Aangepaste forumregels

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Het gaat DIA denk ik niet om de regels op zich maar om de ruimte die er wordt gegeven binnen en buiten de forumregels.
dat is voor de één te ruim en voor de ander te strak.

Ik heb mij meerdere keren teruggetrokken uit dit forum omdat ik teveel in discussie moest over zaken die bij de doelgroep van dit forum onomstreden zou moeten zijn. De discussie over de GKv is ook zo'n voorbeeld. Als ik mij niet vergis waren alleen DIA en ik van mening dat de GKv op wezenlijke punten een andere leer/gemeentebeschouwing voorstaan dan de doelgroepkerken.
Daar verbaas ik mij over en op die momenten voel ik mij absoluut niet thuis op dit forum. Er zijn teveel forummers die alleen maar bezig zijn om hun eigen nest/traditie te bevuilen en dat is meer zielig(puberachtig) dan ernstig

Helaas ben ik te slap om mij definitief terug te trekken dus daar ga ik maar niet meer mee dreigen :hum
Euhm... volgens mij heb ik een post gedaan waarin ik zei dat ik het roerend met je eens was t.a.v. de GKv....
Ik schreef ook : Als ik mij niet vergis....OK 3 forummers dus...blijft erg mager.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Mannetje »

Er was ook minstens één forummer die niet de lust had om te spreken over de GKV. Zeker omdat het in een topic gebeurde dat over een heel ander onderwerp ging (vooruit: moest gaan).
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door parsifal »

de forumregels zijn veel nu veel klemmender dan toen Memento hier nog de scepter zwaaide (of worden strenger toegepast). Dat het allemaal minder strak wordt lijkt me niet.
Ook wordt er veel meer met de forumregels geschermd nu. Terwijl jaren terug de harde discussies met argumenten en niet met formaliteiten werden gevoerd. En ja soms werd er ook wel iemand geband omdat er echt duidelijk geen gemeenschappelijke grond was, maar dat was niet om bijvoorbeeld een afwijkende uitleg van de Bijbel, maar eerder om het ontkennen van de Bijbel als gezagsgrond of het totaal niet respecteren van de belijdenisgeschriften.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Dodo »

En het is nog steeds maar een forumpje hoor. Geen curatorium of grand jury of zo.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Het gaat DIA denk ik niet om de regels op zich maar om de ruimte die er wordt gegeven binnen en buiten de forumregels.
dat is voor de één te ruim en voor de ander te strak.

Ik heb mij meerdere keren teruggetrokken uit dit forum omdat ik teveel in discussie moest over zaken die bij de doelgroep van dit forum onomstreden zou moeten zijn. De discussie over de GKv is ook zo'n voorbeeld. Als ik mij niet vergis waren alleen DIA en ik van mening dat de GKv op wezenlijke punten een andere leer/gemeentebeschouwing voorstaan dan de doelgroepkerken.
Daar verbaas ik mij over en op die momenten voel ik mij absoluut niet thuis op dit forum. Er zijn teveel forummers die alleen maar bezig zijn om hun eigen nest/traditie te bevuilen en dat is meer zielig(puberachtig) dan ernstig

Helaas ben ik te slap om mij definitief terug te trekken dus daar ga ik maar niet meer mee dreigen :hum
Euhm... volgens mij heb ik een post gedaan waarin ik zei dat ik het roerend met je eens was t.a.v. de GKv....
Ik schreef ook : Als ik mij niet vergis....OK 3 forummers dus...blijft erg mager.
Je trekt een conclusie uit informatie die je niet hebt. Dat is niet zo handig. Bovendien het is niet waar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Het gaat DIA denk ik niet om de regels op zich maar om de ruimte die er wordt gegeven binnen en buiten de forumregels.
dat is voor de één te ruim en voor de ander te strak.

Ik heb mij meerdere keren teruggetrokken uit dit forum omdat ik teveel in discussie moest over zaken die bij de doelgroep van dit forum onomstreden zou moeten zijn. De discussie over de GKv is ook zo'n voorbeeld. Als ik mij niet vergis waren alleen DIA en ik van mening dat de GKv op wezenlijke punten een andere leer/gemeentebeschouwing voorstaan dan de doelgroepkerken.
Daar verbaas ik mij over en op die momenten voel ik mij absoluut niet thuis op dit forum. Er zijn teveel forummers die alleen maar bezig zijn om hun eigen nest/traditie te bevuilen en dat is meer zielig(puberachtig) dan ernstig

Helaas ben ik te slap om mij definitief terug te trekken dus daar ga ik maar niet meer mee dreigen :hum
Euhm... volgens mij heb ik een post gedaan waarin ik zei dat ik het roerend met je eens was t.a.v. de GKv....
Ik schreef ook : Als ik mij niet vergis....OK 3 forummers dus...blijft erg mager.
Ik was het in dat opzicht ook met je eens. Dus 4 stuks. Maar ik heb niet de tijd om overal op in of in mee te gaan; ik heb ook nog andere dingen te doen.

Wat modereren betreft, is hetgeen Parsifal zegt onjuist. Ik ben al langere tijd moderator, dan zie je, dat het een op-en-neer beweging is. De ene keer moet er wat strakker gemodereerd worden, dan de andere keer. Misschien dat hij juist langs komt als het wat strakker gaat.

@WimA: Dia vroeg niets aan mij; hij constateerde alleen een verbreding in de forumregels. Dat is eveneens onjuist. De forumregels zijn inhoudelijk vrijwel gelijk gebleven, in ieder geval wat de breedte betreft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:En het is nog steeds maar een forumpje hoor. Geen curatorium of grand jury of zo.
:super
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Aangepaste forumregels

Bericht door Tiberius »

De discussie over automatische avondmaalsdeelname heb ik gesplitst naar de leer van de GKV: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=11934.
Gesloten