Postings en anonimiteit op Refoforum

DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door DDD »

Nou, de kerkenraad weet heus wel -voor zover ze op dit forum meelezen- wie ik ben, en ook overigens is dat helemaal geen geheim.

Maar als mensen inderdaad geheime informatie doorgeven aan anderen is het nog maar de vraag of dat zomaar mag. Als je als forumlid kunt bewijzen dat een ander forumlid je schade heeft berokkend dan is het nog maar de vraag of dat zonder gevolgen hoeft te blijven. Overigens is dat natuurlijk heel onchristelijk.

Ik vind dat als iemand een ander via pb dreigementen doorstuurt deze dreigementen reden moeten zijn de dreiger van het forum te verwijderen. Zulke dingen horen in de gemeente van Christus niet voor te komen en dus ook niet op een Refoforum.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door Curatorium »

Leven in een angstcultuur is sowieso onchristelijk, bijna sektarisch. Helaas heeft een groot deel van de gezindte er toch nog mee te maken blijkbaar.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door Bonny »

DDD schreef:Nou, de kerkenraad weet heus wel -voor zover ze op dit forum meelezen- wie ik ben, en ook overigens is dat helemaal geen geheim.

Maar als mensen inderdaad geheime informatie doorgeven aan anderen is het nog maar de vraag of dat zomaar mag. Als je als forumlid kunt bewijzen dat een ander forumlid je schade heeft berokkend dan is het nog maar de vraag of dat zonder gevolgen hoeft te blijven. Overigens is dat natuurlijk heel onchristelijk.

Ik vind dat als iemand een ander via pb dreigementen doorstuurt deze dreigementen reden moeten zijn de dreiger van het forum te verwijderen. Zulke dingen horen in de gemeente van Christus niet voor te komen en dus ook niet op een Refoforum.
Mee eens.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door Luther »

Zojuist was de beslissing van het modteam dit:
Als mod-team zijn we niet voor wissen, apart zetten of wat dan ook. We zijn dat dan ook verder niet van plan.
Sowieso is het bijzonder veel werk, gezien alle mogelijke specifieke wensen.
Verder kan een ieder weten dat wat je post op een openbaar forum altijd weer terug te vinden is.
Is het mogelijk om daarover met de mods nog te spreken. Als ik zo eens de opmerkingen van de posters doorlees, is een meerderheid vóór het wissen van oude postings. Waarom besluiten jullie desondanks om er niet op in te gaan of er in elk geval wat langer over na te denken?
het is voor mij een teken aan de wand als zelfs @vlinder (die altijd tegenstander van wissen was) nu ook aangeeft dat het misschien beter is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door MoesTuin »

Kan er misschien een poll stemming over komen.? Dan heb je een eerlijk beeld
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Postings en anonimiteit op Refoforum

Bericht door Mister »

De reden is helder, zoals al eerder verwoord:

-Iedereen kan weten dat wat hij/zij hier post nu eenmaal op het grote wijde web staat.
-Onze tijd is beperkt.
Gesloten