POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn (kies er 4)?

Op de hoogte blijven (beroepingswerk & kerkelijke nieuwstjes)
25
16%
Kennis opdoen en van anderen leren
37
24%
Mijn kennis te delen met anderen
13
8%
Mijn mening uit te dragen
21
13%
Geestelijk contact te hebben met anderen
15
10%
Opgebouwd te worden
4
3%
Anderen op te bouwen
4
3%
Tijdverdrijf
16
10%
Gezelligheid
7
4%
De Reformatorische gezindte beter te leren kennen
14
9%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door J.C. Philpot »

Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Kies de 4 meest belangrijke motivaties, en licht dit eventueel toe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door -DIA- »

Op de hoogte blijven (beroepingswerk & kerkelijke nieuwstjes)
Dit vind ik wel belangrijk, hoewel ik dit via andere kanalen ook kan bijhouden.

Mijn kennis te delen met anderen
In zekere zin, maar ik weet dat ik veel in kennis tekort schiet, maar zie ik wat er zoal gezegd wordt merk ik ontstellend veel onkunde

Mijn mening uit te dragen
Dit is verwant aan bovenstaande. Met deze aantekening dat een menselijke mening er niet veel toe doet als ze niet strijdt met het Woord.

De Reformatorische gezindte beter te leren kennen
Hier heb ik de praktijk geleerd die me theoretisch bekend wad, namelijk het afglijden van de oude leer, een zekere antipathie daartegen is wellicht zacht uitgedrukt.

Wat niet tot de keuze behoort is wellicht het belangrijkste:
Eenzaamheid en alleen zijn. Dan is het goed om eens iets kwijt te kunnen al is het dan via een forum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Mannetje »

Soms vind ik het boeiend om hier te lezen, om er dingen van te leren. (Kennis opdoen dus)
Een enkele keer heb ik zelf tijd, energie en zin om ergens ook daadwerkelijk over mee te discussiëren. (Te weinig om iets aan te vinken)
Soms vind ik het leuk om hier nieuwtjes te zien, en omdat ik hier toch al kijk om bovenstaande redenen, ga ik het beroepingswerk niet volgen via gergeminfo.nl (en hier komen ook nog andere kerkverbanden voorbij). (De nieuwtjes)
Soms is het leuk om een beetje melig te doen, in wat luchtiger topics. (Tijdverdrijf)

Maar soms snap ik ook niet hoe ik het volhoud hier. Al het gekrakeel, roddel (al dan niet goed bedoeld), bij misverstanden meteen uit de bocht vliegen, links of rechts het gereformeerde gedachtegoed verlaten, etc. maken het helemaal niet altijd leuk. Om maar te zwijgen over regelmatig terugkerende trollen...

Maar ja, helemaal stoppen, tja, er zijn ook leuke kanten.
-
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Van Ewijk »

Er zijn bedroevend weinig sites waar je als Christen anders kunt vertoeven.
Ja, op zogenaamde "verzamelsites" geënt op een mix van allerlei levensovertuigingen en religies.
Daar kan je dan terecht tussen de New age, bagwan, islam en ufo-aanhangers.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Mannetje »

En:
Geestelijk contact te hebben met anderen
Dit zou heel mooi zijn, maar het forum is voor mij hier niet veilig genoeg voor.
-
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Geytenbeekje »

Van Ewijk schreef:Er zijn bedroevend weinig sites waar je als Christen anders kunt vertoeven.
Ja, op zogenaamde "verzamelsites" geënt op een mix van allerlei levensovertuigingen en religies.
Daar kan je dan terecht tussen de New age, bagwan, islam en ufo-aanhangers.
Ik probeer op FOK! een seculier forum het evangelie uit te dragen.
Maar ook voor andere onderwerpen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door J.C. Philpot »

Voor mijzelf is Refoforum een uitlaatklep en mogelijkheid om over de theologische en geestelijke zaken met anderen te spreken en van gedachten over te wisselen. In real life ben ik niet zo goed in het op langere termijn onderhouden van contacten, en heb ik niet zo heel veel mensen met wie ik hier regelmatig over deze zaken kan spreken.

Net als Mannetje vind ik het ook zijn minder fijne kanten hebben: de schriftkritiek, dominees- en kerkkritiek, evangelische invloeden, kortzichtigheid, niet goed naar elkaar luisteren, niet inhoudelijke reacties, enzovoorts. Ik probeer me daar dan maar een beetje buiten te houden, want helemaal afscheid denk ik weleens over na, maar kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Voor mijzelf is Refoforum een uitlaatklep en mogelijkheid om over de theologische en geestelijke zaken met anderen te spreken en van gedachten over te wisselen. In real life ben ik niet zo goed in het op langere termijn onderhouden van contacten, en heb ik niet zo heel veel mensen met wie ik hier regelmatig over deze zaken kan spreken.

Net als Mannetje vind ik het ook zijn minder fijne kanten hebben: de schriftkritiek, dominees- en kerkkritiek, evangelische invloeden, kortzichtigheid, niet goed naar elkaar luisteren, niet inhoudelijke reacties, enzovoorts. Ik probeer me daar dan maar een beetje buiten te houden, want helemaal afscheid denk ik weleens over na, maar kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen.
Juist daarom moet je niet weg om juist heel inhoudelijk en gewogen de dingen te wegen en ons te sturen naar onderzoek ipv onderbuikpraat
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Jantje »

Op de hoogte blijven (beroepingswerk & kerkelijke nieuwtjes)
Dit is één van de meest interessantste zaken, waarom ik het forum intensief volg. Ik leef erg mee met mijn kerkverband.

Mijn kennis te delen met anderen
Ik deel graag mijn kennis met anderen. Soms is het jammer dat anderen die kennis niet (direct) aan (willen) nemen.

Mijn mening uit te dragen
Ik vind het belangrijk om mijn mening uit te dragen. Ik ben vrij zwart-wit in mijn meningen en ze zijn vaak veel te stellig, maar ik vind het erg belangrijk om zaken aan het daglicht te stellen in onze gezindte, die voor anderen soms niet eens bekend zijn.

Geestelijk contact te hebben met anderen
Hoewel het vaak 'achter de schermen' geschiedt, is dit toch ook een belangrijk deel van mijn actief-zijn op dit forum. Ik vind zulke gesprekken heel waardevol.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Arja »

Leuke POLL.

Vooral kennis opdoen en van anderen leren.
En ik ben blij met bepaalde mooie gesprekjes via pb.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Hollander »

Ik heb eigenlijk geen motivatie. :hum
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door helma »

Eigenlijk ben ik benieuwd of de motivaties voor de mannen anders zijn dan voor de vrouwen.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door DDD »

Dat is wel een leuke vraag. Dat zou zomaar kunnen. Helaas is dat weer heel lastig uit te zoeken. Dat kan wel, maar dan zou je een enquête moeten maken in Google Formulieren. Misschien dat ik dat nog eens doe over de openstelling van het ambt voor de zusters van de gemeente. Maar ik hoop dat er ooit een gpw-student daar een onderzoek naar gaat doen. Dat lijkt me razend interessant.

Ik vind dit sowieso weer een erg leuke enquête.

Ik zit hier vooral om de volgende redenen, in deze volgorde:

Kennis opdoen en van anderen leren
De reformatorische gezindte beter leren kennen
Mijn mening uit te dragen
Opgebouwd te worden

Overigens zou de volgorde anders zijn als de vraag was wat ik het leukste vind. Dan is het als volgt:

Kennis opdoen en van anderen leren
Mijn mening uit te dragen
Opgebouwd te worden
De reformatorische gezindte beter leren kennen

En ik lees met verbazing wat JC Philpot schreef. Terwijl hij zo'n aardige man is, voor zover ik tijdens de avondzang kan inschatten. Maar dank voor je oprechte antwoord. Blijven is altijd goed.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Arja »

helma schreef:Eigenlijk ben ik benieuwd of de motivaties voor de mannen anders zijn dan voor de vrouwen.
Ik zat naar die van jou te zoeken.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:En:
Geestelijk contact te hebben met anderen
Dit zou heel mooi zijn, maar het forum is voor mij hier niet veilig genoeg voor.
Via pb gaat dat met sommigen overigens keurig. Anderen weer niet.
Plaats reactie