Beleidswijziging Refoforum

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door huisman »

Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
De chat zelf is er volgens mij nog wel, alleen de link vanuit het forum niet meer.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
De chat zelf is er volgens mij nog wel, alleen de link vanuit het forum niet meer.
Ik vind het wel zielig voor huisman, want die heeft ook al geen Facebook. (Ik ook niet, maar ik mis het niet meer....:) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef:Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
Viel mij gelijk op dat de link weg was ja...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
huisman schreef:Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
Viel mij gelijk op dat de link weg was ja...
Mij ook, al heb ik het in de loop van de jaren slechts een enkele keer aangeklikt, meest uit nieuwsgierigheid....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Is er geen chatroom meer op het RF?....ik was er nooit maar toch mis ik het enorm :langue
De chat zelf is er volgens mij nog wel, alleen de link vanuit het forum niet meer.
Hoe kom je er dan? (Niet dat ik nu meteen zeg: yes, chatten!)
-
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef: 29 jun 2015, 08:17
Pimpelmees schreef:Dan nog een vraag: welke concrete stap wordt er nu gezet voor het archiveren van oude postings?
Van onze kant: het voorstel is doorgestuurd naar EMG.
Is hier al antwoord op? Ik ben namelijk zeer benieuwd of berichten ouder dan x jaar nu wel verwijderd of geanonimiseerd kunnen worden. Profielen (en ook nicknames) moeten namelijk wel degelijk geanonimiseerd kunnen worden in het kader van de AVG.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Tiberius »

Welnee. Ik ben zelf AVG-expert, en de AVG gaat alleen over persoonsgegevens. Die verzamelen we alleen in het gebruikersprofiel, wat je zelf kan wijzigen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef: 03 jan 2024, 23:09 Welnee. Ik ben zelf AVG-expert, en de AVG gaat alleen over persoonsgegevens. Die verzamelen we alleen in het gebruikersprofiel, wat je zelf kan wijzigen.
Oeps, dan heb je het onjuist. Met betrekking tot recht op inzage en vergetelheid een citaat van een internetjurist:
Zaken als logs over iemand zijn persoonsgegevens, en hij heeft dus recht op een kopie van die logregels met zijn IP-adres of zijn gebruikersnaam..

.. Het klopt theoretisch echter wel dat oók berichten met zijn naam erin persoonsgegevens zijn – het enkele feit dat zijn naam erin staat, maakt het bericht een persoonsgegeven.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Bertiel »

Een naam, dat is geen nickname. Dat is een volledig uitgeschreven naam
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Simon0612 »

Bertiel schreef: 03 jan 2024, 23:41 Een naam, dat is geen nickname. Dat is een volledig uitgeschreven naam
Het gaat om herleidbare gegevens. Dat kan net zo goed een nickname zijn. Tweakers doet het al jaren.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Hoopvol »

Simon0612 schreef: 03 jan 2024, 23:47
Bertiel schreef: 03 jan 2024, 23:41 Een naam, dat is geen nickname. Dat is een volledig uitgeschreven naam
Het gaat om herleidbare gegevens. Dat kan net zo goed een nickname zijn. Tweakers doet het al jaren.
In principe is een nickname niet herleidbaar naar persoonsgegevens. De enige nicknaam die herleidbaar is, die me nu te binnen schiet, is van Ad Anker. Maar in theorie zou Ad Anker ook Jesse Klaver of Rob Jetten kunnen heten.
De AVG wet is alleen van toepassing op gegevens die herleidbaar zijn naar specifieke personen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door -DIA- »

Hoopvol schreef: 03 jan 2024, 23:54
Simon0612 schreef: 03 jan 2024, 23:47
Bertiel schreef: 03 jan 2024, 23:41 Een naam, dat is geen nickname. Dat is een volledig uitgeschreven naam
Het gaat om herleidbare gegevens. Dat kan net zo goed een nickname zijn. Tweakers doet het al jaren.
In principe is een nickname niet herleidbaar naar persoonsgegevens. De enige nicknaam die herleidbaar is, die me nu te binnen schiet, is van Ad Anker. Maar in theorie zou Ad Anker ook Jesse Klaver of Rob Jetten kunnen heten.
De AVG wet is alleen van toepassing op gegevens die herleidbaar zijn naar specifieke personen.
Ik denk dat er best veel zijn die mij met naam en toenaam kunnen kennen. Zelf ook ondervonden ook toen de PB-functie nog in werking was.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Beleidswijziging Refoforum

Bericht door Hoopvol »

-DIA- schreef: 04 jan 2024, 00:10
Hoopvol schreef: 03 jan 2024, 23:54
Simon0612 schreef: 03 jan 2024, 23:47
Bertiel schreef: 03 jan 2024, 23:41 Een naam, dat is geen nickname. Dat is een volledig uitgeschreven naam
Het gaat om herleidbare gegevens. Dat kan net zo goed een nickname zijn. Tweakers doet het al jaren.
In principe is een nickname niet herleidbaar naar persoonsgegevens. De enige nicknaam die herleidbaar is, die me nu te binnen schiet, is van Ad Anker. Maar in theorie zou Ad Anker ook Jesse Klaver of Rob Jetten kunnen heten.
De AVG wet is alleen van toepassing op gegevens die herleidbaar zijn naar specifieke personen.
Ik denk dat er best veel zijn die mij met naam en toenaam kunnen kennen. Zelf ook ondervonden ook toen de PB-functie nog in werking was.
Ja maar de oorzaak hiervan zijn niet je nickname en je profielgegevens maar je eigen postinggedrag.
Plaats reactie