettingen zoals nu actueel over de verkiezing en verwerping vind ik zeer leerzaam en heb grote bewondering voor de velen die hier met kennis van de geschriften tijd, geduld en energie in stoppen om dit alles naar voren te brengen.

Op de hoogte blijven van kerkelijk nieuws is de minst belangrijke, maar ook een reden om met regelmaat op Refoforum te verkeren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Anselmus »

De reden om me aan te melden was dat ik houd van een (stevige) discussie. In mijn omgeving wordt dat niet altijd gewaardeerd. Ik merk dat mensen in mijn omgeving het soms spannend vinden als ik denkexperimenten uitvoer of de consequenties van bepaalde uitspraken verken. Ik laat me graag bijschaven en leer graag van anderen, maar ben ook bereid om tegengas te geven als ik denk dat een visie ongenuanceerd is.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 30 sep 2019, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Herman »

De Reformatorische gezindte beter te leren kennen & Kennis opdoen en van anderen leren & Mijn mening uit te dragen

Ik heb deze even na elkaar geplaatst. Mijn belangrijkste drijfveer is om mijn eigen mening aan te scherpen aan wat hier allemaal aan meningen naar voren komt. Daarmee zit je ergens tussen deze drie aandachtspunten in. Maar kennis opdoen kan je vele malen beter via een goed boek. En inmiddels ben ik wel van mening dat je voor een gefundeerd oordeel beter in de Schrift terecht kan dan hier op het forum. En ook dat je maar beter niet aan discussies kan mee doen waarin een typische GG theologie als norm wordt gehanteerd.

Niettemin zie ik ook vele waardevolle opmerkingen langskomen. Maar de hap-snap manier waarop je hier dingen leest, laten weinig dingen beklijven. Daarom is tijdverdrijf nog wel de meest juiste optie om te kiezen.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door DDD »

Herman schreef: (...) Maar de hap-snap manier waarop je hier dingen leest, laten weinig dingen beklijven. Daarom is tijdverdrijf nog wel de meest juiste optie om te kiezen.
Ik denk toch dat het ook aan je leerstijl ligt. Ik kwam er onlangs bij het nalezen van een oude discussie achter dat alles mij is bijgebleven en dat ik het in een nieuw draadje ook goed kon toepassen. Terwijl ik bij de start van het oude draadje echt niet wist hoe het zat. Dus er zijn mensen die van een discussie echt dingen leren.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Hollander »

Afgelopen week zat ik na te denken over de volgende vraag. Het past denk ik goed in dit topic.

Ben jij door deelname aan Refoforum beïnvloed in je eigen standpunten? Zijn er concrete punten te noemen waar je van mening bent gewijzigd door bijdragen van het forum?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door J.C. Philpot »

Hollander schreef:Afgelopen week zat ik na te denken over de volgende vraag. Het past denk ik goed in dit topic.

Ben jij door deelname aan Refoforum beïnvloed in je eigen standpunten? Zijn er concrete punten te noemen waar je van mening bent gewijzigd door bijdragen van het forum?
Ik vind het lastig om te concretiseren mbt standpunten, maar mijn deelname aan Refoforum heeft mijn mening zeker beïnvloed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Jantje »

De mijne ook, min of meer.

Ik denk dat ik alleen maar zekerder geworden ben, over mijn standpunten.

Maar misschien kunnen anderen dat beter beoordelen (@DDD bijvoorbeeld is daar erg goed in :langue).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:De mijne ook, min of meer.

Ik denk dat ik alleen maar zekerder geworden ben, over mijn standpunten.

Maar misschien kunnen anderen dat beter beoordelen (@DDD bijvoorbeeld is daar erg goed in :langue).
Je komt bij mij inderdaad zeker over qua standpunten, maar ik weet niet of dat voor je refoforum deelname minder was ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:De mijne ook, min of meer.

Ik denk dat ik alleen maar zekerder geworden ben, over mijn standpunten.

Maar misschien kunnen anderen dat beter beoordelen (@DDD bijvoorbeeld is daar erg goed in :langue).
Je komt bij mij inderdaad zeker over qua standpunten, maar ik weet niet of dat voor je refoforum deelname minder was ;)
Altijd al geweest. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Geytenbeekje »

Hollander schreef:Afgelopen week zat ik na te denken over de volgende vraag. Het past denk ik goed in dit topic.

Ben jij door deelname aan Refoforum beïnvloed in je eigen standpunten? Zijn er concrete punten te noemen waar je van mening bent gewijzigd door bijdragen van het forum?
Ja wel, door refoforum ben ik meer gaan verdiepen in de theologische/gereformeerde vraagstukken.
Maar ik ben ook meer gaan kijken waar een dominee beroepen wordt :haha
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door JvW »

Mijn motivatie staat er niet tussen: om eventuele berichten over mijn thuisgemeente bij te houden en wanneer nodig te corrigeren. Verder ben ik erg terughoudend met reageren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de berichtgeving (vooral ‘nieuwtjes’) met de nodige scheppen zout tot me neem.
Ik verbaas me regelmatig en kan me tot nu toe inhouden met reageren. Ik besef dat ik daarmee niet bijdraag aan het forum, maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op welles/nietes discussies waarbij zaken uitvergroot worden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door refo »

JvW schreef:Mijn motivatie staat er niet tussen: om eventuele berichten over mijn thuisgemeente bij te houden en wanneer nodig te corrigeren. Verder ben ik erg terughoudend met reageren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de berichtgeving (vooral ‘nieuwtjes’) met de nodige scheppen zout tot me neem.
Ik verbaas me regelmatig en kan me tot nu toe inhouden met reageren. Ik besef dat ik daarmee niet bijdraag aan het forum, maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op welles/nietes discussies waarbij zaken uitvergroot worden.
Braaf. :bobo
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door JvW »

refo schreef:
JvW schreef:Mijn motivatie staat er niet tussen: om eventuele berichten over mijn thuisgemeente bij te houden en wanneer nodig te corrigeren. Verder ben ik erg terughoudend met reageren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de berichtgeving (vooral ‘nieuwtjes’) met de nodige scheppen zout tot me neem.
Ik verbaas me regelmatig en kan me tot nu toe inhouden met reageren. Ik besef dat ik daarmee niet bijdraag aan het forum, maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op welles/nietes discussies waarbij zaken uitvergroot worden.
Braaf. :bobo
Jij ziet het graag anders?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Wim Anker »

JvW schreef:Mijn motivatie staat er niet tussen: om eventuele berichten over mijn thuisgemeente bij te houden en wanneer nodig te corrigeren. Verder ben ik erg terughoudend met reageren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de berichtgeving (vooral ‘nieuwtjes’) met de nodige scheppen zout tot me neem.
Ik verbaas me regelmatig en kan me tot nu toe inhouden met reageren. Ik besef dat ik daarmee niet bijdraag aan het forum, maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op welles/nietes discussies waarbij zaken uitvergroot worden.
En wat is nu, voor jouw, reden om dit mee te delen?
Plaats reactie