Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Mannetje »

Gisteren kwam openbaar dat een forummer er twee namen op na hield. Het kan een foutje geweest zijn, het kan ook een manier geweest zijn om van dit dubbelleven af te komen.

Wat ik mij afvraag, waarom zou je dit doen?

Is het, omdat je dan als het rustig is, je met jezelf kunt praten?
Of denk je dat de waarheid in de meerderheid is gelegen en dat je zo je postings meer kracht bij kunt zetten?
Is het omdat je iemand een hak wilt zetten maar dat niet onder je eigen naam durft te doen?

Of is er nog een andere reden?
-
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Re : Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Pimpelmees »

Mannetje schreef:Gisteren kwam openbaar dat een forummer er twee namen op na hield. Het kan een foutje geweest zijn, het kan ook een manier geweest zijn om van dit dubbelleven af te komen.

Wat ik mij afvraag, waarom zou je dit doen?

Is het, omdat je dan als het rustig is, je met jezelf kunt praten?
Of denk je dat de waarheid in de meerderheid is gelegen en dat je zo je postings meer kracht bij kunt zetten?
Is het omdat je iemand een hak wilt zetten maar dat niet onder je eigen naam durft te doen?

Of is er nog een andere reden?
Het antwoord hierop lijkt me duidelijk: als je hoog dreigt te eindigen in de forum top-25 kun je snel wisselen naar je 2e nickname. Afbeelding
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Posthoorn »

Mannetje schreef:Gisteren kwam openbaar dat een forummer er twee namen op na hield. Het kan een foutje geweest zijn, het kan ook een manier geweest zijn om van dit dubbelleven af te komen.

Wat ik mij afvraag, waarom zou je dit doen?

Is het, omdat je dan als het rustig is, je met jezelf kunt praten?
Of denk je dat de waarheid in de meerderheid is gelegen en dat je zo je postings meer kracht bij kunt zetten?
Is het omdat je iemand een hak wilt zetten maar dat niet onder je eigen naam durft te doen?

Of is er nog een andere reden?
En jij verwacht dat de poster in kwestie dat jou nou eens haarfijn uit gaat leggen? :jongle
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Luther »

Bovendien trok iedereen zomaar makkelijk de conclusie dat Ezen = Refo, maar op basis van wat er stond, is dat nog niet voor 100% vastgesteld.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Mannetje »

Luther schreef:Bovendien trok iedereen zomaar makkelijk de conclusie dat Ezen = Refo, maar op basis van wat er stond, is dat nog niet voor 100% vastgesteld.
Ik heb bewust de namen niet genoemd, omdat ik de zaak in de algemeenheid wilde behandelen. Natuurlijk zou het mooi zijn als Ezen en/of Refo hier ook wat over zou zeggen, maar die verwachting heb ik niet. Dat is meteen ook mijn reactie richting Posthoorn.

Het gaat mij meer om het algemeen. Wat zit er achter zulk gedrag? Komt dit vaker voor? Misschien zijn er sappige anekdotes uit het verleden hieromtrent te vertellen?

Terugkomend op de kwestie van gisteren. Inderdaad is het bewijs niet waterdicht. Het kan ook zijn dat Refo graag Ezen zou willen zijn en het nu doet voorkomen alsof het zo is. Maar die verklaring is ongeloofwaardiger dan het isgelijk-teken.
-
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Luther »

Mannetje schreef:
Luther schreef:Bovendien trok iedereen zomaar makkelijk de conclusie dat Ezen = Refo, maar op basis van wat er stond, is dat nog niet voor 100% vastgesteld.
Ik heb bewust de namen niet genoemd, omdat ik de zaak in de algemeenheid wilde behandelen. Natuurlijk zou het mooi zijn als Ezen en/of Refo hier ook wat over zou zeggen, maar die verwachting heb ik niet. Dat is meteen ook mijn reactie richting Posthoorn.

Het gaat mij meer om het algemeen. Wat zit er achter zulk gedrag? Komt dit vaker voor? Misschien zijn er sappige anekdotes uit het verleden hieromtrent te vertellen?

Terugkomend op de kwestie van gisteren. Inderdaad is het bewijs niet waterdicht. Het kan ook zijn dat Refo graag Ezen zou willen zijn en het nu doet voorkomen alsof het zo is. Maar die verklaring is ongeloofwaardiger dan het isgelijk-teken.
Het kan ook zijn dat Ezen even wat ongelukkig quotte.

Ik heb ook enkele andere nicks, die overigens een slapend bestaan leiden... Waarom? Soms is er een beeld ontstaan over jou als poster, dat je even wilt corrigeren. Dat kan via een andere nick. Daarom heb ik Luther gekozen. Luther staat voor mij beeld voor een figuur die recht voor z'n raap was, af en toe uit de bocht vloog in ongenuanceerdheid, maar op de kernpunten van het christelijk geloof terug wilde naar het eenvoudige Bijbelse spreken. De toepassing mag je zelf maken.....
Er is van mij ook een nick met een naam die ik later niet zo'n goed idee meer vond, dus die bestaat nog wel, maar gebruik ik niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Mannetje »

Dat kan ik begrijpen, een nieuwe nick. Zeker als een forum wat langer bestaat kan het zijn dat er nog postings staan waar je vijf jaar later echt anders over denkt.
Refo schreef in topic HSV Studiebijbel:
Dit lijkt me nog wel ontopic:
De TUA is niet volledig afhankelijk van ons geld.
Kijkt u eens hier op pag 40 van dit document: http://www.webkey7.nl/tua/images2/jaarv ... nitief.pdf

Logisch dat zo'n presentatie door Jongbloed wordt betaald. Maar in het kader van de WOB kun je het vragen aan de TUA.


Ezen schreef in topic verwevenheid enz.:
Dit schreef ik in het HSV topic
refo schreef:Dit lijkt me nog wel ontopic:
De TUA is niet volledig afhankelijk van ons geld.
Kijkt u eens hier op pag 40 van dit document: http://www.webkey7.nl/tua/images2/jaarv ... nitief.pdf

Logisch dat zo'n presentatie door Jongbloed wordt betaald. Maar in het kader van de WOB kun je het vragen aan de TUA.


Dus Ezen vereenzelvigt zich met Refo. (En dat schreef ik hierboven dus verkeerd. Ezen zou graag Refo kunnen zijn, in plaats van wat ik net schreef, dat Refo eventueel Ezen zou willen zijn.
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Mannetje »

En nu doe ik toch wat ik niet wilde doen, namelijk ingaan op de concrete kwestie...
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Ad Anker »

Tjonge, wel verschrikkelijk belangrijk.
Post allemaal onder je eigen naam, dan heb je dat gezeur niet, dat anonieme gedoe ook.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Re : Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Pimpelmees »

Ja precies. En alsjeblieft ook geen dieren nemen als nick.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Jongere »

Dit vermoeden had ik al een tijdje wat deze forummer betreft. Het is nog niet zo makkelijk om een uitgesproken persoonlijkheid te verbergen achter een nickname. ;)
Het is bovendien ook niet uniek. Ik weet nog wel een paar forummers te noemen die een tijdje geleden veel actief waren onder een bekende naam en nu onder een andere naam terug zijn. Niet iedereen komt daar zo open voor uit als Posthoorn.
Op zich vind ik dat nog niet zo'n probleem. Prima om weer eens 'blanco' te beginnen. Wat van mij dan weer niet hoeft, is dat mensen bewust een andere schrijfstijl gaan imiteren om maar niet op te vallen. Taalfouten maken, leestekens vergeten, etc.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Luther »

Jongere schreef:Dit vermoeden had ik al een tijdje wat deze forummer betreft. Het is nog niet zo makkelijk om een uitgesproken persoonlijkheid te verbergen achter een nickname. ;)
Het is bovendien ook niet uniek. Ik weet nog wel een paar forummers te noemen die een tijdje geleden veel actief waren onder een bekende naam en nu onder een andere naam terug zijn. Niet iedereen komt daar zo open voor uit als Posthoorn.
Op zich vind ik dat nog niet zo'n probleem. Prima om weer eens 'blanco' te beginnen. Wat van mij dan weer niet hoeft, is dat mensen bewust een andere schrijfstijl gaan imiteren om maar niet op te vallen. Taalfouten maken, leestekens vergeten, etc.
Overigens zou dit allemaal niet hoeven als je op RF ook zou mogen 'verdwijnen', net als op Google.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Jongere »

Luther schreef:Overigens zou dit allemaal niet hoeven als je op RF ook zou mogen 'verdwijnen', net als op Google.
Kijk, dat vind ik nu eens een goed punt. Zou de moderator-vergadering hierover al hebben plaatsgevonden? :modo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door Mara »

Jongere schreef:Dit vermoeden had ik al een tijdje wat deze forummer betreft. Het is nog niet zo makkelijk om een uitgesproken persoonlijkheid te verbergen achter een nickname. ;)
Het is bovendien ook niet uniek. Ik weet nog wel een paar forummers te noemen die een tijdje geleden veel actief waren onder een bekende naam en nu onder een andere naam terug zijn. Niet iedereen komt daar zo open voor uit als Posthoorn.
Op zich vind ik dat nog niet zo'n probleem. Prima om weer eens 'blanco' te beginnen. Wat van mij dan weer niet hoeft, is dat mensen bewust een andere schrijfstijl gaan imiteren om maar niet op te vallen. Taalfouten maken, leestekens vergeten, etc.
Nee, maar het is wel vreemd als je een forummer onder een andere nickname op zichzelf ziet reageren.
Ik heb er ook wel eens over gedacht, maar ik doe het toch niet.
Vroeger of later val je toch door de mand, dus je kunt er dan maar beter open over zijn.
Overigens was Posthoorn hier volledig open over, maar werd het niet opgepikt door sommige forummers. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waarom zou je meerdere nicknames aanmaken?

Bericht door -DIA- »

Maak je bij wijze van spreken 100 accounts, dan kun je een forum maken die geheel je eigen mening weergeeft?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie