Afmelden

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Afmelden

Bericht door Auto »

Luther schreef:M.i. kan dat het beste als een preek, of een gedeelte ervan, zonder bronvermelding wordt neergezet (d.w.z.: zelf uitgetypt en niet uit een boek of brochure, want dan dien je inderdaad de bron te vermelden.
TEUGEN

Op het moment dat je of eigenhandig citeert of zaken uittypt dan dien je de bron vermelden. Al meerdere malen is gebleken dat of citaten niet begrepen werden of dat er maar half geciteerd werd. Verificatie is belangrijk en geen gesmijt met citaten.

Maar nu zou het mooi zijn alsnog de bron van dat citaat vermeld zou worden, want anders moeten de moderators het verwijderen en dat is in lijn met wat eerder is gebeurd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afmelden

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:M.i. kan dat het beste als een preek, of een gedeelte ervan, zonder bronvermelding wordt neergezet (d.w.z.: zelf uitgetypt en niet uit een boek of brochure, want dan dien je inderdaad de bron te vermelden.
TEUGEN

Op het moment dat je of eigenhandig citeert of zaken uittypt dan dien je de bron vermelden. Al meerdere malen is gebleken dat of citaten niet begrepen werden of dat er maar half geciteerd werd. Verificatie is belangrijk en geen gesmijt met citaten.

Maar nu zou het mooi zijn alsnog de bron van dat citaat vermeld zou worden, want anders moeten de moderators het verwijderen en dat is in lijn met wat eerder is gebeurd.
Op zichzelf ben ik het eens met deze lijn; het probleem is dan echter dat niemand meer objectief naar een dergelijk citaat kan kijken, en dat het daarmee derhalve dus niet meer ordelijk besproken kan worden. Het tweede probleem is dan, dat het gevaar aanwezig is, dat erg op de persoon gespeeld gaat worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afmelden

Bericht door Ad Anker »

Graag verwijderen. Nogmaals dit verzoek. En huisman, ik zit met een wijntje in de zon.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Afmelden

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
Dat is het grote geheim wat de wereld en godsdienst niet kent. Die kennen de liefde niet van een door de zonden vertoornd God. Voor wie deze onverklaarbare liefde niet kent blijft dit een paradox. Maar het is de waarheid. Als je er ooit iets van beleefd hebt zul je zeggen: Zo is het.
Volgens mij is het niet bijbels DIA om een onverzoend volk gelukkig te noemen. Mensen zaligspreken of (onbewust) rust geven of gelukkig noemen terwijl ze onverzoend zijn kan niet.
Dan kun je wel zeggen dat het wel zo beleeft wordt, maar dat komt over als 'Gods volk leert het anders.'.

Er is maar 1 volk dat gelukkig is. Dat is een verzoend volk in Christus.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Afmelden

Bericht door Wilhelm »

Ad Anker schreef:Ik heb aan willen geven dat anoniem commentaar leveren op een predikant wat mij betreft niet kan. Vervolgens heeft Wilhelm een reactie op een preek van ds. Van Reenen. Ik lees nu ook dat hij dusdanige bewoordingen heeft gekozen dat het duidelijk moest zijn welke predikant het betrof. Ik vind dat oprecht kwalijk en illustreert mijn punt dat we dit niet moeten willen. Mag een preek besproken worden? Ik denk het wel, al moet dat in alle voorzichtigheid. Ik heb dat onlangs gedaan. Toen mij door Tib en Auto gemeld werd dat ik de bron moest vermelden heb ik het verwijderd. Daarom neem ik aan dat dit citaat nu ook weer zal verdwijnen.
Ad je moet nu echt eens stoppen.
Ik heb bewust mijn posting aangepast omdat ik deze te ver vond gaan, en jij blijft desondanks doorzeuren over iets wat helemaal niet meer in mijn positng staat en waar toen nog niemand op gereageerd had.
Erg jammer. Sterker, ik vind het stijlloos van je, om me te blijven afrekenen op iets dat ik verwijderd heb....
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Afmelden

Bericht door Auto »

Luther schreef: Op zichzelf ben ik het eens met deze lijn; het probleem is dan echter dat niemand meer objectief naar een dergelijk citaat kan kijken, en dat het daarmee derhalve dus niet meer ordelijk besproken kan worden. Het tweede probleem is dan, dat het gevaar aanwezig is, dat erg op de persoon gespeeld gaat worden.
mbt het eerste: er is genoeg gefoekst met citaten. Je moet bronnen kunnen verifieren. Interpretatie van citaten is soms ver weg van de werkelijkheid. (Helemaal in het kerkelijk leven).
mbt het tweede: als dat gebeurd weten de moderators wel weg met de snoeischaar of met de rolemmer.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afmelden

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
Ad Anker schreef:Ik heb aan willen geven dat anoniem commentaar leveren op een predikant wat mij betreft niet kan. Vervolgens heeft Wilhelm een reactie op een preek van ds. Van Reenen. Ik lees nu ook dat hij dusdanige bewoordingen heeft gekozen dat het duidelijk moest zijn welke predikant het betrof. Ik vind dat oprecht kwalijk en illustreert mijn punt dat we dit niet moeten willen. Mag een preek besproken worden? Ik denk het wel, al moet dat in alle voorzichtigheid. Ik heb dat onlangs gedaan. Toen mij door Tib en Auto gemeld werd dat ik de bron moest vermelden heb ik het verwijderd. Daarom neem ik aan dat dit citaat nu ook weer zal verdwijnen.
Ad je moet nu echt eens stoppen.
Ik heb bewust mijn posting aangepast omdat ik deze te ver vond gaan, en jij blijft desondanks doorzeuren over iets wat helemaal niet meer in mijn positng staat en waar toen nog niemand op gereageerd had.
Erg jammer. Sterker, ik vind het stijlloos van je, om me te blijven afrekenen op iets dat ik verwijderd heb....
Laten we het dan over de inhoud van het citaat hebben...

@huisman: in de zon is het te warm.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afmelden

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm: punt is duidelijk. Ik zal stoppen.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Afmelden

Bericht door Wilhelm »

Ad Anker schreef:Wilhelm: punt is duidelijk. Ik zal stoppen.

Meer niet? Geen excuses? Dit is nl een heel minne manier om iemand in de verdachtenbank te zetten.
Of is dit wat je wilde bereiken?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Afmelden

Bericht door Wim Anker »

Wilhelm schreef:
Ad Anker schreef:Wilhelm: punt is duidelijk. Ik zal stoppen.

Meer niet? Geen excuses? Dit is nl een heel minne manier om iemand in de verdachtenbank te zetten.
Of is dit wat je wilde bereiken?
Wat verwacht je anders als je met cynische postings wil scoren?
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Afmelden

Bericht door Wilhelm »

Wim Anker schreef:
Wilhelm schreef:
Ad Anker schreef:Wilhelm: punt is duidelijk. Ik zal stoppen.

Meer niet? Geen excuses? Dit is nl een heel minne manier om iemand in de verdachtenbank te zetten.
Of is dit wat je wilde bereiken?
Wat verwacht je anders als je met cynische postings wil scoren?

In ieder geval niet dat er gereageerd wordt op iets wat er in de posting niet staat. Of vind jij dat wel normaal?
Als dit Ankeriaans gedrag is, zeg dat even , dan houden we er rekening mee..
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afmelden

Bericht door Ad Anker »

Ik neem je ook iets kwalijk Wilhelm. Dus ik zie niet in dat ik excuses moet maken. Bovendien is je lastposten fors op de persoon.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Afmelden

Bericht door Wilhelm »

Ad Anker schreef:Ik neem je ook iets kwalijk Wilhelm. Dus ik zie niet in dat ik excuses moet maken. Bovendien is je lastposten fors op de persoon.
Dat je iets aanhaalt wat er niet meer staat. Dat is mi toch wel een vorm van laster.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afmelden

Bericht door Zita »

We zijn intussen aardig offtopic. Posthoorn is naar behoren uitgezwaaid, dus :lock
Voor lopende inhoudelijke discussies kunt u een geschikt topic aanvullen of openen.
Gesloten