Melden van PB's aan moderators

Heb jij wel eens een PB als ongepast gemeldt aan de moderators?

Ja ik heb dat wel eens gedaan vanwege ongepast gedrag.
3
12%
Een privé bericht melden? Nee natuurlijk niet. Nog nooit.
22
88%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Wandelende »

Ad Anker schreef:
Wandelende schreef:De vetgedrukte zin zegt al genoeg.
En ik begrijp best dat het pijnlijk is wat ik zeg. Ook voor mijzelf.
Ik geloof niet dat ik je begrijp. Ik vind er ook niets pijnlijks aan.
Ik vind het belerende wat irritant.


Juist ja. Net zoals ik het heel erg vind dat forummers hier voortdurend in de hoek worden gezet of er persoonlijke aanvallen worden geplaatst.
Je mag mij belerend vinden. Ik meen het oprecht en niet hooghartig. En zou het direct weer herhalen.

Zelf ben ik geen haar beter. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ik hard op de persoon ben uitgevallen tegen een forummer. Dat was fout. En die fout heb ik geprobeerd te herstellen en is wederzijds uitgepraat.
Je kiest er zelf voor om hier te zijn of om hier niet te zijn. Mocht je dat niet willen, moet je het niet doen.


Ik kies er nu toch voor om hier te zijn en mee te posten? Volgens mij neem ik mijn woorden ook gewoon voor mijn rekening. Dus deze zin begrijp ik niet zo, loze uitdrukking wat mij betreft.
En over het algemeen wordt hier best aardig gecommuniceerd. En dan gaat het af en toe wat mis. So what?


Het gaat er helemaal niet om dat er nooit iets mis gaat. Prima zelfs. Dat hoort erbij. Het gaat erom of je bereid bent om fouten toe te geven en te herstellen, zeker in op de persoon gerichte communicatie. En daar valt ook het bewust negeren of subtiel kleineren onder.
Mensen moeten leren dat communiceren via een forum anders is als IRL. Ik vind wel dat iedereen hier uit de anonimiteit zou moeten treden. Dat zou al een hoop opknappen.
;)
(~)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

refo schreef: Het lezen van PB's door een moderator of admin betekende in april 2000 het (tijdelijke) einde van een voorganger van het forum.
Hij had een soort berichten-feed aanstaan, waarin hij alles wat mensen plaatsten kon volgen.

.

Daarom is het belangrijk dat het duidelijk is wie de PB's kunnen lezen, anders dan de verzender en de ontvanger.
Te meer omdat er ook wel eens wat persoonlijks wordt gedeeld.

Maar dat heeft Eilander gezegd. Mods kunnen geen PB's lezen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:
refo schreef: Het lezen van PB's door een moderator of admin betekende in april 2000 het (tijdelijke) einde van een voorganger van het forum.
Hij had een soort berichten-feed aanstaan, waarin hij alles wat mensen plaatsten kon volgen.

.

Daarom is het belangrijk dat het duidelijk is wie de PB's kunnen lezen, anders dan de verzender en de ontvanger.
Te meer omdat er ook wel eens wat persoonlijks wordt gedeeld.

Maar dat heeft Eilander gezegd. Mods kunnen geen PB's lezen.
Zo is dat.
De koe waar @refo het over heeft lag al lang in de sloot voor ik iets over Refoforum of een voorganger ervan hoorde.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:- Wat zijn de regels voor het melden van een privé bericht?
Er is één forumregel voor: Het publiceren van privéberichten (in het geheel of delen eruit) is niet toegestaan, anders dan met uitdrukkelijke toestemming van de afzender.

Verder is het een tamelijk grijs gebied. Zelf ben ik het eens met Eilander en Valcke.
Ik denk dat dat een duidelijke regel is: meld alleen een PB als er sprake is van zaken waarvoor je in het normale leven de politie zou inschakelen, bijvoorbeeld oneerbare voorstellen, criminele activiteiten, heling, verwijzingen naar darknet, enz. Maar niet als je het oneens bent met je opponent.
Bezorgd schreef:- Zijn PB's echt privé of kunnen ze gewoon gelezen worden door moderators?
Sinds we phpBB gebruiken als forumsoftware (en dat is volgens mij al zeker een jaartje of 8, bij de migratie naar de privé-server van Memento; in ieder geval sinds 2012 toen we overgingen naar EMG), kunnen moderators geen PB's lezen. Daarvoor wel, inderdaad.
Enige uitzondering is wanneer mensen een privébericht melden.
Bezorgd schreef:- Zo ja, hoe verhoudt zich dat tot de wet AVG ?
Zoals Valcke al opmerkte: PB's vallen onder het briefgeheim, dus die mag je niet zomaar van derden inzien, tenzij een rechter dat eist.

(Voor je toelichting: Privacy wordt in de Nederlands grondwet gedefinieerd in 4 dimensies: lichamelijke integriteit (art 11), territoriale privacy (art 12), briefgeheim (art 13) en persoonsgegevens (art 10). AVG valt onder artikel 10, PB's artikel 13).
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Piet Puk »

Wat moet Rolandus wel niet denken van dit topic
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:- Wat zijn de regels voor het melden van een privé bericht?
Er is één forumregel voor: Het publiceren van privéberichten (in het geheel of delen eruit) is niet toegestaan, anders dan met uitdrukkelijke toestemming van de afzender.

Verder is het een tamelijk grijs gebied. Zelf ben ik het eens met Eilander en Valcke.
Ik denk dat dat een duidelijke regel is: meld alleen een PB als er sprake is van zaken waarvoor je in het normale leven de politie zou inschakelen, bijvoorbeeld oneerbare voorstellen, criminele activiteiten, heling, verwijzingen naar darknet, enz. Maar niet als je het oneens bent met je opponent.
Bezorgd schreef:- Zijn PB's echt privé of kunnen ze gewoon gelezen worden door moderators?
Sinds we phpBB gebruiken als forumsoftware (en dat is volgens mij al zeker een jaartje of 8, bij de migratie naar de privé-server van Memento; in ieder geval sinds 2012 toen we overgingen naar EMG), kunnen moderators geen PB's lezen. Daarvoor wel, inderdaad.
Enige uitzondering is wanneer mensen een privébericht melden.
Bezorgd schreef:- Zo ja, hoe verhoudt zich dat tot de wet AVG ?
Zoals Valcke al opmerkte: PB's vallen onder het briefgeheim, dus die mag je niet zomaar van derden inzien, tenzij een rechter dat eist.

(Voor je toelichting: Privacy wordt in de Nederlands grondwet gedefinieerd in 4 dimensies: lichamelijke integriteit (art 11), territoriale privacy (art 12), briefgeheim (art 13) en persoonsgegevens (art 10). AVG valt onder artikel 10, PB's artikel 13).

Dank voor de uitvoerige en duidelijke uitleg.
Alles is gezegd wat mij betreft.

Wat mij betreft kan er nu een slotje op.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Melden van PB's aan moderators

Bericht door Tiberius »

:garde
Gesloten