Forumverslaving op RF

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Is er ook nog verslavingszorg beschikbaar? Voor als het forum gebruik echt te erg word?
Ik denk dat je dan bij Eleos of het CPC moet aankloppen.

De slijter, sigarettenfibrikanten en de Moderators kunnen hoogstens waarschuwende teksten plaatsen, maar afkicken zijn andere instanties voor.
Haha straks wil je refoforum opstarten en zie je allemaal mensen met vierkanten ogen van het computeren, ter waarschuwing natuurlijk hahaha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef: Haha straks wil je refoforum opstarten en zie je allemaal mensen met vierkanten ogen van het computeren, ter waarschuwing natuurlijk hahaha
:D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Is er ook nog verslavingszorg beschikbaar? Voor als het forum gebruik echt te erg word?
Het feit dat je er hier over kan praten, helpt al, denk ik.
En de vraag is: wanneer wordt het echt te erg? Dat hangt van dingen buiten het forum af.
Als iemand de hele dag achter de geraniums zit, is het niet zo gek, dat hij hier enkele uren zijn vertier zoekt.
Maar als iemand een druk bezet zakenman of vlijtige huisvrouw is, kan een half uurtje forummen per dag al duiden op verslaving.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Is er ook nog verslavingszorg beschikbaar? Voor als het forum gebruik echt te erg word?
Het feit dat je er hier over kan praten, helpt al, denk ik.
En de vraag is: wanneer wordt het echt te erg? Dat hangt van dingen buiten het forum af.
Als iemand de hele dag achter de geraniums zit, is het niet zo gek, dat hij hier enkele uren zijn vertier zoekt.
Maar als iemand een druk bezet zakenman of vlijtige huisvrouw is, kan een half uurtje forummen per dag al duiden op verslaving.
Precies, ik merk ook nu ik vakantie heb dat je wat meer tijd er voor hebt. Als ik straks weer aan het werk ben kan ik ook niet meer ieder topic meelezen. Oorspronkelijk bezocht ik de site puur voor het beroepingswerk, maarja... ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door Jantje »

HersteldHervormd schreef:Oorspronkelijk bezocht ik de site puur voor het beroepingswerk, maarja... ;)
Dat begint over een paar weken weer. Ik las al van een aanzienlijk aantal gemeenten (GG) die in de eerste helft van september weer gaan beroepen.

We houden u op de hoogte! (En dat is niet off-topic, dus @refo,
refo schreef:Met die zelfkennis is het nog niet veel, is het wel?
mijn onderschrift komt toch tot uiting!) :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Forumverslaving op RF

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Is er ook nog verslavingszorg beschikbaar? Voor als het forum gebruik echt te erg word?
Het feit dat je er hier over kan praten, helpt al, denk ik.
En de vraag is: wanneer wordt het echt te erg? Dat hangt van dingen buiten het forum af.
Als iemand de hele dag achter de geraniums zit, is het niet zo gek, dat hij hier enkele uren zijn vertier zoekt.
Maar als iemand een druk bezet zakenman of vlijtige huisvrouw is, kan een half uurtje forummen per dag al duiden op verslaving.
Nou in dat geval ben ik verslaafd. Dat herken ik zelf niet. Maar ik zal er toch eens wat beter op letten.

Een manier om het bij te houden en in te perken zou kunnen zijn dat je in je profiel kunt zien hoe lang je inlogt. Als je dat dan consequent alleen doe wanneer je ermee bezig bent, dan kun je het bijhouden. Maar goed, ik registreer mijn uren al, dus ik zou voor Refoforum een categorie kunnen aanmaken. Die moet dan alleen niet als werktijd tellen...
Plaats reactie