Overname refoforum

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Overname refoforum

Bericht door Zita »

MoesTuin schreef:
lien75 schreef:
MoesTuin schreef:de vragen rubriek is inderdaad heel fijn en ook vooral heel helder daar.
Ik vind het eerlijk gezegd nog al verwarrend soms. En sommige vragen komen wel heel open op tafel, waardoor het schaamrood je op de kaken komt te staan.
En zoals DIA zegt, een deel van reformatorisch nederland herkent zich hier totaal niet in...
Volgens mij is Refoweb meer gericht op de Reformatorische Jeugd.
Misschien komt het daardoor.

Schaamrood op de kaken?
Ik zou zeggen, juist goed dat erover gepraat wordt in een verantwoorde omgeving.
Dat moet kunnen lijkt mij.
Beter dan alles te verzwijgen en in de doofpot te stoppen.
Sommige zaken lenen zich volgens mij niet voor openbare publicatie, maar meer voor vertrouwelijkheid. Dat iets anoniem gevraagd kan worden, betekent niet dat het geschikt is om op het web te gooien.
Ook vraag ik me soms af waarom mensen niet gewoon naar de huisarts gaan. De helft van de vragen die medisch van aard zijn, kunnen alleen maar beantwoord worden met: ga naar uw arts.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Overname refoforum

Bericht door MoesTuin »

Als het enkel een medische vraag is, lijkt me dat een juist antwoord.
"Ga eerst eens naar de huisarts"
:blush
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Overname refoforum

Bericht door Cremar »

Zita schreef: Sommige zaken lenen zich volgens mij niet voor openbare publicatie, maar meer voor vertrouwelijkheid. Dat iets anoniem gevraagd kan worden, betekent niet dat het geschikt is om op het web te gooien.
Ook vraag ik me soms af waarom mensen niet gewoon naar de huisarts gaan. De helft van de vragen die medisch van aard zijn, kunnen alleen maar beantwoord worden met: ga naar uw arts.
Een klein deel van de vragen gaan over medische dingen. De meeste vragen gaan over het geloof..

Ik vind het juist fijn dat het openbaar is. Zo vind ik vaak antwoord op mijn vragen, en hoef ik ze zelf niet meer te stellen. Daarom denk ik dat veel jongeren wat hebben aan die site.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Overname refoforum

Bericht door Tiberius »

Discussie over samen douchen of niet heb ik hierheen verplaatst: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 53&t=11737
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

Ik heb om dit te lezen, hier om een of andere reden geen toestemming toe.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Overname refoforum

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Ik heb om dit te lezen, hier om een of andere reden geen toestemming toe.
Klopt; topic staat in de prullenbak.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

Vraagjes komen soms boven.
Eens was er een bericht in het RD dat EMG dit forum zou overnemen.
Toen was het even als een vrij klein item in het nieuws.

Als we de websites van EMG nu lezen, en hun profiel, dan lijkt het dat zij totaal niets
hebben met dit forum.
Dan rijst de vraag: Hoe liggen momenteel de banden tussen EMG en dit forum.
Heeft EMG zich mogelijk vergaloppeerd met de overname van dit fourm?
Doet EMG iets met de berichten die hier verschijnen?
Is het ergens om dat EMG dit forum nergens in enig profiel noemt?

Kernvraag: Hoe is momenteel de verhouding tussen EMG en dit forum?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Overname refoforum

Bericht door Tiberius »

Refoforum maakt gebruik van de techniek (servers en internet verbindingen) van EMG.
Inhoudelijk staan we los van hen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Refoforum maakt gebruik van de techniek (servers en internet verbindingen) van EMG.
Inhoudelijk staan we los van hen.
Men kan dus niet spreken van Refoforum als een dochter van EMG?
Wat het woord "overname" toch wel suggereert?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Refoforum maakt gebruik van de techniek (servers en internet verbindingen) van EMG.
Inhoudelijk staan we los van hen.
Men kan dus niet spreken van Refoforum als een dochter van EMG?
Wat het woord "overname" toch wel suggereert?
Ik moet dus concluderen besluiten dat Refoforum NIET is overgenomen door EMG.
Als ik het verkeerd zie hoor ik het wellicht nog wel eens.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Overname refoforum

Bericht door Tiberius »

Refoforum is destijds overgenomen door EMG, met het doel dat er interactie zou ontstaan met de lezers. Om dat doel te bereiken is wederzijds naar ideeën voor aansluiting gezocht, zowel bij EMG als bij RF; volgens mij heeft daar ook een oproep voor hier op het forum gestaan.
Die aansluiting is echter nooit van de grond gekomen, omdat EMG al snel de interactie met lezers vond op Facebook en Instagram. Dat past ook beter bij EMG, omdat zij niet gecharmeerd is van anonieme reacties en omdat de reacties op RF doorgaans veel doorwrochter zijn dan op Facebook of Instagram (uitzonderingen daargelaten).
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Refoforum is destijds overgenomen door EMG, met het doel dat er interactie zou ontstaan met de lezers. Om dat doel te bereiken is wederzijds naar ideeën voor aansluiting gezocht, zowel bij EMG als bij RF; volgens mij heeft daar ook een oproep voor hier op het forum gestaan.
Die aansluiting is echter nooit van de grond gekomen, omdat EMG al snel de interactie met lezers vond op Facebook en Instagram. Dat past ook beter bij EMG, omdat zij niet gecharmeerd is van anonieme reacties en omdat de reacties op RF doorgaans veel doorwrochter zijn dan op Facebook of Instagram (uitzonderingen daargelaten).
Dat houd dus wel in dat EMG er ook vanuit gaat dat hun achterban deze media gebruiken. En dat, terwijl ze er zelf bij tijd en wijle voor waarschuwen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Overname refoforum

Bericht door Tiberius »

Waarschuwen tegen Refoforum?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overname refoforum

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Refoforum is destijds overgenomen door EMG, met het doel dat er interactie zou ontstaan met de lezers. Om dat doel te bereiken is wederzijds naar ideeën voor aansluiting gezocht, zowel bij EMG als bij RF; volgens mij heeft daar ook een oproep voor hier op het forum gestaan.
Die aansluiting is echter nooit van de grond gekomen, omdat EMG al snel de interactie met lezers vond op Facebook en Instagram. Dat past ook beter bij EMG, omdat zij niet gecharmeerd is van anonieme reacties en omdat de reacties op RF doorgaans veel doorwrochter zijn dan op Facebook of Instagram (uitzonderingen daargelaten).
Dat houd dus wel in dat EMG er ook vanuit gaat dat hun achterban deze media gebruiken. En dat, terwijl ze er zelf bij tijd en wijle voor waarschuwen...
Nee het gebruik maken van Facebook en Instagram.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie