RF meeting in Zeeland

Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Thuisvrouw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:Is er al een datum en een locatie?
Neen, we denken aan een datum eind april/begin mei in Goes.
Waarom niet in het Mesech der Ellende, Keteldorp of Naast de buren? :blabla
Waar ligt dat dan @Mara? :D

Vind het hele idee oprecht leuk, maar ik denk niet dat 2 uur en een kwartier wat wordt. En dan moet er nog niks tegenzitten.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Wandelende »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:Is er al een datum en een locatie?
Neen, we denken aan een datum eind april/begin mei in Goes.
In die periode moet ik wel precies in Goes zijn. :OO3
(~)
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Mona Lisa »

Posthoorn schreef:Ik heb één meeting in Gouda meegemaakt, bij Jelle in de achtertuin (tjonge, dat waren nog eens tijden), en later een in HI-Ambacht dus (ik was vergeten waar het was). Toen was ik nog Afgewezen. O ja, en ook nog een keer ergens in een schuur.
Door RF, voorheen SOW, ben ik geloof ik wel wat 'rechtser' geworden. En verder heb ik een standpuntsverschuiving doorgemaakt ten aanzien van het genadeverbond, dat was in 2010. Ook alweer een tijdje geleden dus.
:hum
Dat waren mooie tijden. Als ik me goed herinner was Gouda, bij Jelle, de eerste meeting. Dat zal een jaar of 15 geleden zijn denk ik. Refoforum heette toen nog OSW.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Dominee Mallan schreef ooit een samenspraak van twee vrienden, een uit Mesech, en de ander uit De Landstreek der Jordaan...
Die eerste kende ik niet, (of het is weggezakt) tweede uiteraard wel.
Thuisvrouw schreef:Waar ligt dat dan @Mara?
Iets voorbij de komkommerhof. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Luther »

Valcke schreef:
Posthoorn schreef:Ik heb één meeting in Gouda meegemaakt, bij Jelle in de achtertuin (tjonge, dat waren nog eens tijden), en later een in HI-Ambacht dus (ik was vergeten waar het was). Toen was ik nog Afgewezen. O ja, en ook nog een keer ergens in een schuur.
Door RF, voorheen SOW, ben ik geloof ik wel wat 'rechtser' geworden. En verder heb ik een standpuntsverschuiving doorgemaakt ten aanzien van het genadeverbond, dat was in 2010. Ook alweer een tijdje geleden dus.
:hum
Je wordt vergeetachtig, Posthoorn. Ik heb je nl ontmoet in Zwijndrecht. Die meeting wordt kennelijk angstvallig geheim gehouden. Erasmiaan was er ook, Luther, Tiberius, Geka, Pierre1927 meen ik, Memento en zijn vrouw, en nog een enkele.
Volgens mij was/waren Jean le Fontain en / of henriët er ook.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Jantje »

Valke schreef:Pierre1927
Ik wist niet dat Pierre al zo oud was. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Desiree »

Maar wij hebben er toch niets te zoeken @Mara, ik versta ze niet eens. Ik kan alleen maar het lied meezingen.. uit mijn hoofd. Bolus eten lukt ook nog wel. Pootje baden gaat ook. Maar verders.. ;)
Laatst gewijzigd door Desiree op 19 mar 2019, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Valcke »

Luther schreef:
Valcke schreef:
Posthoorn schreef:Ik heb één meeting in Gouda meegemaakt, bij Jelle in de achtertuin (tjonge, dat waren nog eens tijden), en later een in HI-Ambacht dus (ik was vergeten waar het was). Toen was ik nog Afgewezen. O ja, en ook nog een keer ergens in een schuur.
Door RF, voorheen SOW, ben ik geloof ik wel wat 'rechtser' geworden. En verder heb ik een standpuntsverschuiving doorgemaakt ten aanzien van het genadeverbond, dat was in 2010. Ook alweer een tijdje geleden dus.
:hum
Je wordt vergeetachtig, Posthoorn. Ik heb je nl ontmoet in Zwijndrecht. Die meeting wordt kennelijk angstvallig geheim gehouden. Erasmiaan was er ook, Luther, Tiberius, Geka, Pierre1927 meen ik, Memento en zijn vrouw, en nog een enkele.
Volgens mij was/waren Jean le Fontain en / of henriët er ook.
Jean le Fontain is inderdaad al genoemd, Pierre27 was er niet (ik had hen beiden verwisseld). Henriët weet ik niet; wel Vlinder (maar die had ik al genoemd).
En jij, Luther, zat vredig op de bank naast Erasmiaan, en Memento zat ook aan die kant van de kamer. Over de HSV waren we het toen natuurlijk al niet eens. Het heeft toch wel indruk op mij gemaakt, kennelijk, ik kan het nog bijna uittekenen.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Valcke »

Jantje schreef:
Valke schreef:Pierre1927
Ik wist niet dat Pierre al zo oud was. :nananere
Ik ook niet. Maar wat wil dat '27' dan toch beduiden...? Het kan een leeftijd zijn, maar dan zou er ieder jaar 1 bij moeten komen en dat gebeurt niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door eilander »

Volgens mij zijn er 10 mensen die eventueel willen komen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:
Ditbenik schreef:
Vroeger werd je al snel verplicht om van nick te wisselen. Citeerde je een keer de DL in hedendaags Nederlands, dan lag je er weer af en was een nieuwe nick nodig om er weer op te komen. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het forum zelf behoorlijk is opgeschoven.
Dat zit echt heel diep bij jou he?
Ja, dat klopt. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en oneerlijkheid.
Ik zou het toch wel wenselijk vinden als je er nu een keer over ophield. Het gaat om iets van zo'n 8 jaar geleden, waarvan we als moderators de historie niet meer kunnen terug zien. Dat je het een keer opmerkt, oké. Maar je begint er steeds weer over. Wat voor nut heeft dat nu eigenlijk?
Bovendien vind ik dit eigenlijk ook oneerlijk, omdat het gaat over een tijd waar deels andere moderators actief waren. En we kunnen ons dus niet verdedigen, omdat we het zelf niet meer kunnen terugzien. Zoals je het hier schrijft (alleen maar de DL in hedendaags Nederlands citeren), lijkt me dit nogal bijzonder op z'n zachtst gezegd.

Je bent hier onlangs ook middels een PB op gewezen door een collega-moderator, maar omdat je dit soort dingen blijft zeggen, zeg ik het nu maar in het openbaar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door refo »

Het is gewoon een feit, eilander. Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, maar in die tijd was alles veel inhoudelijker. Als je nu met veel zorg een bijdrage geeft, loop je tienmaal meer kans dat hij verdwenen is dan destijds. Het was gewoon erg leerzaam en dat is verdwenen.
Maar als ik nu tot mijn verbazing zie dat er allemaal geheime meetings waren, dan snap ik die ommezwaai wel. De zwarten krijgen altijd gelijk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door J.C. Philpot »

refo schreef:Het is gewoon een feit, eilander. Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, maar in die tijd was alles veel inhoudelijker. Als je nu met veel zorg een bijdrage geeft, loop je tienmaal meer kans dat hij verdwenen is dan destijds. Het was gewoon erg leerzaam en dat is verdwenen.
Maar als ik nu tot mijn verbazing zie dat er allemaal geheime meetings waren, dan snap ik die ommezwaai wel. De zwarten krijgen altijd gelijk.
Wat voor zwarten krijgen altijd gelijk?

Je maakt grotere stappen dan ik kan volgen. Van moderatorbeleid, naar inhoudelijkheid, geheime meetings en zwarten.

:?:
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Tiberius »

Zwarten? Wat nu weer?
Online
Zeeuw
Berichten: 11588
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Zwarten? Wat nu weer?
De kunst van niet ingaan op provocaties is een lost art langzamerhand
Plaats reactie