Melden van PB's aan moderators

Heb jij wel eens een PB als ongepast gemeldt aan de moderators?

Ja ik heb dat wel eens gedaan vanwege ongepast gedrag.
3
12%
Een privé bericht melden? Nee natuurlijk niet. Nog nooit.
22
88%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:
Bezorgd schreef:Omdat ik het in en intriest vind, en me er toch wel wat boos over maak toch even een apart draadje.

- Wat zijn de regels voor het melden van een privé bericht?
- Zijn PB's echt privé of kunnen ze gewoon gelezen worden door moderators?
- Zo ja, hoe verhoudt zich dat tot de wet AVG ?

En even een peiling. Ik ben wel benieuwd of het vaker gebeurd.
Ik heb het nl nog nooit aan de orde gehad.
Voor zover ik weet zijn er geen regels voor.
PB's kunnen niet gelezen worden door moderators, behalve natuurlijk als ze middels een melding doorgestuurd worden. Dat kan een privacyschending zijn, maar het is lastig om er als moderators iets aan te doen.

Het gebeurt overigens heel erg zelden. Ik herinner me eigenlijk alleen een melding die mijns inziens zeer terecht was, omdat de forummer in kwestie toen zo ongeveer schunnige taal ging uiten. Dat was toen ook reden tot een directe ban.

Persoonlijk heb ik een grote hekel aan het uitgebreid PB-en hier, daar heb ik Jantje ook al eens op gewezen. Soms wordt iemand er ook toe uitgenodigd, als er iets aan de hand is in een gemeente mag je ook per PB iets laten weten. Dat is m.i. uitlokking van roddel.
Ik vind het alleen maar nuttig om echt iets persoonlijks (dus van jezelf) met een ander te delen.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Duidelijke uitleg. Dank daarvoor.
Overigens eens met je mening over het PB-en.
Regelmatig wordt er gereageerd op een post in een regulier topic via PB. Zulk soort PB's kunnen meestal ook prima in het topic zelf worden geplaatst.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:[]Dat heeft niks te maken met nieuwsgierigheid. .
:haha :haha :haha ::bye
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Jantje schreef:Uiteraard. Ik ben ook benieuwd, maar dat is een persoonlijke zaak, tussen jou, mij en de moderators. Ik vind het jammer dat dat nu in het openbaar zo breed uitgemeten moet worden.

Maar waarom zou een reactie, die openbaar als suggestief wordt gezien en tegen de laster aanschurkt (in mijn ogen dan), in een verzonden pb niet mogen worden gemeld? Dat is dan toch meten met 2 maten? Of zie ik dat verkeerd? De grondslag van het forum geldt mijns inziens openbaar én persoonlijk.
Het lijkt mij helder dat moderators, die immers de PB's niet kunnen lezen, ook niet kunnen modereren op dit punt. We doen dat alleen op de openbare berichten. Van het doorsturen van PB's moet je dan ook maar afwachten of dat wel eerlijk doorgestuurd wordt (beide kanten).

Het lijkt mij een goed moment om eens je eigen PB-gedrag opnieuw te overwegen. Lok je daarmee zelf ook geen dingen uit? Zoals gezegd: ik vind dat een discussie in het openbaar moet plaatsvinden.
Wel ja, nog een beschuldiging erbij. Waarom zou ik pb's moeten gaan sturen, in de hoop dat ik iemand kan vangen op zijn woord? Daar schiet niemand wat mee op. Dus die suggestie is de grootste onzin.

Het spijt me zeer, dat alle schijn tegen is, maar ik meld vrijwel nooit iets. En áls ik iets meld, is het omdat predikanten op een onheuse manier worden bejegend, wie of welke ligging het ook is. Daar strijd ik tegen.

En verder zou ik graag zien dat dit draadje verwijderd werd. Want het is erg 'op de persoon'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

Ik wilde helemaal niet op de persoon spelen. Maar je begint zelf met reageren.
Dit is een draadje dat zeer interessant is. Anderen willen ook weten hoe privé hun PB's zijn. (Krijg ik via Whatsapp te horen)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
eilander schreef:
Jantje schreef:Uiteraard. Ik ben ook benieuwd, maar dat is een persoonlijke zaak, tussen jou, mij en de moderators. Ik vind het jammer dat dat nu in het openbaar zo breed uitgemeten moet worden.

Maar waarom zou een reactie, die openbaar als suggestief wordt gezien en tegen de laster aanschurkt (in mijn ogen dan), in een verzonden pb niet mogen worden gemeld? Dat is dan toch meten met 2 maten? Of zie ik dat verkeerd? De grondslag van het forum geldt mijns inziens openbaar én persoonlijk.
Het lijkt mij helder dat moderators, die immers de PB's niet kunnen lezen, ook niet kunnen modereren op dit punt. We doen dat alleen op de openbare berichten. Van het doorsturen van PB's moet je dan ook maar afwachten of dat wel eerlijk doorgestuurd wordt (beide kanten).

Het lijkt mij een goed moment om eens je eigen PB-gedrag opnieuw te overwegen. Lok je daarmee zelf ook geen dingen uit? Zoals gezegd: ik vind dat een discussie in het openbaar moet plaatsvinden.
Wel ja, nog een beschuldiging erbij. Waarom zou ik pb's moeten gaan sturen, in de hoop dat ik iemand kan vangen op zijn woord? Daar schiet niemand wat mee op. Dus die suggestie is de grootste onzin.

Het spijt me zeer, dat alle schijn tegen is, maar ik meld vrijwel nooit iets. En áls ik iets meld, is het omdat predikanten op een onheuse manier worden bejegend, wie of welke ligging het ook is. Daar strijd ik tegen.

En verder zou ik graag zien dat dit draadje verwijderd werd. Want het is erg 'op de persoon'.
Ik bedoelde niet dat je er iemand mee zou kunnen vangen op z'n woord. Maar dat je iemand vraagt om dingen te gaan schrijven die blijkbaar niet in het openbaar gezegd mogen worden. Waarom niet? Ik vraag me dan af of je er niet mee uitlokt dat iemand gaat roddelen of kwaadspreken.
Het aantal meldingen van PB's is heel erg klein, dat had ik al gezegd. Het gaat mij nu om het aantal PB's dat je stuurt (en anderen ook, het gaat me niet om één persoon).
Ik krijg er zelf heel weinig als forummer. Als moderator wel wat extra, maar eigenlijk ook niet veel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Jantje »

Nee, dat begrijp ik.
Maar als iets in het openbaar eigenlijk niet gezegd mag worden, waarom doe je dat in bedekte termen dan toch? Hou dan gewoon je mond en zeg niets.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Piet Puk »

Even een punt van orde: kunnen jullie dit niet gewoon per PB bespreken? Volgens mij heeft het weinig zin om alle forummers hierin te betrekken
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:Even een punt van orde: kunnen jullie dit niet gewoon per PB bespreken? Volgens mij heeft het weinig zin om alle forummers hierin te betrekken
Dan zouden de mods misschien wel een hele drukke avond krijgen :D
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Dodo »

Heb jij wel eens een PB als ongepast gemeldt aan de moderators?
Kan die spelfout eruit?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door gallio »

Bezorgd schreef:
Punt is dat jij iets laster vindt omdat ik de bron niet wil noemen, maar dat is een verkeerde definitie van laster.

....

Maar Jantje, nu het toch open is. Eilander verwoord het goed. Jij lokt het uit. Door je nieuwsgierigheid ga je PB's sturen om meer te weten te komen. En als er dan iets gezegd wordt waar je het niet mee eens bent, reageer je zo.
Voor mij een reden om niet meer op je PB's in te gaan, en wat mij betreft voor anderen een waarschuwing.
Hey, precies datzelfde overkwam mij een poos geleden. eerst vissen naar informatie en als dat niet verstrekt wordt dreigen met een melding bij de moderators. Het kwam me wat onvolwassen over.....
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door pierre27 »

Sjonge ik vind het best heftig dit te lezen. Dreigen met ingrijpen door mods....nou nou..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Jantje »

gallio schreef:
Bezorgd schreef:
Punt is dat jij iets laster vindt omdat ik de bron niet wil noemen, maar dat is een verkeerde definitie van laster.

....

Maar Jantje, nu het toch open is. Eilander verwoord het goed. Jij lokt het uit. Door je nieuwsgierigheid ga je PB's sturen om meer te weten te komen. En als er dan iets gezegd wordt waar je het niet mee eens bent, reageer je zo.
Voor mij een reden om niet meer op je PB's in te gaan, en wat mij betreft voor anderen een waarschuwing.
Hey, precies datzelfde overkwam mij een poos geleden. eerst vissen naar informatie en als dat niet verstrekt wordt dreigen met een melding bij de moderators. Het kwam me wat onvolwassen over.....
Ook dit is weer een verdraaiing van woorden. En de betreffende post is toen terecht ook tijdelijk verwijderd.

Het lijkt wel of het halve forum zich tegen me keert. Dit doet me heel veel. Je krijgt allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd...

Is het dan werkelijk onbegrijpelijk?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door gallio »

Jantje schreef:
gallio schreef:
Bezorgd schreef:
Punt is dat jij iets laster vindt omdat ik de bron niet wil noemen, maar dat is een verkeerde definitie van laster.

....

Maar Jantje, nu het toch open is. Eilander verwoord het goed. Jij lokt het uit. Door je nieuwsgierigheid ga je PB's sturen om meer te weten te komen. En als er dan iets gezegd wordt waar je het niet mee eens bent, reageer je zo.
Voor mij een reden om niet meer op je PB's in te gaan, en wat mij betreft voor anderen een waarschuwing.
Hey, precies datzelfde overkwam mij een poos geleden. eerst vissen naar informatie en als dat niet verstrekt wordt dreigen met een melding bij de moderators. Het kwam me wat onvolwassen over.....
Ook dit is weer een verdraaiing van woorden. En de betreffende post is toen terecht ook tijdelijk verwijderd.

Het lijkt wel of het halve forum zich tegen me keert. Dit doet me heel veel. Je krijgt allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd...

Is het dan werkelijk onbegrijpelijk?
Je bent in de war. Ga nog een paar maanden verder terug in de tijd. In de betreffende discussie is niets verwijderd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Jantje »

Begin december was het.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Begin december was het.
Nope, ga nog een paar maanden terug. Dan kom je in de buurt van 3 september 2018.
Gesloten