Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door memento »

Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussiëren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Auto »

memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Memento, volgens mij mag er nu normaal geciteerd worden zonder linkjes :slurp
Refoforum discussieert onder vleugels EMG constructief verder
17-02-2012 21:32 | Pieter Ariese

ZWIJNDRECHT – Een virtuele ontmoetingsplaats voor mensen uit de gereformeerde gezindte. Zo laat zich Refoforum het beste omschrijven. Deze week werd het onlinediscussieplatform overgenomen door de Erdee Media Groep.

Gaat Refoforum, met 1100 tot 1600 unieke bezoekers per dag, op de commerciële toer? Die vraagt ligt voor de hand bij een overname. „Beslist niet”, stelt Bas Keijzer, een van de moderators van het eerste uur. „We zoeken naar bredere aandacht vanuit de doelgroep. Commerciële motieven spelen geen rol; voor de gebruikers verandert er op korte termijn niets.”

De mensen achter Refoforum namen zelf het initiatief tot de overname. Tijdgebrek door studie en werk maakt het lastig om het forum de aandacht te geven die het verdient. Verschillende partijen toonden interesse, de Erdee Media Groep –uitgever van onder meer het Reformatorisch Dagblad– bleef over. Deze week kwam de overname rond.

Wat is Refoforum?

Keijzer: „Een plaats op internet waar mensen anoniem over allerlei onderwerpen kunnen discussiëren. Refoforum heeft een specifieke richting: de discussies gaan over thema’s die spelen in de gereformeerde gezindte, en over de interactie tussen de gezindte en de samenleving in het algemeen.

De spits ligt bij kerkelijke en theologische onderwerpen. Denk aan zaken die in het nieuws zijn, zoals de introductie van de Herziene Statenvertaling, huiselijk geweld binnen de gezindte of evolutie en schepping.”

Welk type bezoeker trekt het forum?

„Veelal mensen die theologisch en kerkelijk meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn. Ze komen uit de breedte van de gezindte, van PKN tot oud gereformeerd. We hebben een strikt toelatingsbeleid: om mee te discussiëren dienen bezoekers zich te registreren. Dat kan alleen als ze de Bijbel en de drie belijdenisgeschriften onderschrijven.

Met een team van moderators, zeg maar virtuele toezichthouders, houden we de vinger aan de pols. De ”mods” vormen een afspiegeling van de doelgroep. Enkelen zijn ambtsdrager, we hebben ook een docent godsdienst.

Schriftkritiek wordt niet getolereerd. Welbewust schoppen of zaken in diskrediet brengen ook niet. Voor allerlei wind van leer is bij ons geen plaats; tegelijkertijd proberen we over kerkmuren heen te kijken.

Daarnaast voorziet Refoforum in een sociale behoefte. De bezoekers –gemiddelde leeftijd rond de dertig– creëren met elkaar een communitygevoel; er is behalve voor discussie ook ruimte voor ontspanning en gezelligheid.”


Wat verandert er na de overname?

„Niets. We blijven dezelfde koers varen. Het team van moderators blijft ongewijzigd. Onze doelgroep sluit goed aan op die van het Reformatorisch Dagblad. Sommige kerkgenootschappen zijn nog wat ondervertegenwoordigd op het forum. We hopen dat daar verandering in komt.

Op termijn kunnen we mogelijk meer bezoek voor elkaar genereren. Vanuit het RD kan gewezen worden op de discussiemogelijkheid bij Refoforum. Die is toch anders dan op de website van de krant. Daar is het gebaseerd op artikelen, terwijl op het forum elk willekeurig onderwerp, mits binnen de kaders, aan de orde kan komen.

Praktisch kun je denken aan een koppeling met de Facebookpagina van het RD. Of een lijst met onze best bekeken onderwerpen op RD.nl.”

Wat is de toegevoegde waarde voor de RD-lezer?

„Lezers kunnen veel aan het forum hebben. Er wordt intensief nagedacht over theologische onderwerpen. Je proeft heel snel wat er leeft. Voor ambtsdragers en leidinggevenden is dat interessant. Jongeren die met vragen lopen, krijgen hier antwoord van ouderen. In de ambtelijke praktijk kom je vragen tegen die op het forum al behandeld zijn.

We willen een platform bieden voor opbouwende discussie. Er zijn ook thuislezers en vrijgemaakten die we toelaten. Als er op waardige wijze meegepraat wordt, kan dat. Zo leren we van elkaar.

Voor alles moet Refoforum een plekje op internet zijn waar mensen uit onze kring zich thuis kunnen voelen.”

„Warme club, nette discussies”
De Erdee Media Groep zoekt de interactie met de lezer. 
Op papier, in toenemende mate ook digitaal. Al geruime tijd is EMG met het Reformatorisch Dagblad actief op 
Facebook en Twitter. Nu voegt het Apeldoornse bedrijf daar een discussieforum aan toe.

„Sociale netwerken kenmerken zich door een hoge snelheid”, aldus EMG-directeur B. Visser. „Reacties onder artikelen op onze site spitsen zich toe op één onderwerp. Met een forum bieden we lezers de mogelijkheid om in een rustiger tempo en meer verdiepend over thema’s te discussiëren.”

Refoforum is volgens Visser een „warme club” waar ruimte is voor „nette discussies.” Op korte termijn verandert er daarom weinig. Visser wil langzaam zoeken naar een vorm van samenwerking die voor de gebruikers prettig is en waarde toevoegt. „Er zijn allerlei varianten denkbaar, zoals een sterkere koppeling met de informatie uit Digibron. We willen de ideeën ook laten opkomen uit de bezoekers zelf.”
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Luther »

memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Mister »

Luther schreef:
memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
Volgens mij is jouw definitie van 'een warm welkom' toe aan een correctie ;)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Luther »

Mister schreef:
Luther schreef:
memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
Volgens mij is jouw definitie van 'een warm welkom' toe aan een correctie ;)
Weet je hoe warm schootsvuur is....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door huisman »

Luther schreef:
memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
Hé hé niet onder mijn duiven schieten. Ik heb jou nog nooit met een wapen gezien. Wees maar niet bang nieuwelingen , huisman bewaakt Luther wel :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
Hé hé niet onder mijn duiven schieten. Ik heb jou nog nooit met een wapen gezien. Wees maar niet bang nieuwelingen , huisman bewaakt Luther wel :garde
...maar ik ben geheel uit beeld als de nieuwelingen zeggen dat ze 2-verbonder zijn....;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door refo »

1100 tot 1500 unieke bezoekers lijkt me eigenlijk wel een beetje overdreven.
Zitten er geen bots tussen die iedere keer met een ander IP-adres aankomen?
Ik kom zelf dagelijks ook via 2 of 3 verschillende IP's binnen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door memento »

refo schreef:1100 tot 1500 unieke bezoekers lijkt me eigenlijk wel een beetje overdreven.
Zitten er geen bots tussen die iedere keer met een ander IP-adres aankomen?
Ik kom zelf dagelijks ook via 2 of 3 verschillende IP's binnen.
Het gaat om 1100 tot 1700 unieke ips, waar de bots uit gefilterd worden en dus niet meegeteld worden. Zowel de seerverstatistieken als google analytics geven deze cijfers.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door GJdeBruijn »

refo schreef:Ik kom zelf dagelijks ook via 2 of 3 verschillende IP's binnen.
Verschillende lokale IP's waarschijnlijk? Die worden op internet als 1 adres gezien.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
refo schreef:1100 tot 1500 unieke bezoekers lijkt me eigenlijk wel een beetje overdreven.
Zitten er geen bots tussen die iedere keer met een ander IP-adres aankomen?
Ik kom zelf dagelijks ook via 2 of 3 verschillende IP's binnen.
Het gaat om 1100 tot 1700 unieke ips, waar de bots uit gefilterd worden en dus niet meegeteld worden. Zowel de seerverstatistieken als google analytics geven deze cijfers.
Ik vraag me af hoe die statistieksoftware werkt bij Solcon en Kliksafe. Veel van onze forummers komen vanuit hun proxy's binnen, en dat zijn er volgens mij een stuk of tien per provider. Als die allemaal op één hoop geveegd worden, is het werkelijke bezoekersaantal nog veel hoger.

Er zijn inderdaad een paar mensen die vanaf verschillende IP-adressen binnenkomen, zoals Refo, ikzelf, en nog een paar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
memento schreef:Hierbij een warm welkom aan alle nieuwe bezoekers van refoforum.nl. Leuk dat je eens een kijkje komt nemen. Mogelijk heb je over ons gelezen in het RD: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... r_1_623875.

Kijk rustig rond op de vele onderwerpen die op ons forum besproken worden. We nodigen je hartelijk uit om je aan te melden, en mee te discussieeren in één van de bestaande onderwerpen, of door zelf een nieuw topic te starten over een onderwerp van jouw interesse.
Van harte welkom!
We zijn tot de tanden toe bewapend..... :garde
:barbare
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door huisman »

Het loopt nog niet over van nieuwe leden sinds de overname :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Het loopt nog niet over van nieuwe leden sinds de overname :OO3
Volgens mij staat er ook nog geen link naar RF op Rd.nl noch op hun Facebook-pagina. Nog even afwachten dus.
Het zou nu een goed moment zijn, overigens. Met al die twittervasters.
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Welkom aan nieuwe bezoekers en leden

Bericht door Geduld »

tenzij mensen ook forum-vasten
let sin never hold true, that Love never broke through.
Plaats reactie